Autor Wątek: Powypadkowe zmiany w Ghoście  (Przeczytany 2912 razy)

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 22 Lip 2011, 09:22 »
Z prywatnych doświadczeń..
"Jakość" hamowania przede wszystkim zależy od używanych klocków. Jak masz dobrze "opanowane" wsówki, to pozostań przy nich.
Canti crossowe mają trochę większe ramie, szybciej zaczynają ocierać na rozcentrowanym kole, ale siła do zadziałania jest potrzebna mniejsza.
Jak wynajdziesz fajny widelec pod low-ridera.. to może się też dołączę :) (Radocyna blues..) Dla mnie 1 1/8 gwintowany..
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 25 Lip 2011, 00:08 »
Twój widelec schowałem pod schodami ;)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 31 Lip 2011, 21:05 »
Tak naprawdę zdecydowałem się i przechodzę na canti. Jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi modelami (linki do "rozważanych" wrzuciłem na poprzedniej stronie)? Chcę dobre hamulce o łatwej regulacji, więc w razie czego wyłuskam odpowiednią kwotę, ale chcę kupić dobre, a nie drogie. Jeśli starczą tańsze, to nie widzę potrzeby pchania się w canti kosztujące tyle, co tarczowe...
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna ciman

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 26.05.2009
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 31 Lip 2011, 22:21 »
Przeglądając trochę zagraniczne fora (też przymierzam się do baranka) natrafiłem na ciekawą (choć dość drogą) propozycję mini v-brake: http://bikehugger.com/post/view/trps-cx9-cross-specific-v-brak
Zastanawia mnie tylko czy duża siła hamowania wynika z konkretnego modelu czy z konstrukcji hamulca, bo po moich doświadczeniach z V-kami wiem, że same hamulce (jakieś najtańsze Tektro hamują tak samo jak XT) nie mają wielkiego wpływu na siłę hamowania, a przede wszystkim klocki i idealnie równoległe ustawienie do obręczy.

Z tego co czytałem to Avid Shorty 4 od 6 różni się tylko fabrycznie zamontowanymi klockami bez wymiennych okładzin.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 1 Sie 2011, 00:06 »
To jest ciekawa propozycja. Pytanie, jakie opony przyjmuje, muszę doczytać, bo jeżdżę na oponach 1.6'', do tego zimą chciałbym założyć błotniki. Szerszych na pewno nie będę wkładał, a węższych nie chcę jako wyprawowych.
Co do avida - też mi się tak wydawało, chciałem się upewnić.
Myślę, że wynika to z konstrukcji hamulca, problemem jest to, że takie mini vki nie są zbyt popularne.
Tutaj są dostępne w Polsce i znacznie tańsze, jutro / we wtorek napiszę im maila z pytaniem o dopuszczalną szerokość opon.
http://www.olsh.pl/czesci-rowerowe/hamulce.html?cecha_rodzajhamulca=174&dir=desc&mode=grid&order=name
« Ostatnia zmiana: 1 Sie 2011, 00:09 Daniel »
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 6 Sie 2011, 10:17 »
Dwie uwagi od użytkownika canti i fałek:
1. Regulacja: fałki są znacznie łatwiejsze w obsłudze. Aczkolwiek problem z moimi canti polega głównie na tym, że mają inne klocki (bez wsuwek) i każda ich wymiana to upierdliwa regulacja położenia na szczęce. Być może canti z wsuwkami całkowicie eliminują ten problem.
No i jeszcze coś: te sprężynki, które decydują o sile odchylania szczęk od obręczy są sporym ograniczeniem precyzji regulacji. Mamy do wyboru trzy otwory i to już cała regulacja. Chyba że w nowszych modelach jest jakieś inne rozwiązanie. W moich aktualnych canti (jakieś tektro sprzed kilku lat) regulacja odbywa się przy pomocy śruby, którą się wkręca w piwot. Nie mam pojęcia, jak to działa, ale regulacja jest płynna a nie skokowa i to jest rewelacyjna przewaga. Sugerowałbym szukać takiego rozwiązania.
Z tego co widać na zdjęciach, w Avidach shorty 4 i 6 zastosowano jeszcze inny patent: taka sama śrubka jak w fałkach. To też dobre rozwiązanie. Na zdjęciach Avidów ultimate oraz Shimano kompletnie nie widac, jak rozwiązano ten problem, chociaż ze zdjęcia wydaje się, że shimano trzyma się najstarszego systemu (o którym pisałem na początku), a to moim zdaniem kompletnie dyskwalifikuje ten model.

2. Siła hamowania: nie widzę istotnych różnic. Jeździłem po alpejskich szosach na obu rodzajach hamulców i oba dały radę bez problemu. Ale dla jasności dodam też, że nie widzę istotnej różnicy w porównaniu z siłą hamowania hydraulicznych tarczówek. Być może nawet tarczówki są słabsze :P Natomiast ich istotną przewagą jest to, że hamują tak samo mocno, kiedy są mokre (tylko dużo przeraźliwiej trąbią :P). Ale to wszak doskonale wiesz.
« Ostatnia zmiana: 6 Sie 2011, 10:19 aard »
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 6 Sie 2011, 11:43 »
No to i moje uwagi do canti:
- canti MTB w 99% mają regulację napięcia sprężyn Ustawienie dziury w widelcu to tylko wstępniak, następnie mamy do dyspozycji a) śrubę regulacyjną jak w Vkach, ale tylko w jednej szczęce (Shimano i 90% reszty świata) b) system płynnej regulacji za pomocą klucza płaskiego (Dia Compe, Suntour, Ritchey i pochodne) Poza nielicznymi wyjątkami szczęk z początku lat 90 i końca 80 mają dość upierdliwą regulację, acz klocki z wymiennymi okładkami można do nich dostać (zarówno oryginalne, jak i "tuningowe" do których włażą wsuwki od Vek)
- canti przełajowe (np Avid Shorty, Shimano BR-R550) mają klocki ustawiane jak w Vkach i z tego co pamiętam regulację nawet w obu szczękach

E: zaraz by mnie Miki opierniczył o duże zdjęcia więc wklejam link
http://img127.imageshack.us/img127/2927/1993wieszaki.jpg
Gdzie się reguluje canti typu Sh i 90% reszty świata pokazano na obrazku w prawym dolnym rogu Często  jest to śrubka na śrubokręt, bywa też w starszych szczękach 'schowana" śruba na malutki imbus

E2: zobaczyłem sobie te Avidy Ultimate - piękne! Do regulacji napięcia sprężyn służą czerwone dekle przy śrubach mocujących - patent bardzo podobny do Dia Compe etc, tylko że tam było to usytuowane między szczęką a ramą
« Ostatnia zmiana: 6 Sie 2011, 11:53 skolioza »

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 8 Sie 2011, 16:16 »
To zadam kolejne pytanie - dostęp do wieszaków jest bardzo ograniczony. Jest jakiś dostępny w centrum rowerowym, w komplecie są także z hamulcami. Powinienem sobie tym głowę zawracać wybierając hamulce, czy przyjąć, że te, które są w komplecie są odpowiednie?
I chyba standardowy problem, czyli opory pancerza. Nie mam żadnych (ani na ramie, ani na sterach). O ile z tyłu mogę kupić opór pod zacisk sztycy, to z przodem jest większy problem:
1) w CRC jest obejma tektro.
2) Kupno sterów/ takiej podkładki (będzie pasować do wszystkich sterów?
3) inne mniej eleganckie kombinacje.
I jeszcze dwie rzeczy - gdzie można kupić pivoty (gniazda w ramie mam, ale bez nich)? Czy wieszaki nie będą kolidować z bagażnikiem tylnym?
EDIT: Czy ktoś mi powie, jaką dobrać długość szprych do takiego zestawu:
alexrims dh 19 (36 otworów), piasty shimano xt HB M770, FH M770? Kalkulatory nieco mnie przerażają, a znajomy serwisant mówi, że musi mieć w ręku i piastę i obręcz.
« Ostatnia zmiana: 8 Sie 2011, 16:37 Daniel »
Wracam do jeżdżenia.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 8 Sie 2011, 19:57 »
Co do wieszaków - masz błotniki albo inne lampki odblaskowe?
- jeśli nie i nic nie separuje wieszaka od opony polecałbym klasyczne Shimano - przy ew zerwaniu linki jako jedyne bodaj nie powodują zblokowania koła

- jeśli masz błotnik, lampkę etc możesz kombinować z Tektro - można je fajnie wyregulować, a przy ścieraniu klocków nie koniecznie trzeba podnosić punkt w którym rozdziela się linka (im wyżej tym hamulec słabszy)

Dużo w temacie tu http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=92&start=0&sid=d21a63756e41800434ef373cf2a98493

Co do oporu pancerza - co takiego jak wkleiles jest ok, trzeba dobrac tylko odpowiednia srednice do widelca
Mozna tez wyszarpac z Alle cos takiego


A co do szprych - kalkulator na stronie DT

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 8 Sie 2011, 21:34 »
Na forum RetroMTB spędziłem dzisiaj całkiem sporo czasu, nie tylko zgłębiając tajemice canti ;)
Czyli z wieszakami już mniej więcej łapię, ustawianie też, niedługo wezmę się za zakupy.
Rower przyszedl w piątek, dzisiaj rozpakowałem (weekend spędziłem w górach) - poza widelcem nic nie jest zniszczone, z ciekawostek - wygląda to tak, jakby golenie górne wyskoczyły z korony...
Pewnie będę miał jeszcze nieco pytań, ale moja wizja już sie prawie ustaliła, ten wypadek był chyba tylko pretekstem do konkretnej przebudowy.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Powypadkowe zmiany w Ghoście
« 9 Sie 2011, 10:00 »
pretekstem ? chyba wymówką :wink:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum