Konstrukcyjnie przerzutki dzielą się na dwa rodzaje. Dwu i jedno zwiasowe ( prawie jak zawieszenia ).Dwu-zawiasowe przerzutki posiadają dwa zawiasy Pierwszy zawias jest miejscem wokół którego kręci się wózek. W środku jest sprężyna która odpowiedzialna jest za naprężanie łańcucha. To jest zawias A.Drugi zawias stanowi śruba mocująca do haka, wokół której zamocowana jest sprężyna która utrzymuje pozycję pantografu. To jest zawias B.Dwu-zawiasowe przerzutki posiadają jedną, dość ważną zaletę. Połączenie faktu iż sprężyny A i B działają w odwrotnych kierunkach powoduje iż przerzutka lepiej dopasowuje się do krzywizny kasety. Shimano ochrzciło tę cechę "dual servo panta". Dzięki temu górne kółeczko wózka utrzymuje w miarę stałą odległość od koronek, ergo – biegi wchodzą sprawniej. Praktyka pokazała mi iż dwu zawiasowe przerzutki tylne radzą sobie nawet z najbardziej dzikimi układami koronek – np. z 11-34 gdzie pierwsze 5 koronek (tzn od 11 do 15 ) jest stopniowane co jeden ząbek.Jest również istotna wada, pokazująca się zwłaszcza w zastosowaniach górsko-grawitacyjnych. Jako iż przerzutka 2 zawiasowa jest konstrukcją „pływającą”, toteż w przypadku jazdy po wertepach przerzutką rzuca na górę/dół, co może powodować obijanie o ramę czy przeskakiwanie łańcucha. Problem jest tym bardziej widoczny im dłuższy jest wózek przerzutki oraz im mniejsze naprężenie łańcucha – w praktyce nie występuje na pewnych przełożeniach, ale za to w patologicznym natężeniu występuje na innych.Konstrukcję 2 zawiasową są praktycznie wszystkie przerzutki Shimano nie będące wykonane w technologii „shadow”. Czyli spora część górskich (aczkolwiek coraz mniej) oraz wszystkie szosowe. Do tego dochodzą zwykle przerzutki innych, mniejszych, producentów, czyli MicroShifty, SunRace'y, Suntoury, stare Sachsy i takie tam. Jest to konstrukcja, przynajmniej teraz, w praktyce dominująca. Jedno-zawiasowa przerzutka jest przerzutką która nie posiada zawiasu B. Zamiast niego jest sztywnie połączenie pozwalające tylko odsunąć przerzutkę do tyłu, aby móc zdjąć koło. Przedstawicielami tej rodziny są przerzutki firmy SRAM wykonane w technologii ESP tudzież Exact Actuation oraz przerzutki w technologii Shadow firmy Shimano. Przerzutki jednozawiasowe mają zaletę iż, nie obijają podczas jazdy po wertepach. Wynika to ze sztywnego połączenia z ramą które powoduje iż górna rolka wózka utrzymuje swoją pozycję względem kasety. Efekt ostateczny jest taki, iż jedynym dźwiękiem z napędu jest łancuch obijający dolną rurę tylnego trójkąta.
ja tam bym brał tańszą przerzutkę, a kasę odłożył na zapasową przerzutkę, jak ta się już urwie
Cytat: Waxmund w 30 Lis 2011, 14:20ja tam bym brał tańszą przerzutkę, a kasę odłożył na zapasową przerzutkę, jak ta się już urwie Dokładnie. Najcudowniejsza zmieniarka tak samo cudnie się urywa i wkręca w szprychy Wg mnie pakowanie dobrych przerzutek na tył to niepotrzebne ryzyko stracenia kasy.
IMO wystarczy odpowiednio wyregulować aby w szprychy nie wlazła, ale ja się tam nie znam...
Rear derailleur: 49votes 49 votes (10%)
Bike just exploded: 13votes 13 votes (3%)
nie tak mało