Autor Wątek: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?  (Przeczytany 5654 razy)

Offline owca

  • Wiadomości: 276
  • Miasto: Łódź/Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 18.02.2011
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)

Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)
Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)
I prawdopodobnie to jest powodem tego całego dymu.
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Mężczyzna Kotu

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.01.2012
    • Koci blog rowerowy :)
Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)
Przewracając się razem z rowerem  ;D

Offline Mężczyzna Pustelnik

  • Wiadomości: 1507
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.03.2010
Ciekaw jestem, czy wszystkie ustawy pisze się w ten sposób, nie znając realiów.
Wszystkie.
Ach, każdy rowerzysta zwykł, o grację dbać i styl. I aby linię mieć i szyk, przemierza setki gmin.
Rozkoszny życia jego tryb i piękny szprychy błysk. A kiedy wita długi zjazd, rozjaśnia mu się pysk.


Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Badania techniczne to cenna sprawa. Ale wszelkie zasady bezpieczeństawa wymagają stosowania zabezpieczeń dodatkowych,
gdyż jak już tutaj się zgodziliśmy wszystko, a więc i najlepiej sprawdzony w laboratoriach i testach praktycznych przez nie wiem jakich ekspertów zaczep może się zepsuć.
Dlatego wszelkie przepisy w prawie drogowym, w lotnictwie, w elektrotechnice (ochrona przed porażeniem) wymagają
 dodatkowych zabezpieczeń, lub dublowania szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa mechanizmów i podzespołów.


Offline Mężczyzna Kotu

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.01.2012
    • Koci blog rowerowy :)
Dlatego wszelkie przepisy w prawie drogowym, w lotnictwie, w elektrotechnice (ochrona przed porażeniem) wymagają
 dodatkowych zabezpieczeń, lub dublowania szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa mechanizmów i podzespołów.
No tak, ale z technicznego punktu widzenia nie wszystkie podzespoły da się w sensowny sposób zdublować... np. nie ma wymogu dublowania łożysk w kołach samochodowych, a jeśli takowe zawiedzie to koło tez może odpaść.
Nie neguję przy tym idei dodatkowego zabezpieczenia - oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Wiecie jak to jest z dobrymi intencjami... ;)

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...  i nic tu nie trzeba dublować bo nie ma czego ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline owca

  • Wiadomości: 276
  • Miasto: Łódź/Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 18.02.2011
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...  i nic tu nie trzeba dublować bo nie ma czego ;)

Dokładnie, to jest właśnie zabezpieczenie, bo tak na prawdę można spróbować skręcić wszystko śrubami i izolacją i nigdy się nie wypnie, a takie łatwe wypinanie się, jest ułatwieniem i powoduje, że zamiast przyczepki z rowerzystą, pod TIRa wpadnie sama przyczepka ;)

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Co innego np. z kaskiem. On może mieć wpływ jedynie na bezpieczeństwo noszącego(lub nie) kask, więc jakkolwiek jestem zwolennikiem używania kasku, to przeciw przymusowi bym się buntował.


Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Dokładnie tak samo myślę. Dlatego się tu szarpię z oponentami, a nie tylko po to, żeby sobie posty nabijać :D


Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
To jakie inne może być zabezpieczenie takiej przyczepki? Przecież nie utrzymasz jej w pionie jak sie wypnie.

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Co innego np. z kaskiem. On może mieć wpływ jedynie na bezpieczeństwo noszącego(lub nie) kask, więc jakkolwiek jestem zwolennikiem używania kasku, to przeciw przymusowi bym się buntował.
Amen.

oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Dokładnie tak samo myślę. Dlatego się tu szarpię z oponentami, a nie tylko po to, żeby sobie posty nabijać :D
Amen.
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2682
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu.
Wydaje mi się, że przyczepa (mówię tu cały czas o EW), która wypina się, przewraca, może z raz koziołkuje i zatrzymuje się (tak uczy moje doświadczenie) stwarza mniejsze niebezpieczeństwo niż wtedy, gdy będzie wleczona na lince przez rower, który w dodatku może się przewrócić. To nie jest tak, że Extraweel odczepiony od roweru lata po drodze na wszystkie strony. Po prostu przewraca się na bok i leży.

Trochę mi szkoda mojej :), ale jakby mieć jakąś z demobilu, to można by się pobawić w testy.

Marek

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
To jakie inne może być zabezpieczenie takiej przyczepki? Przecież nie utrzymasz jej w pionie jak sie wypnie.

Podsuwałem już pomysł drugiego dyszla. Może dobry, a może nie. Pytałem też o inne propozycję. Jest tu kilka zdolnych osób wykształconych w mechanice. Niestety odpowiedzi brzmiały "linka do dupy", albo "urzędnik do dupy". Krótko mówiąc nic konstuktywnego.

PRZERWA. Mam jednak jeszcze trochę pracy :D


Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
No tak - załóżmy że to już wiemy, że linka jest do dupy.
Tylko co innego :)
Z tym dyszlem też już kombinowałem, że może chociaż wektor wypinania przyczepki jakoś da się zapewnić na prawe pobocze (przy ruchu prawostronnym) - wybaczcie jeśli pomysł niefortunny.
W mechanice jestem zielony.
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum