Tylko że znacznie częściej (IMO) ma miejsce sytuacja odwrotna. Zaciskają się obie ręce, tylne koło tańczy i... gleba.
Bumpy surfaces. On rough surfaces, your wheels may actually bounce up into the air. If there is a chance of this, don't use the front brake. If you ride into a bump while applying the front brake, the bicycle will have a harder time mounting the bump. If you apply the front brake while the wheel is airborne, it will stop, and coming down on a stopped front wheel is a Very Bad Thing.
... wychodzi na to, że samego przedniego można używać tylko przy idealnie czystym asfalcie o ile nie ma zakrętu. Hmmm, na takim asfalcie, to z reguły nie ma potrzeby hamowania
Jeśli byłoby jak piszesz (naciskanie klamek z taką siłą, ze od razu jest blok koła), to przefrunął byś nad kiera, zanim koło tylne zdążyłoby zatańczyć
W każdym razie chyba zgodzicie się, że logicznie patrząc, lepsza skuteczność hamowania jest jeśli użyjemy dwóch hamulców jednocześnie?
To nie jestem w stanie tego pojąć. Przecież wtedy dwa koła stawiają opór na nawierzchni.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
P.S. W zakrętach na suchym jeśli musimy to hamujemy przodem, żeby docisnąć sterujące koło do podłoża.
Dyskutowaliśmy już o tym Miki