Tak więc nadszedł czas składać rower wyprawowy ... liczę na wasze podpowiedzi
Rowerek ma mieć koła 28 cali, hamulce tarczowe mechaniczne, sztywny widelec.
RAMA:Mój wzrost to 190 także rozmiar jak dobrze kombinuję 22 cale.
1. ACCENT NORDKAPP - to najbardziej prawdopodobny wybór gdyż z tego co wyliczyłem i rozrysowałem najbardziej pasuje pod sztywny widelec.
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=3086Zakładana odległość od osi przedniej do sterów to 44 cm a widelec który sobie upatrzyłem ma 41,3 cm więc tylko 2,7 cm różnicy. Z mojej symulacji na szybkiego wynika że zmieni to pochylenie ramy o 1,3 stopnia czyli:
- kąt rury podsiodłowej z 72 na 73,3
- kąt rury sterowej z 70 na 71,3
- główka ramy pójdzie 2,25 cm w dół (nie 2,7 gdyż zmienił się kąt)
- korba obniży się o 1 cm (a i tak jest już nisko w tej ramie) przy założeniu korby 170mm zostanie do ziemi 10 cm
Poniżej obrazek jak mi to wyszło: kolor zielony to założenia producenta, pomarańczowy na sztywnym widelcu, czerwony to siodełko i kierownica po obniżeniu na nie obciętej rurze sterowej, niebieski wysokość krocza
A to pionowe na kierownicy to ... kierownica wielopozycyjna nad którą się zastanawiam. Jak widać wyszedł by na niej chwyt bardziej aerodynamiczny 10 cm poniżej siodła z manetkami i hamulcami oraz drugi jakieś 4 cm wyżej od siodła dla relaksu pleców
Siatka na obrazku jest co 10 cm. Okrąg korby to oś pedałów przy ramieniu 170mm czyli wyjdzie jeszcze ciut nizej.
Jeśli obrazek się zmniejszy to otwórzcie w nowym oknie.
W takim razie czy ktoś obeznany z tematem geometrii ram potwierdzi że takie rozwiązanie będzie dobre?
Jest tylko jeden problem z tą ramą: nie jest biała a taką chcę
Więc jeśli ją kupię to pewnie przemaluję.
2. KROSS EVADO 4.0 - to kolejna rama którą rozważam.
http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-4-0Ma gorsze rozwiązanie widełek i gorszą geometrię po obniżeniu. Już na wstępie ma kąty większe o 1 stopień a obniży się więcej bo jest przewidziana pod amortyzator 60mm
Jedyny plus taki że podoba mi się wizualnie
No i jeszcze jeden szczegół: nie ma jej w sklepie osobno, wysłałem maila z zapytaniem czy dostane samą rame ale narazie nie odpowiadają.
3. AUTHOR CODEX 2012 - tak samo jak z ramą krossa tyle że na pewno da się ją kupić.
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=3489WIDELEC - widelec który bym chciał i policzyłem to MOSSO MTB o taki:
http://allegro.pl/superlekki-mosso-2011-pod-hamulce-tarczowe-v-ki-i2032352678.html#tabsAnchorBardzo lekki aluminiowy, ma mocowanie na tarcze, błotnik jak i v-ki które wykorzystałbym do zamocowania lowridera CROSSO. Teoretycznie jest to MTB po koła 26 cali z wielkimi oponami ale z wymiarów wynika że pomieści koło 28 cali z oponą 1,6 i błotnikiem ... a może nawet 1,75 z cienkim błotnikiem ... to się okaże dopiero przy składaniu
OBRĘCZE - już leżą od dawna i się kurzą u mnie nowiutkie Kellys draft 622x19 3-komorowe, oczkowane na 32 szprychy. Niby tylko 32 szprychy ale że ważę 70 kg i mam zamiar pakować sakwy możliwie lekkim wyposażeniem to chyba powinno wystarczyć. Chce też założyć większe opony 1,6 lub 1,75 jeśli wejdą i jeździć głównie po asfalcie więc mam nadzieję że wytrzymają.
PIASTY - Upatrzyłem sobie piasty novatec NT-D711SB -AA i NT-D712SB -AA o takie:
http://allegro.pl/novatec-d711-i-d712-komplet-415g-xc-mtb-race-wys-0-i2028448093.htmlSą drogie ale dobre i lekkie, posiadają aluminiową oś co mnie trochę zastanawia ale przy innych ze stalową producent pisze że zaleca je do freeridu i downhillu, chyba aż takiej wytrzymałości nie potrzebuję?
HAMULCE - tarczowe mechaniczne avid BB7. Podobno są to najlepsze hamulce mechaniczne i lepsze od niektórych hydraulicznych. tył 160mm, na przód można by dać większą tarczę choćby po to żeby mniej się przegrzewały na górskich zjazdach ale nie wiem czy to bezpieczne przy takim "wylajtowanym" widelcu :/
SUPPORT - na kwadrat raczej bym nie chciał, a z tych innych systemów to który jest najlepszy / najlżejszy / najłatwiejszy w serwisowaniu i najłatwiej dostępny?
KORBA - jeszcze nie wiem jaka. Widzę że są albo słabe na kwadrat w okolicach 100zł albo lepsze gdzie cena od razu skacze powyżej 300zł.
Zaciekawił mnie jednak jeden model:
http://allegro.pl/shimano-fc-m470-deore-170mm-octalink-nowa-i2023075124.htmlKorba jak korba ale jest znacznie lżejsza od innych a cena niska ... dziwne
Ktoś może ją ma i powie czy to coś warte? Czy te puste w środku korby są sztywne i wytrzymałe? Czytałem o korbach suntoura że się wyginają nawet o centymetr przy mocnym pedałowaniu i że komuś pękła a nie są puste. Ale shimano chyba by takiego dziadostwa nie wypuścił?
Nad resztą jeszcze zbytnio nie myślę, na razie wypowiedzcie się czy z tymi częściami dobrze kombinuję
Aha i niech ktoś z posiadaczy mi powie czy accent nordkapp ma stery zintegrowane czy pół zintegrowane i czym to się różni
A co do sakw to zerknijcie tutaj:
http://www.kross.pl/pl/akcesoria/torby-sakwyCzy to nie to samo co crosso dry? Ceny z grubsza takie same, pojemność też, inne kolorki i te krossa wydają się węższe ale wyższe.