Autor Wątek: Obręcze i ich zużycie  (Przeczytany 4227 razy)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 13:23 »
no widzisz jak często spieramy się o technikę hamowania? :D

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 15:08 »
Aard, a może po prostu przenieść je do specjalnego działu: spory techniczne?
Oczywiście z poddziałami: hamowanie, wysoka kadencja, wysokość kierownicy, koła 26" vide 28", osprzęt (albo w ogóle od razu rozbicie na: hydraulika, tylna przerzutka, HT2, piasty na maszynach)? Oj gorąco moderator by miał :)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline kunu

  • Wiadomości: 210
  • Miasto: Poznań/Widziszewo
  • Na forum od: 14.09.2010
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 15:44 »
Zapomniałeś o temacie jaki jest najlepszy kolor sakw oraz temacie, w którym wspominalibyśmy jakie to kiedyś były dobre komponenty i biadolili jak  teraz Shimano na psy zeszło :) No i oczywiście czy karbonowe ramy się nadają pod sakwy czy nie.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 16:59 »
Kunu, faktycznie. Ale zostało udowodnione że czerwone i nadaje się :) No chyba że coś przegapiłem  :lol:
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 17:05 »
Od dawna było wiadomo, że czerwone jest najszybsze a żółte przyciąga robaki. :)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 17:31 »
w którym wspominalibyśmy jakie to kiedyś były dobre komponenty i biadolili jak  teraz Shimano na psy zeszło
o czym tu dyskutować - przecież to oczywista oczywistość  ;D

Offline kunu

  • Wiadomości: 210
  • Miasto: Poznań/Widziszewo
  • Na forum od: 14.09.2010
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 18:10 »
Dlatego nie pisałem o dyskusji tylko o takiej książce wpisów, gdzie każdy kto ma ochotę mógłby napisać jak kiedyś jeździł 5 lat na starym SIS a teraz mu się XT rozleciało po 2 sezonach. Kiedyś to lepi beło Panie a tera to gorzy. :wink: Żadnej dyskusji tylko wspominki o starym Shimano i narzekanie na nowe :P Jest spore zapotrzebowanie na ten temat :P Można rozszerzyć na inne marki.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 18:39 »
Chciałbym zwrócić uwagę, że jesteśmy na forum podróżerowerowe i że przy jeździe z sakwami wszystkie teoretyczne rozważania biorą w łeb - życzę powodzenia w podniesieniu tylnego koła  ;D

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 18:44 »
Ja i tak wykonam testy. Uważam nadal, że hamowanie dwoma hamulcami daje większą skuteczność hamowania. No i dodam (po rozważaniach Wilka), że podniesienie tylnego koła w powietrze nie jest wcale takie trudne. Wystarczy jechać szybciej po szutrze lub nawierzchni dziurawej. Może niejednokrotnie podnieść koło trochę wyżej. Wystarczy sekunda, dwie aby nie zdążyć wyhamować. Dlatego m.in. hamowanie dwoma hamulcami jest skuteczniejsze.
Wydaje mi się, że nawet bez podniesionego koła ta skuteczność jest wyższa i bynajmniej siły rozkładają się na dwa koła (może nie równomiernie ale jakoś się rozkładają).

Nie chcę teoretyzować, po prostu sprawdzę w wolnej chwili. Na pewno dam znać jak przeprowadzałem testy i jakie są wyniki.
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 4 Gru 2011, 18:49 »
Cytuj
Masz tutaj filmik jak hamują w trudnym terenie zawodowcy; trochę to przeczy rewelacjom Sheldona
Na luźnej nawierzchni hamowanie z blokowaniem koła zawsze jest bardziej efektywne niż "z ABS", można sobie popróbować na starym aucie bez elektroniki w zimę jak spadnie świeży śnieg, koła zadziałają jak pług zmniejszając drogę hamowania. Lód i asfalt to inne warunki, tam niedopuszczenie do blokowania kół ma swoje uzasadnienie.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna jubudubul

  • Kołodziej
  • Wiadomości: 256
  • Miasto: Pyrlandia
  • Na forum od: 14.11.2011
    • Tandemowe podróżowanie
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 5 Gru 2011, 00:50 »
Czytam sobie czytam i... nie myślałem że taki temat może generować tyle zdań (w dodatku różnych)

Może ja jakiś inny jestem, ale to co jest opisane w poradniku podanym przez aadra ( http://sheldonbrown.com/brakturn.html#frontorrear) wydaje mi się jakoś... oczywiste.

Nigdy nie uciekło wam przednie koło na piaseczku?, albo na szutrze ?, albo na luźnej nawierzchni podczas jazdy na zakręcie ? nigdy też nie polecieliście przez kierownicę ?
Pytania oczywiście retoryczne, ale zmierzam do tego że chyba najlepiej takie doświadczenia uczą. Człowiek najlepiej zapamiętuje gdzie i jak wolno a gdzie trzeba inaczej :)
Wiele sytuacji chyba rozpoznaje się w oczywisty sposób - np. na lodzie chyba nikt nie będzie dawał przednim w palnik bo może go puścić razem z rowerem :wink:

Sposób hamowania zależy czy chcemy zatrzymać się w miejscu (bo pojawiła się przszkoda) czy zatrzymać zwyczajnie, czy jedziemy załadowani, bardzo ważna jest nawierzchnia, profil drogi i pozycja jaką przyjmiemy na rowerze - temat rzeka - kombinacji co nie miara, a przypadek każdy inny!

PS. jak w aucie zblokuje mi koła (brak abs) na asfalcie to hamulec popuszczam dlatego bo wiem że .... zaraz mogę gębą po asfalcie poszorować :D ot tak mi z roweru pozostało  ;D

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2258
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 5 Gru 2011, 13:07 »
Cytat: furman w  3 gru 2011, 19:30
Zresztą jeśli chodzi o technikę hamowania to o jeździe szosą nie ma co mówić. Bo tu żadna technika nie jest wymagana. Hamuje się i tyle, żadna filozofia

Bez przesady. Jak się robi mokro - to umiejętność hamowania jest kluczowa. W Polsce może nie ma takich gór na których to jest ważne, ale Alpy to zupełnie inna liga. W peletonie są zawodnicy słynący z doskonałego zjeżdżania, w ekstremalnych warunkach potrafią w ten sposób na mokrym zjeździe nadrobić nawet kilka minut! Było mnóstwo wypadków, gdzie etapowe zwycięstwo rozstrzygało się na zjeździe.

No może przesadziłem trochę :) ale trudno zaprzeczyć, że technika hamowania na szosie nijak się ma do tej w terenie.  Wystarczy zachować uwagę i z reguły manewr hamowania kończy się bezpiecznym zatrzymaniem zespołu rower+kierujący.
Ja tez sporo jeżdżę na kolarce i nigdy nie odczułem potrzeby stosowania jakichś "teorii" dotyczących tej kwestii. Po prostu w zależności od sytuacji naciska się "obie" klamki z odpowiednią siłą i zatrzymujemy się.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6103
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Odp: Obręcze i ich zużycie
« 7 Gru 2011, 20:31 »
no widzisz jak często spieramy się o technikę hamowania? :D
No bo Ty się upierasz, by ciągle tkwić w błędzie ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum