Autor Wątek: Piasty na łożyskach maszynowych  (Przeczytany 17452 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 12:28 »
Jak bardzo jest zajechane? Widać uszkodzenie wewnątrz czy po prostu przestało się obracać?

U Kahy mieliśmy podobny problem. Łożysko kulkowe się zatrzymało i powstało nowe, cierne, między wewnętrzną tuleją a ośką. Wystraszyliśmy się conieco, tymczasem zwykłe otwarcie i nasmarowanie rozwiązało problem na kolejne tysiące kilometrów.

Łożyska nie padają szybko jeśli mają smar, więc głowa do góry!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 12:36 »
Jak bardzo jest zajechane? Widać uszkodzenie wewnątrz czy po prostu przestało się obracać?
Nie no, dalej się obraca, ma tylko cholerny luz. A ten luz mieli mi po zapadkach. Wiesz, prowadzę rower i robi mi się ostre koło :P
Sprzęt dostał mocno po tyłku, teoretycznie niezabijalne pedały Time ATAC też już mają luzy i piszczą.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 12:52 »
Czy przypadkiem nie jesteś posiadaczem novateca z trzema łożyskami? Wtedy masz większe możliwości żonglowania - oczywiście to zajechane idzie w środek.

Nawet jak są dwa to zamiana może pomóc. Tylko w polowych warunkach to nie taka prosta sprawa. Przydałby się warsztat z prasą lub przynajmniej z odpowiedniej średnicy rurą i młotkiem. Podejrzewam jednak, że mongolskie warsztaty samochodowe są dobrze wyposażone.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 13:03 »
Czy przypadkiem nie jesteś posiadaczem novateca z trzema łożyskami? Wtedy masz większe możliwości żonglowania - oczywiście to zajechane idzie w środek.
Czterema. Dwa są w bębenku. Jednak konstrukcja jest tak zrąbana, że całe obciążenie leci na to łożysko w korpusie piasty po stronie bębenka. Jednak bębenka nie chce tykać.

Po drugie, tutaj znów jestem idiotą, klucz do kasety, który posiadam (łamacz haków), nie pasuje do tej piasty :D Przeszkadza nakrętka osi od strony bębenka. Także bębenek mam póki co "zintegrowany" z kasetą.

My home is where my bike is.

Offline live_evil

  • Wiadomości: 37
  • Miasto:
  • Na forum od: 20.05.2015
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 14:38 »


Po drugie, tutaj znów jestem idiotą, klucz do kasety, który posiadam (łamacz haków), nie pasuje do tej piasty :D Przeszkadza nakrętka osi od strony bębenka. Także bębenek mam póki co "zintegrowany" z kasetą.
To odkręć tą nakrętkę. Z przeciwnej strony w osi jest (powinno być) gniazdo na imbus 5mm, nakrętkę łapiesz delikatnie kombinerkami i po sprawie.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 18:14 »
Raczej poszukuj nowej piasty, takiej by szprychy pasowały, albo nowego koła.
Może sie okazać że w końcu zniszczysz gniazda łożysk i wymiana (jeśli w końcu gdzieś je kupisz) wiele nie pomoże.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 30 Cze 2016, 20:53 »
Na jakimś blogu znalazłem info, że w Khovd, jakimś supermarkecie, było stoisko z częściami rowerowymi, gość pisał, że było tylne koło, mechaniczne zaciski do tarczówek i tylne przerzutki. Ale to było w 2008 roku.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 5 Lip 2016, 09:12 »


Po drugie, tutaj znów jestem idiotą, klucz do kasety, który posiadam (łamacz haków), nie pasuje do tej piasty :D Przeszkadza nakrętka osi od strony bębenka. Także bębenek mam póki co "zintegrowany" z kasetą.
To odkręć tą nakrętkę. Z przeciwnej strony w osi jest (powinno być) gniazdo na imbus 5mm, nakrętkę łapiesz delikatnie kombinerkami i po sprawie.
Tutaj nie ma imbusa, nie ten model. To DB882SB, trochę inny wynalazek.
Na razie musiałem zjeżdżać z przełęczy na hamulcu, kręcąc korbą. Jest już prawie ostre koło. Szukam dalej, dam znać jak się coś zmieni.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 5 Lip 2016, 11:50 »
ta sama historia. Dostępne tylko 6000 i 6200. Nawet większa bida na bazarze.

W środku znowu rdza i smarne błoto. Chyba uszczelka na bębenku po prostu nie działa, gdy koło ma luz. Tak, ma to związek z tym, że tutaj większość rzek trzeba robić z buta, a woda raczej do kostek nie jest, tylko trochę wyżej.

Teraz mam dylemat, jechać od razu do Khovd (220 km), czy też zrobić sobie najpierw pętelkę po Ałtaju (500? km) ?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 5 Lip 2016, 17:50 »
Globalbus, zerknąłem tu i ówdzie w necie i widzę że piasta którą masz NT-D882SB, to taki wypasiony wolnobieg, czyli rozkład obciążeń w tej piaście niczym się nie różni od rozkładu obciążeń w wolnobiegu. Z tych czterech łożysk maszynowych, dwa w bębenku są w zasadzie tylko dla ozdoby, bo nie przenoszą obciążeń. Konstrukcja wytrzymuje tylko dlatego że oś piasty jest pełna i gruba, ale jest aluminiowa. Przy dużym obciążeniu, z czasem oś ulegnie zmęczeniu i pęknie.

Widziałem zdjęcie twojego roweru, gdzie całe obciążenie jest na tylnym kole. W takim przypadku i objawach które opisujesz jest tylko kwestią czasu kiedy ta piasta się rozleci. Uszczelka na bębenku nie działa, a koło ma luz, bo być może oś już jest krzywa. Szukaj całej nowej piasty, bo łożysk nawet jeśli znajdziesz możesz już nie założyć.

Tutaj jest wyjaśniona budowa piast typu wypasiony wolnobieg.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 5 Lip 2016, 18:44 »
Wszystkie 4 łożyskowe piasty tak mają. Tylko to nie jest wylajtowana konstrukcja, tylko kawał kloca. Mam podobny model we frankensteinie i tam nigdy problemu nie było. No, ale tam były znacznie łagodniejsze warunki eksploatacji.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 5 Lip 2016, 19:04 »
Łożyska w bębenku (każdym) nie przenoszą obciążeń, ale utrzymują zapadki we właściwym położeniu.
Jeżeli łozysko zewnętrzne bebenka jest padnięte to nadmierny luz na nim powoduje zaciąganie zapadki. Zagrożenie widzę w zmieleniu zapadki raczej, albo zrobi Ci się prawdziwe ostre koło.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 15 Lip 2016, 10:40 »
Na jakimś blogu znalazłem info, że w Khovd, jakimś supermarkecie, było stoisko z częściami rowerowymi, gość pisał, że było tylne koło, mechaniczne zaciski do tarczówek i tylne przerzutki. Ale to było w 2008 roku.
Tak dla potomnych. W Khovd faktycznie jest supermarket, w którym jest pełno chińskiego barachła. Jednak części rowerowych w tej chwili tam nie ma. Części tylko na bazarze i wybór tyłka nie urywa. Jedyne co jest markowego, to łańcuchy.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Piasty na łożyskach maszynowych
« 15 Lip 2016, 11:00 »
Części tylko na bazarze i wybór tyłka nie urywa.
Znalazłeś koło i przerzutkę?

Pytanie nieaktualne, znalazłem na fejsie :)
« Ostatnia zmiana: 15 Lip 2016, 11:20 wojtek »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum