Tylko nie wiem jaka jest nośność tego bagażnika a to dość ważny parametr skoro chcę zawiesić 40l sakwy na przód.
do wprawienia w ruch całości potrzebna będzie większa siła - więc zmniejszy się czułość na drobne nierówności.
Sprawdzę jeszcze nośność tego Accent'a i zobaczymy
Cytat: Freud w 11 Sty 2012, 11:53Sprawdzę jeszcze nośność tego Accent'a i zobaczymy Już chyba lepiej kupić sakwy Crosso Ja bym Accentowi zbytnio nie ufał. Ot choćby brak pałąka łączącego lewą i prawą 'ramkę' bagażnika. Poza Accentem jest we wszystkich lowriderach, bez tego elementu ponoć bagażnik może wibrować.
Moim zdaniem ciężar oparty na goleniach nie ma żadnego znaczenia na działanie
Na początek trochę teorii. Masa nieresorowana to masa opon, felg, hamulców, fragmentów zawieszenia i innych części, które poruszają się w osi pionowej razem z kołami. W typowym samochodzie nieresorowane jest ok. 15% jego całkowitej masy. Jeśli pominiemy sprężystość opon, cała ta masa przesuwa się pionowo w bezpośredniej zależności od ukształtowania nawierzchni.Stosunek masy nieresorowanej do masy resorowanej jest bardzo ważny, ponieważ pionowe siły odziaływujące na masę nieresorowaną poprzez wyboje na drodze muszą być kontrolowane i pochłaniane przez masę resorowaną. Gdy opona trafia na wybój, koło jest przyspieszane w osi pionowej z prędkością zależną od charakterystyki opony, rozmiaru nierówności i poziomej prędkości samochodu. I większa masa zostanie przyspieszona w ten sposób (im większa jest masa nieresorowana), tym większą energię kinetyczną będzie musiało pochłonąć zawieszenie auta, jeśli masa resorowana ma pozostać w miejscu (żeby samochód nie podskoczył na wyboju). Dbałość, aby masa nieresorowana była możliwie najmniejsza jest więc bardzo korzystna dla komfortu jazdy. Jeśli stosunek masy nieresorowanej do resorowanej jest kiepski (wysoki), koło będzie również słabiej przyciskane do podłoża na dziurach. Pogarsza się więc nie tylko komfort jazdy, ale również "trzymanie się" drogi.
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje
I większa masa zostanie przyspieszona w ten sposób (im większa jest masa nieresorowana), tym większą energię kinetyczną będzie musiało pochłonąć zawieszenie auta, jeśli masa resorowana ma pozostać w miejscu
...Accent ma podparcie od dołu(mocowanie na śrubkę), wyżej obejma i trzyma się bardzo stabilnie.
Używałem bagażnika Accenta na jednej wyprawie, więc o wytrzymałości wiele nie powiem, natomiast nie spodziewałbym się jakiś przykrych niespodzianek, oba (Crosso i Accenta) tak naprawdę robi ten sam producent - http://www.cl-massload.com.tw/index.php?mo=CProductInfo&ac=product1_show&sn=4&num=4&ng=1. Pytanie tylko czy da radę go zamocować tak, żeby nie przeszkadzał hamulcowi tarczowemu.
Freudmam sakwy ortlieb i bagażnik crosso z przodu, ale ortlieb te małe sakwy, czyli 25 litrów, wtedy nic się nie wygina. Pasuje. Dopiero się wygina listwa przy tych tylnych czyli większych 40 litrowych. Oczywiście pojemność podaję para sakw. Mam też amortyzator ma się rozumieć.