Autor Wątek: Mój central park  (Przeczytany 1100 razy)

Offline Mężczyzna psychollek

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 22.08.2011
Mój central park
« 31 Sie 2011, 12:31 »



Zdjęcie pojawiło się już w moim przywitaniu :) - jest już wprawdzie nieco nieaktualnie, ale pominiemy ten fakt ;P


Rower zakupiłem na allegro za 600 zł jakieś 1,5 roku temu, od tego czasu zmienione zostało w nim niemal wszystko - została rama, ramiona hamulców, drążek kierownicy, szprychy, rawka przedniego koła, sztyca i siodełko (jeszcze).
Rozmiar ramy to ogromne 23 cale, co pozwala montować 1,5 litrową butelkę w bidonie na rurze podsiodłowej, oraz sprawia, że rower jest przyjemnie długi.
Rower oryginalnie był zmontowany na pełnym deore, poza hamulcami tektro i piastami (jakieś pozagrupowe shimano), z przodu był amortyzator rst 807 na stery nakręcane.


Aktualnie napęd to:
korby, koronki i kaseta ultegra, odpowiednio 30-40-52 oraz 12-27,
przednia przerzutka ultegra, tylna xt z odwrotną sprężyną,
obsługiwane jest to przez zestaw manetek lx dual control,
łańcuch KMC X9.97 - zmieniany na najkrótszy z 3 co około 1-3k km.

Zatrzymywane jest toto przez dwa hamulce v-brake tektro, z klockami z wymiennymi okładzinami accenta.

amortyzator po niefortunnym połamaniu oryginalnego w górach sowich, został wymieniony na manitou luxe, przy okazji musiały zostać zmienione stery na ahead (zwykłe kulkowe) oraz mostek (80 mm -6 stopni - niestety nie było 100 mm do wąskiej kierownicy).

na kierownicy siedzi sobie lemondka dwudzielna tranz-x oraz rogi accenta - obydwa elementy są już dość mocno odkształcone ;]. oprócz tego wisi światełko diodowe i dzwonek, oraz chwyty "ergo" z których jestem wybitnie niezadowolony.

w głównym trójkącie ramy zmieścił mi się jeden koszyk topeak java cage, oraz jeden mały koszyk topeaka - niestety dwa java cage się nie mieszczą :(.

całość dopełnia z tyłu bagażnik z rurek alu - tranz-x, który mimo, że kupowany na szybko, dzielnie spełnia swoje zadanie i nie popsuł się jeszcze.

opony to shwalbe dureme.

rower aktualnie czeka na lowridera, oraz przeplecenie tylnego koła na dt-swiss które były w kółku oryginalnym.




aaaa - no i licznik z lidla ! ;]
« Ostatnia zmiana: 31 Sie 2011, 12:33 psychollek »

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Mój central park
« 31 Sie 2011, 13:11 »
całkiem fajny, ale z sakwami po górach to będziesz mieć problem przy takich przełożeniach [;
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Mój central park
« 31 Sie 2011, 13:17 »
Heh, przełożenia to on ma do jazdy z górki tylko  ;D

Offline Mężczyzna psychollek

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 22.08.2011
Odp: Mój central park
« 31 Sie 2011, 13:26 »
No w sumie jakoś se daje radę :P - może z jedno lżejsze by się przydało, no i w sumie nie jeździłem po górach z dużym obciążeniem, ale jak jeździliśmy teraz na lekko, to jak mi brakowało przełożeń i zsiadałem z roweru - to wychodziło, że prowadząc rower jest szybciej. (że w sensie w miejscach gdzie nie miałem jak utrzymać kadencji nei opłacało się już jechać, tylko prowadzić)
Poza tym co za problem przed górami wstawić większą kasetę ?

wiadomo - ideałem byłoby mieć kasetę 13-25 i koronki 52-38-24, ale żadna przerzutka przednia nie obsłuży 28T różnicy ;]
« Ostatnia zmiana: 31 Sie 2011, 13:34 psychollek »

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Mój central park
« 31 Sie 2011, 15:22 »
ale 26T różnicy już obsłuży (kilka osób z naszego forum tak ma... + kaseta z tyłu 11/34), więc jest szansa :P możesz sobie 30 na 26 wymienić, i już będzie łatwiej.

a co do podprowadzania.... zdecydowanie bardziej wolę powoli jechać, niż szybciej iść :wink: ale to już kwestia gustu. na szosówce mam 30/25 i przy normalnej kadencji mam ~12km/h, a poniżej 7km/h właściwie się już nie da zejść... na piechotę pod górkę wcale nie tak łatwo cisnąć na dłuższą metę z taką prędkością :P

jeśli na lekko Ci brakło pary w nogach żeby podjechać, to z sakwami to byś wysiadł sporo wcześniej :wink:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna psychollek

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 22.08.2011
Odp: Mój central park
« 31 Sie 2011, 15:46 »
wiesz - ale z sakwami w ogóle bym nie jechał na szlak pieszy ;P

Offline Mężczyzna psychollek

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 22.08.2011
Odp: Mój central park
« 16 Sie 2012, 13:24 »
update roweru:

1. Zgodnie z propozycjami - z przodu wyladowała zebatka 26T z afterburnera fsa(oszałamiające 10 zł ;] i pół roku szukania żeby nei była różowa).
2. Łożyska sterowe wymienione na bardziej płaskie i maszynowe, kierowniczka obniżona na maksa.
3. Wymiana złamanej kierownicy na czarną i jakoś lżejszą i skrucenie jej o 8 cm.
4. Sztyca wymieniona na zero setback accenta.
5. Siodełko to aktualnie fizik arione - ale chyba będzie tundra.
6. Chwyty wymienione na skręcane.

Po tych zmianach rower stał się szybszy na szosie (geometria, minimalne zmniejszenie masy) i lepiej podjeżdża w górach (geometria, przełożenia), okazało się jednak wczoraj, że dzięki zmianie geometrii - nie da się na nim już wygodnie jechać powoli (dlatego bedzie chyba tundra ;]) - jezeli nie wkłada sie wystarczająco mocy w pedały to staje się najzwyklej w świecie uciążliwy.

//edit: i co do mojego poprzeniego postu - myliłem się, moja ultegra wbrew zaleceniom producenta obsłuży 28T różnicy.
« Ostatnia zmiana: 16 Sie 2012, 13:43 psychollek »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum