Autor Wątek: Piasty  (Przeczytany 29209 razy)

Offline Joseph

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Gdańsk / Lublin
  • Na forum od: 02.06.2008
Piasty
« 10 Lut 2009, 20:42 »
Cytat: "aard"
A LXy? Najpewniej z nimi skończę.

Ja 2 sezony temu zdecydowałem się na XT,
jednak w tej chili widzę że różnica w cenie jest znacznie większa (w nowym katalogu - ~50 PLN różnicy!)

Bodajże na forumrowerowe.org pisano wtedy że Lx jest znacznie bliżej do Deore, natomiast XT są już znacznie lepiej uszczelnione (a IMO jest to podstawa).

W najbliższej przyszłości będę musiał zmienić przednie koło, w planie była piasta XT, ale przez te ceny też rozważę LX...

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Piasty
« 11 Lut 2009, 00:43 »
Akurat przednie XT jeszcze są w promocji
http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=71201&pid=451&did=49&wlid=1&skid=1&l=pl
(Co ja robię?! Jeszcze dla mnie zabraknie! ;) )
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Piasty
« 11 Lut 2009, 16:52 »
Z 2008 XT konstrukcja bębenka(głównie sprzęgło) jest wzięta z XTR, osie mają podwyższoną średnice- jak XTR, końcówki pełnią rolę nakrętek kontrujących- jak XTR. Co do reszty to nie wiem...takie samo jest chyba rozwiązanie dotyczące wykorzystania prostych szprych. To nie są tylko różnice kosmetyczne w porównaniu do LX.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Piasty
« 11 Lut 2009, 17:54 »
Cytat: "Michał Wolff"
zachwalany przez Ciebie
Ja po prostu piszę jak jest...nie zachwalam bo nie miałem okazji używać. Nawet nie macałem w sklepie...Zdjęcia i tekst z tego linka bardzo jaskrawie kontrastują z opisem producenta. A Ty masz XTR który rocznik?

Offline Joseph

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Gdańsk / Lublin
  • Na forum od: 02.06.2008
Piasty
« 11 Lut 2009, 18:25 »
Cytat: "Michał Wolff"
Cytat: "rafalb"
Z 2008 XT konstrukcja bębenka(głównie sprzęgło) jest wzięta z XTR
Poczytaj sobie tutaj jakie numery potrafi wykręcić ten zachwalany przez Ciebie system zapadek w nowym XT :lol: :
http://www.pvdwiki.com/index.php?title=XT_775_Freehub_Failure

W starszym XT (H-M760) też miałem problem z bębenkiem, jednak nie taki jak opisany w tym artykule (Fixed Gear), ale nie miałem napędu wcale... jak już zaskoczyło, to musiałem cały czas pedałować :D jak przestawałem, to znowu był problem żeby 'zaskoczyło'.

W serwisie usłyszałem że powodem był prawdopodobnie brak konserwacji i warunki atmosferyczne - True. Bębenek zdechł ostatniego dnia, tuż przed samym powrotem z Norwegii, gdzie spędziłem 2 miesiące (w tym pewnie tylko kilka dni bez deszczu ;) )

A Uszczelnienia - wewnątrz piasta była jak nówka sztuka, pomimo że w sumie bez przeglądu jeździła ponad 12 miesięcy, i co najmniej 10kkm.

Generalnie, pomimo awarii, to nie zawiodłem się.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Piasty
« 18 Gru 2009, 11:53 »
To ja może odkopię temat.
Spotkał się ktoś może z piastami marki Ovation? Wie ktoś może jak z ich jakością itp? Bo mam coś takiego w kołach i nie wiem, czy czyścić i pchać się w to, czy nawet nie otwierać i wymienić na jakiegoś LX... Pytam, bo opory są dość spore i piasty raczej wymagają zajrzenia do środka

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Piasty
« 18 Gru 2009, 12:13 »
Rozbierz, przeczyść i zobacz jak będą wtedy działać. Jak będzie ok, to po co wymieniać?
Koszty osi, kulek i konusów to kilkanaście złotych/koło.
No chyba, że ich ogólny wygląd i stan nie budzi zaufania - wtedy chyba wymienić, bo wymiana piasty na wyprawie to duży problem.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Piasty
« 18 Gru 2009, 12:29 »
Tak chyba zrobię, ale zejdę na dół do serwisu i im to dam... Nie mam tutaj odpowiednich narzędzi :( a kluczem francuskim wszystkiego się nie zrobi...

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Piasty
« 18 Gru 2009, 12:38 »
Do serwisu piast porzebujesz dwa płaskie klucze do konusów - rozmiarów nie pamiętam (zresztą są zależne od piasty). Istotne jest to, że muszą być wykonane z cienkiego materiału - bo musisz na raz chwycić konus i nakrętkę.
Zależy ile będą chcieli za serwis, bo może się to nie opłacać.
Jak coś to służę radą przy serwisie piast. (mogę służyć odpowiednimi skanami "Sztuki serwisowania roweru górskiego").[/i]
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Piasty
« 18 Gru 2009, 15:14 »
w serwisie zaśpiewali 15-20zł od piasty (samo rozkręcenie i przeczyszczenie). Chyba znajdę kogoś, kto ma narzędzia, pożyczę i sam se je otworzę ;)

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Piasty
« 18 Gru 2009, 15:39 »
trzeba było sobie kupić klucze do piast i samemu się pobawić... klucze ok. 15zł, kulki jakieś 5zł jeśli dobrze pamiętam,  konusy różnie mogą kosztować.... nabyta wiedza bezcenna :)

zamierzasz teraz jeździć na tym rowerze ? jeśli tak, to lepiej na wiosnę dopiero się tym zajmij, bo po zimie pewnie trzeba będzie czynność powtórzyć :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Piasty
« 21 Gru 2009, 19:15 »
Pożyczyłem od znajomego mega zestaw kluczy rowerowych i rozebrałem wyżej wymienione. Przednia jeszcze da radę, tylna do wymiany przed wyprawą, kulki poniszczone. Wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem. Nawet się kręcą :P Chociaż liczyłem na lżejsze "się kręcenie"... Widocznie taka piasta.
Przed wakacjami tył wymienię na 100%, przód się zobaczy.

Cytat: "Waxmund"
nabyta wiedza bezcenna :)  

oj tak, nie żałuję czasu poświęconego na grzebanie :)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Piasty
« 21 Gru 2009, 19:28 »
Dudi a bieżnie w tym tyle masz w jakim stanie? bo jak są gładkie bez wżerów to wystarczy same kulki za parę zł wymienić i będzie się kręcić jak złoto

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Piasty
« 21 Gru 2009, 19:36 »
W przednim jest ok, jedna czy dwie niewielkie rysy, na konusie tylko jedna maleńka. Da jeszcze radę.
Tył jest duuużo gorzej, bieżnie powyżerane, konusy tak samo. Nie warto inwestować nawet w konusy, przy nadarzającej się okazji zmienię piastę i może nauczę się jeszcze zaplatać koło :P

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum