i...koło dalej kręci się z oporem. Nie żeby mi zależało na ratowaniu watów, od tego mam nogi jak u konia, ale zastanawiam się czy to ma tak być
Cytat: Siara_iwj w 2 Gru 2021, 19:09 i...koło dalej kręci się z oporem. Nie żeby mi zależało na ratowaniu watów, od tego mam nogi jak u konia, ale zastanawiam się czy to ma tak być Niektóre piasty mają ciasne pasowania łożysk (konstrukcyjnie lub z lenistwa Chińczyka, który nie wymieniłmpłytki lub nie dodał offsetu), zatem wymagają łożysk z luzem C3 (oczywiście dla tych, którzy nagrywają na Youtube czas wirowania koła na stojaku serwisowym).
Właśnie w końcu zacząłem podejrzewać, że tuleje w piaście są zbyt ciasne i ściskają łożysko po wprasowaniu o te setne milimetra, czy mniej. Kupiłem już parę FAGów w wersji C3. Bedą akurat jak zajadę te co mam.
Podejrzewam, że łożyska nie sa w osi/ nie sa równolegle osadzone. Nie słyszałem o zwiększeniu oporów łożyska, po wprasowaniu w ciasne gniazdo