skoro nie raczyles sie zarejestrowac wiec zrobilem specialnie dla Ciebie print screenhttp://bighunter.acanay.com/kross/kross.JPG
Cytat: acanayMichal .. od kiedy Thorn'y (najtańszy Raven kosztuje 7000 zł) , Roberts'y albo Koga Miyata (np. RANDONNEUR .. też 7000 zł) są "poniżej 1000 zł" .. pokaż mi rower na długie wyprawy zrobiony z alu ? :DMiałem na myśli masową produkcję, nie raczej niszowe rowery. Rower aluminiowy na długie wyprawy mogę Ci pokazać niejeden (choćby mój własny i wielu rowerzystów z tego forum) :D. A z nowych np. za 2000Euro:http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=1000&detail2=10138Roseversand.de to chyba największy europejski internetowy sklep rowerowy i w eksluzywnej kategorii Globetrotter są rowery tylko aluminiowe.
Michal .. od kiedy Thorn'y (najtańszy Raven kosztuje 7000 zł) , Roberts'y albo Koga Miyata (np. RANDONNEUR .. też 7000 zł) są "poniżej 1000 zł" .. pokaż mi rower na długie wyprawy zrobiony z alu ? :D
Jeśli nie zauważyłeś - w tym sklepie jest kilka kategorii trekingów, są również i modele na ramie Cro-Moly, ale nie w tej najdroższej kategorii rowerów wyprawowych. Po prostu projektanci uznali, że nie ma żadnego powodu by zamieniać ramę na cięższą, skoro aluminium gwarantuje ten sam poziom trwałości.
I pewnie tego nie wiesz - ale ten sklep na ramy daje aż 10 lat gwarancji! I to jest najlepszy argument dla wszystkich niedowiarków - bo to oznacza, że producent doskonale wie co robi dając ramę aluminiową do produktu przeznaczonego do ekstremalnej jazdy z sakwami. Bo to nie są rowery tylko do jazdy po Europie na asfalcie, ale przede wszystkim do tak trudnych tras jak Tybet, Ameryka Płd., Islandia itd. Jeśli daje tak długą gwarancję to znaczy, że po prostu jest PEWNY, że nic się z ramą nie stanie.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to piasta stalowa? Na stronie Shimano nie ma podanego materiału z jakiego ją zrobniono, jako że to dość droga piasta z dynamem, aluminium jest znacznie bardziej prawdopodobne. Zresztą trochę głupawy ten argument, bo skoro rower ma ramę z aluminium - to chyba najlepszy dowód, że jego konstruktorzy w przewagę wytrzymałościową stali nie wierzą, więc dlaczego by mieli dać akurat z tego powodu stalową piastę? Jeśli nawet piasta jest ze stali (w co wątpię) to w tym rowerze nie jest zamontowana dlatego, że zrobiono ją z tego materiału, tylko dlatego, że ma wmontowane dynamo. Piasta jako taka nigdy się psuje, co najwyżej nawalają łożyska, czy osie, wszystkie najlepsze piasty są z aluminium, lub jeszcze innych materiałów (na pewno nie ze stali)
Nie, dobra stal jest dlatego droższa, że nie jest w masowej produkcji - i producenci lepszych ram z cro-moly muszą zarobić na jednej ramie dużo więcej by się utrzymać na rynku, niż producenci robiący setki ram z aluminium, kontentujący się mniejszym zyskiem na pojedynczym modelu, wypracowującym zysk na sprzedaży wielu egzemplarzy. Im na produkt jest większe zapotrzebowanie i im lepiej jest dostępny - tym bardziej tanieje, to zasada stara jak świat.
Tekst stary jak świat! Każdy postęp jest w ten sposób kwitowany przez tych, którzy nie mogą się z nim pogodzić i wyczerpali inne argumenty. Gdyby wszyscy rozumowali jak Ty to dalej jeździlibyśmy na bicyklach i ostrych kołach.I jak chcesz się właczyć do dyskusji to zaloguj się na forum, bo nikt za rozmową z anonimem nie przepada.
A co ma oś do ramy? Są elementy, gdzie aluminum się nie nadaje, lub jest gorsze od stali, jak np. bagażniki (bo przy tak cienkich rurkach jak w bagażniku z aluminium nie da się uzyskać tak dobrej trwałości) - ale rama z całą pewnością nie jest jednym z tych elementów.
Jeszcze co do bagażnika Crosso - to ja oceniam go wysoko, jakość spawów i konstrukcji ma zdecydowanie wyższą niż zwykłe bagażniki aluminiowe, których używałem.