Autor Wątek: Na wyprawy... Cube/Unibike? Trekinng/cross?  (Przeczytany 3775 razy)

Offline Mężczyzna Antoniooo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 04.08.2011
Witajcie :)
Może zostanę zganiony za rozpoczynianie pewnie któregoś kolejnego, podobnego wątku ;p ale potrzebuje pomocy w wyborze roweru. Przeglądałem inne wątki, lecz ciężko wszystkie infromacje "złożyć do kupy".
A więc za rok prawdobodobnie wybiorę się na swoją pierwszą wyprawę - Alpy francuskie i trochę włoskich. W związku z tym poszukuję roweru za 2000 - 2500zł który sprostał by wymaganiom takiej wyprawy, a także wszystkich następnych wypraw. Pierwszy dylemat: Trekking czy cross?
Poniżej linki, które mnie zainteresowały. Co o tym sądzicie?
http://unibike.pl/zethosgts.html
http://scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2079
http://www.cube.eu/pl/tour/global-travel-series/travel-grey-black-white/
http://www.cube.eu/pl/tour/country-lite-series/ltd-cls-pro/
Pytanie 1: Czy hamulce tarczowe w rowerach za ok. 2000 zł (Cube Ltd Cls) są dobrą alternatywą wyprawy? Myśląc logicznie, chyba nie są najwyższej klasy... Poza tym ciężej chyba z naprawą tarczówek niż np. zwykłych V-brake'ów.
Pytanie 2: CROSS czy TREKKING? Crossy są lżejsze. Np. Unibike Zethos 13,2 kg a Cube Travel 15,3 kg. Gdyby odjąć od Cube wagę bagażnika oraz błotników itp. (które i tak dobrze mieć) to wychodzi, że Cube jest cięższy od Unibike o ok. kilogram. Oczywiście z dobrą formą kilogram więcej to żaden problem ale jest to jednak kilogram więcej ;)
Pytanie 3: Czy aby obręcze w trekkingach nie są bardziej wytrzymałe niż w crossach?
Pytanie 4: Który byście wybrali rower? ;)
Prośba 1: Bardzo proszę o jakąkolwiek radę, będe bardzo wdzięczny za otrzymaną pomoc :)
 
Z rowerowym pozdrowieniem
Antek :)

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010

Jezdzilem troche na Zethosie i jest to fajny rower, ale moim zdaniem kiepski na wyprawy. Kola ma dosyc slabe, poza tym rama w jakiejs super technologii ma cienkie scianki i popsuly mi sie prawie wszystkie gwiny. Poza tym osprzet ma bardzo dobry.


Na Twoim miejscu kupilbym Checker Piga Cromo (ktos go polecal na forum):
http://rower.com.pl/-p-294455.html?cPath=1472_6_699_850

Za reszte kasy kupujesz mocne tylne kolo i bagaznik i masz rower na lata.

Offline Mężczyzna Popiel

  • Wiadomości: 840
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 01.06.2011
    • Amatorska Grupa Rowerowa Dzięcioły
Odwieczne pytanie "Jaki rower wybrać" nie jednego doprowadziło do bezsenności  :wink:
Z podanych przez ciebie modeli stawiał bym na Unibikea lub Scotta. Unibike ma na pewno lepszy osprzęt ale jest mniej "dopieszczony" (jak to mi powiedział pewien gość w sklepie gdy zapytałem dlaczego "Ghost z gorszym osprzętem jest droższy od Unibike"). Ja używam od jakiegoś 1000km Unibike Viper i poza paroma niedociągnięciami jak pedała (pedały ??? - odpadła zaślepka i dostał się syf do środka ale wystarczyło zalać smarem i zatkać uszczelką aby przestały skrzypieć) oraz podpórka, która już nadaje się do wymiany to nie mam się do czego przyczepić. Rama Jest hydroformowana czyli robiona w takiej technologi jak belki zderzeniowe w Volvo (powoduje to, że aluminium nie jest tak sztywne i w momencie uderzenia nie pęka i nie łamie się tylko spłaszcza lub jak kto woli zwija jak harmonijka - jest bardziej plastyczne i jednocześnie wytrzymałe).
ad1. Nie potrafię odpowiedzieć w sposób wystarczająco obiektywny. Ja preferuję hamulce mechaniczne (zarówno V jak i tarcze) łatwiejsze w serwisowaniu.
ad2. CROSS bo akcesoria lepiej samemu dokupić wg. uznania.
ad3. Jak dla mnie to zależy od tego co producent wsadzi do danego modelu.
ad4. Zethosa  :)
Mieć rower i nie mieć roweru to już dwa rowery.
Alien... trzeci pasażer na foteliku.

Offline Mężczyzna Antoniooo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 04.08.2011
A co do Zethosa jeszcze: Czy obręcze i opony w zethosie są wystarczająco wytrzymałe na dużą wagę sakw, tak aby szprychy niepopękały itp? A jeśli nie, to na jakie warto je wymienić?
OBRĘCZE:  Rodi / VR19 / CNC
OPONY: Schwalbe HURRICANE 28x1.60
Z góry dziękuje ;)
« Ostatnia zmiana: 6 Sie 2011, 23:36 Antoniooo »

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Na Twoim miejscu kupilbym Checker Piga Cromo (ktos go polecal na forum):
http://rower.com.pl/-p-294455.html?cPath=1472_6_699_850
Ideał pod sakwy?

CroMo, lekki, przyzwoita cena, niezły osprzęt... lasery... wóda... a nie, tego już nie ma w specyfikacji ;)
« Ostatnia zmiana: 7 Sie 2011, 00:15 Robert! »

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
A co do Zethosa jeszcze: Czy obręcze i opony w zethosie są wystarczająco wytrzymałe na dużą wagę sakw, tak aby szprychy niepopękały itp? A jeśli nie, to na jakie warto je wymienić?

Kola ma slabe i warto tylne wymienic na jakies mocne (recznie zaplecione).

Offline Mężczyzna Kikuchiyo

  • Wiadomości: 116
  • Miasto: wlkp
  • Na forum od: 16.03.2011
Mam Zethosa, wymieniłem w nim obręcze i szprychy. Na jakie najlepiej? Odpowiedź znajdziesz na forum, jest tutaj wiele informacji na ten temat... ,podpowiem Ci, wybrałem sprawdzone rozwiązanie, DH19 + czempiony. Co do opon, to zostawiłem te huragany, wystarczą. Cały zestaw pod sakwami sprawował się ok.
Co do ramy,  mam wrażenie, że rower z sakwami jakby trochę "pływał". Prawdopodobnie rama może być zbyt delikatna pod sakwy, ale po pierwszym wyjeździe wróciła cała, co będzie dalej trudno powiedzieć.
« Ostatnia zmiana: 7 Sie 2011, 21:51 Kikuchiyo »

Offline Mężczyzna Antoniooo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 04.08.2011
Hmm... to troche mi to komplikuje sprawę, bo przyznam, że chciałem kupić tego Zethosa. A jak piszecie, że z ramą nie jest do końca idealnie przy sakwach, to co gdy np. sakwy będą z tyłu i z przodu ;/

Offline Mężczyzna Kikuchiyo

  • Wiadomości: 116
  • Miasto: wlkp
  • Na forum od: 16.03.2011
Powiem tak, ogólnie z mojego Zethosa jestem zadowolony, na jednodniowe wycieczki jest fajny. Ale nie jest przesądzone, że na wyprawy się nie nadaje. Może się okazać, że przejadę na nim kilka tyś. km z sakwami i nic się z ramą złego nie stanie.

to co gdy np. sakwy będą z tyłu i z przodu ;/

Wiesz, prawdopodobnie wtedy rama może "zachowywać" się lepiej, bo w tym momencie ciężar jest rozłożony bardziej równomiernie. Być może mi "pływała", bo cały ciężar miałem na tyle.

Więc powtarzam, sam rower jest ok, ale gdybym dziś kupował rower to wybrałbym jakąś sprawdzoną, niezawodną i co za tym idzie, droższą markę (głównie chodzi o ramę), ale za to z gorszym osprzętem, w porównaniu z tym, jaki jest w moim Unibajku. W ogóle zastanowiłbym się nad jakimś używanym rowerem, to na początek może być dobre rozwiązanie. Kiedyś na tym forum przeczytałem coś takiego, że pierwszy rower często jest nie do końca udanym zakupem, a kupno używanego jest mniejszym ryzykiem, bo po prostu może to być tańsze rozwiązanie.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Przyjechałem patagonie na zethosie z sakwami z przodu i z tyłu. Rama dała rade (poza gwintami). Skasowalem za to zupełnie tylne koło. Rower się nadaje bardzo dobrze na asfalty. Tylko wtedy po co np amortyzator. No i odchudzona rama też ma mały sens pod sakwy.

Lepiej kupić tańszy rower, lepiej przystosowany na wyprawy (checker pig)

Offline Mężczyzna Antoniooo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 04.08.2011
« Ostatnia zmiana: 7 Sie 2011, 23:23 Antoniooo »

Offline Mężczyzna Kikuchiyo

  • Wiadomości: 116
  • Miasto: wlkp
  • Na forum od: 16.03.2011
Lepsza rama znaczy podwójnie cieniowana?

Wielu Ci poleci ramę stalową cro-mo; według wielu opinii wytrzymalsza i na pewno łatwiejsza do ewentualnej naprawy od aluminium.
Poza tym poczytaj na forum lub w innych miejscach, na czym ludzie jeżdżą na wyprawy.
Tutaj jest np. wiele informacji na temat ramy Surly LHT, jest to świetna rama na wyprawy, być może ideał, tylko że złożenie roweru na tej ramie przekroczy trochę Twój przewidziany budżet.

Offline kunu

  • Wiadomości: 210
  • Miasto: Poznań/Widziszewo
  • Na forum od: 14.09.2010
Ja mam wprawdzie Unibike Freeway (przynajmniej kiedyś nim był) ale zdaje się, że to ta sama rama. Jeżdżę już ponad rok, ważę sporo i z ramą nic ciekawego się nie zdażyło (pod sakwami). Jedyny mankament to tylko jedno mocowanie bidonu. Gwint też żaden się nie zepsuł aczkowiek są w nim gwinty z taką niby zabitowaną tuleją więc całkiem prawdopodobne, że przy częstszym odkręcaniu może faktycznie któryś się poluzować. Koło tylne już wymienione. Ogólnie bardzo dobrze mi się jeździ na tej ramie ale teraz bym wziął coś innego (stalowa, z taką samą geometrią nie licząc główki ramy, któa powinna być pod ostrzejszym kątem i tylnego koła, które powinno być bliżej, żeby zmiejszyć bazę kół ale to typowo indywiduwalne wymagania:)) Jednym słowem raczej polecam, nic złego nie mogę o tej ramie powiedzieć:) Pozdrawiam

BogdanOl

  • Gość
« Ostatnia zmiana: 14 Lip 2012, 18:59 BogdanOl »

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Na Twoim miejscu kupilbym Checker Piga Cromo (ktos go polecal na forum):
http://rower.com.pl/-p-294455.html?cPath=1472_6_699_850
Ideał pod sakwy?

CroMo, lekki, przyzwoita cena, niezły osprzęt... lasery... wóda... a nie, tego już nie ma w specyfikacji ;)

szkoda ze model 2010 juz wyprzedany, bo maja teraz tylko 2011, a w tym juz slabszy osprzet:( a ta sama cena?

Kto na forum ma taki rower?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum