Autor Wątek: Salek składa wyprawówkę na ramie Accent Shannon  (Przeczytany 4173 razy)

Offline Mężczyzna salek

  • Wiadomości: 259
  • Miasto: Górki
  • Na forum od: 29.08.2011
Mam sprawę do doświadczonych ;) Mianowicie: jak już wcześniej napisałem, kupiłem amortyzator Suntour - używany, ale w bdb stanie. Niestety nie przemyślałem do końca sprawy i się okazało, że amortyzator ma gwintowaną rurę. Niby nic wielkiego, ale chciałbym na to założyć stery ahead - czy się da? No i czy przy tych sterach nie będę musiał skracać rury amortyzatora? Rura ma ok. 170-180mm, a "otwór w ramie" (ma to jakąś nazwę?) 120 mm.

Rura amortyzatora ma średnicę zewnętrzną 28,5 mm, co wskazywałoby na 1 i 1/8 cala.

Ma ktoś doświadczenie z takim przypadkiem?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Cytuj
a "otwór w ramie" (ma to jakąś nazwę?) 120 mm.
Główka ramy.
Albo kupisz komplet pod skręcane albo zamienisz amor, zakładam, że w twoim samej rury sterowej nie da się "od tak" wymienić.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna salek

  • Wiadomości: 259
  • Miasto: Górki
  • Na forum od: 29.08.2011
Generalnie taniej wyjdzie jednak zrobić to na sterach skręcanych, niż zmieniać amortyzator.

Więc kupiłbym sobie np. stery takie jak te: http://allegro.pl/stery-stalowe-gwint-1-1-8-standard-nowe-i1994012010.html
i do tego wspornik kierownicy (rozumiem, że do powyższych sterów wspornik powinien być 25,4mm?) taki jak np. ten: http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-25-4-mm-zoom-regulowany-mostek-i2007592232.html

dobrze rozumuję?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Dobrze, ale jakoś nie miałbym zaufania do sterów za 14zł :)
Mostek, koniecznie chcesz regulowany? To też ma swoje wady, m.in. wagę i potrafi wydawać nieprzyjemne dźwięki.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna chmurat

  • Wiadomości: 317
  • Miasto: Czechowice-Dziedzice
  • Na forum od: 26.10.2011
Są ludzie którzy jeżdżą ze sterami ahead i widelcami gwintowanymi chociaż to nie jest zalecane. Najlepiej byłoby sprzedać tego amorka i kupić z niegwintowaną rurą ale jeśli się już nie da to nie jest jeszcze przesądzone, że musisz inwestować w stery gwintowane ;)
Daleko jeszcze?

Offline Mężczyzna salek

  • Wiadomości: 259
  • Miasto: Górki
  • Na forum od: 29.08.2011
globalbus:
Stery i mostek podałem jako przykład, głównie chodziło mi o cale i milimetry ;) Oczywiście, że sterów poszukam porządniejszych, a mostek w sumie taki by mi pasował, bo daje możliwość "jakiejśtam" regulacji, mam obawy, że jak kupię stały, to coś mi nie spasuje. Wiem, że może trzeszczeć, ale regulowany mostek w viperze od dziewczyny na razie daje radę i to daje mi podstawy do pozytywnego myślenia ;)

chmurat:
Chyba na razie nie będę kombinował, założę ten amorek ze sterami skręcanymi - sezon przejeżdżę na pewno na tym, a jak mi to nie będzie pasowało, to po sezonie sobie zmienię :)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2777
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Nie bardzo widzę na zdjęciach, ale jeśli montowałbyś takie stery do jakich dałeś link, to rama musi mieć główkę pod stery klasyczne (czyli bez żadnych rozszerzeń na końcach).
Wracam do jeżdżenia.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum