Autor Wątek: Widelec amortyzowany i pełny błotnik  (Przeczytany 2771 razy)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Widelec amortyzowany i pełny błotnik
« 14 Lip 2011, 16:58 »
Hej,
macie jakieś patenty na montaż przedniego pełnego (drucianego) błotnika do widelca, który nie ma kompletnie żadnych mocowań? Czekam na inspirację ;)

Offline Mężczyzna bix

  • ten co pojechał Mikiemu :)
  • Wiadomości: 642
  • Miasto: był Wrocław, jest zagłębie
  • Na forum od: 28.11.2010
Koło masz na zacisk czy nakrętki?
Jak na nakrętki to dwie blaszki i po dwie dziurki w każdej i przykręcasz do ośki.
let's make it big :)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Mam na zacisk... i jeszcze u góry jakoś przymocować trzeba ;)

Offline Mężczyzna bix

  • ten co pojechał Mikiemu :)
  • Wiadomości: 642
  • Miasto: był Wrocław, jest zagłębie
  • Na forum od: 28.11.2010
W sumie nigdy zacisku nie miałem w ręce, ale chyba można go rozkręcić nie?
od góry to trzeba po kombinować :P
let's make it big :)

Offline eferde

  • zwykły koleś
  • Wiadomości: 85
  • Miasto:
  • Na forum od: 07.07.2011
    • inka-olo.pl
Jak na nie masz standardowej górnej dziurki na błotnik, to do piwotów można przykręcić tzw. booster (http://allegro.pl/aluminiowy-booster-bp-40-lekki-solidny-przydatny-i1711851024.html) i problem z głowy.

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
No to we dwoje daliście kompletną odpowiedź na moje pytanie ^^ Ta górna dziurka w boosterze, do którego link podałeś, oryginalnie służy do mocowania błotnika? Czy jest to w jakimś innym celu wykonane, ale pod błotnik się sprawdzi?
Dzięki chłopaki!

Offline eferde

  • zwykły koleś
  • Wiadomości: 85
  • Miasto:
  • Na forum od: 07.07.2011
    • inka-olo.pl
Dziurki w boosterze służą raczej do redukcji masy niż mocowaniu błotnika, niemniej jednak sprawdzają się dobrze w tej funkcji.

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Taa, najlepsze, że ta dziura jest akurat w miejscu największych naprężeń, co ma rujnujący wpływ na sztywność boostera :P.

Co do górnego mocowania to ja zleciłem w warsztacie wywiercenie i nagwintowanie otworu (nie na wylot) w podkowie amortyzatora. Możesz tez górę zamocować na zipy lub cienki cybant i też tym samym obyć się bez boostera. Sam booster ma jedną wadę - przesuwa błotnik do przodu, przez co mniej chroni on stopy.
Dół najlepiej na cybanty, tylko podłóż pod nie kawałki starej dętki, coby widelca nie pokancerować.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
a ten booster to wg opisu na allegro, to poprawia siłę hamowania. prawda to ?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Trochę poprawia. Nie jest to jakaś niesamowita różnica, ale czuć ją.

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
To zależy od sztywności widelca i siły wywieranej przez hamulce. Jak masz dobry widelec i kiepskie hamulce to służy to raczej jako rowerowa biżuteria.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna hongi

  • Wiadomości: 99
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 26.01.2014
Właśnie,mam podobny dylemat.
Jestem na etapie szukania nowego amorka do mojego roweru,w grę wchodzi SR Suntour,marzy mi się któryś model z blokada skoku i regulacją twardości,koniecznie ahead bez gwintu,najlepiej żeby był sprężynowy,powietrznego i olejowego nie skreślam,coś w granicach 400 zł.
Oglądałem w necie nie jeden model ale chce uniknąć kombinowania z mocowaniem pełnych błotników ,na fotkach na niektórych widać na dole goleni oczko a na innych nie widzę,czy to kwestia zdjęcia ? Czy wszystkie modele Suntoura mają dolne mocowania na pręty pełnych błotników ? Proszę o pomoc,dzięki.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Z tego co pamiętam gdy szukałem amortyzatora dla siebie to seria NCX miała otwory na dole, które można wykorzystać do mocowania błotnika a w NRX tego nie było.
Ja u siebie po zmianie amorka ("marcok" txc) musiałem troszkę pokombinować, wykorzystałem otwory na środku goleni jak na załączonych fotkach.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ja mam w amortyzowanych widelcach jedno oczko błotnika zaczepione o mocowanie hamulca tarczowego, a drugie to obejma zrobiona z 7zł paska blachy wykończeniowej do dachów. W składzie budowlanym czy blacharskim na pewno znajdziesz taki kawałek albo ci utną za free.

Potem robi sie na takim pasku 2 dziurki podkłada gumę najlepiej ze starej dętki, i owija dookoła goleni widelca. Na koneic sprasowujesz błotnik po obu stronach i masz!;D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Kobieta dewunska

  • Wiadomości: 402
  • Miasto: Kołobrzeg | Wrocław
  • Na forum od: 11.04.2011
Po co kupować blachę, ciąć dętkę i wiercić jak są gotowe rozwiązania  8)

Tylko dobrać odpowiednią średnicę ;)
Tourists don\'t know where they were yesterday, travellers don\'t know where they will be tomorrow.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum