Jak ten dobry amortyzator co masz obciążysz sakwami, to praktycznie wyłączysz go na drobnych nierównościach - fizyki nie przeskoczysz - żeby się ugiął potrzebne będzie o wiele mocniejsze uderzenie. Mniejsze przejdą na kierownicę.
Ten z linka, to moim zdaniem pomyłka - mały zakres regulacji przód - tył. Jak podajesz link do jakiegoś produktu, to wpisuj też jego nazwę, bo później linki giną i nie wiadomo o co chodziło.
Te duże sakwy, to po to, żeby odciążyć towarzyszkę podróży?
Czy twoja rama ma geometrię dostosowaną pod amortyzator czy pod widelec sztywny?Z zestawem sztywny widelec+2" opona jazda po bruku niestraszna i jednocześnie masz załatwiony problem low-ridera i sakw.
Z zestawem sztywny widelec+2" opona jazda po bruku niestraszna i jednocześnie masz załatwiony problem low-ridera i sakw.
Cytat: cinek w 11 Sty 2012, 09:42Jak ten dobry amortyzator co masz obciążysz sakwami, to praktycznie wyłączysz go na drobnych nierównościach - fizyki nie przeskoczysz - żeby się ugiął potrzebne będzie o wiele mocniejsze uderzenie. Mniejsze przejdą na kierownicę.Tego fenomenu nie rozumiem, zechciałbyś wytłumaczyć czemu tak się dzieje?
Potestujemy sposoby pakowania niebawem,
z amorem przód jest nieco wyżej i widać, że na zwykłym widelcu rama byłaby bardziej poziomo
Cytat: Freud w 11 Sty 2012, 10:09 z amorem przód jest nieco wyżej i widać, że na zwykłym widelcu rama byłaby bardziej poziomoA jest inna ewentualność?
Nie rozumiem pytania
Nie mam amora i nigdy nie miałem, ale koledzy już nieraz o tym pisali - amor jest obciążony bagażem i jest "nieczuły" na małych nierównościach. (chyba, ze czegoś w ogóle nie zrozumiałem ;-)
Mniejsze (drgania - mój dopisek) przejdą na kierownicę.
Nie mają "dziurek" bo są projektowane do zupełnie innych zastosowań,
Co do wyjaśnienia działania amortyzatora - polega to na tym, że kierownica ma zostać w swoim jednym położeniu, a golenie z kołem mają chodzić góra - dół. W moim przekonaniu ciężar oparty na goleniach powodowałby upośledzenie tylko przy najeżdżaniu na przeszkodę, (coś ponad poziom 0), a nie wjeżdżaniu w dziurę.
Moim zdaniem ciężar oparty na goleniach nie ma żadnego znaczenia na działanie, chyba że mówimy o jakichś odkszałceniach widelca, które utrudniają pracę amora.