Cytat: ernesto w 15 Lis 2013, 23:59Dzięki wielkie wybur padł na ta druga miesci sie w budrzecie i oby była bezproblemowa MOJE OCZY KRWAWIĄ!Polecam Novatec-F062 SB, swoją mam od 2010, przejechała 30 000km, nic przy niej nie robiłem, a nadal kręci się bez oporów.
Dzięki wielkie wybur padł na ta druga miesci sie w budrzecie i oby była bezproblemowa
Nie wiem, czy to już "problemy", ale u mnie piasta 802SB wytrzymała rok i jakieś 13000 km, po których zatarły się łożyska. Być może nie umiem jej używać.Ale właściwie chciałem o czym innym. Żeby wymienić te łożyska, muszę rozkręcić piastę. Mam kupione łożyska, ale nie mogę dobrać się do wnętrza piasty, bo ukręciła mi się mała śrubka zaznaczona na rysunku:Ukręciła w sensie takim, że imbus wchodzi w nią i kręci się, a śrubka ani drgnie. Macie pomysł, jak się jej pozbyć?
Piasty Novatec z łożyskami maszynowymi są prawie bezobsługowe i właściwie niezniszczalne. Warto zaraz po zakupie sprawdzić czy łożyska są odpowiednio nasmarowane. Zdarza się niestety, że łożysko maszynowe ma fabrycznie bardzo mało smaru i wtedy dość szybko da znać o sobie. W trakcie używania piast należy co jakieś 5-8 tyś. zajrzeć do łożysk i zobaczyć czy smar nie jest zużyty lub wypłukany. Szybka interwencja (wymiana smaru) pozwoli cieszyć się piastami przez wiele tyś. km
Cytat: arkadooMiałem maszynówki SRAM 9.0 (tył i przód). Przejechałem na nich jakieś 8tyś km z sakwami i jeszcze więcej bez sakw. Zero problemów. Plusem jest to, że są bezobsługowe. Myśle, że trwałośc zależy od jakości łożysk, a nie systemu (kulki albo maszynowe).Mam bardzo podobne zdanie. Są bardzo dobre piasty i w jednym (maszynowe DT) i w drugim systemie (kulkowe XTR). Są piasty kulkowe z lepszym uszczelnieniem (a to tak naprawdę decyduje o odporności piasty na trudne warunki) niż maszynowe, generalnie determinuje to cena - im piasta droższa tym lepsza. Ja używałem tradycyjnych łożysk kulkowych i praktycznie nie miałem z nimi problemów, raz na rok smarowanie i tyle. Po powrocie z ostatniej wyprawy składałem sobie nowe, lekkie koła - i kupiłem piasty z grupy XTR 2007 - i jestem naprawdę zadowolony. Kosztowały bardzo dużo (dwie ponad 700zł), ale to produkt na lata, uszczelnienie znacznie lepsze niż w innych piastach Shimano (bez tych dużych gumowych podkładek), praktycznie tak samo bezobsługowe jak w maszynówkach, jeżdżę na nich teraz zimą po mieście w dość trudnych warunkach (topiący się śnieg, sól) - i chodzą jak szwajcarski zegarek, moim zdaniem dwa lata bez zaglądania do środka pociągną bez najmniejszych problemów.
Miałem maszynówki SRAM 9.0 (tył i przód). Przejechałem na nich jakieś 8tyś km z sakwami i jeszcze więcej bez sakw. Zero problemów. Plusem jest to, że są bezobsługowe. Myśle, że trwałośc zależy od jakości łożysk, a nie systemu (kulki albo maszynowe).
Jeśli jeszcze sobie nie poradziłeś to spróbuj użyć małego wykrętaka do śrub.
Zanim zaczniesz wstawiać takie teksty - sprawdź datę tego postu. Rok 2008, "troszkę" kilometrów od tego czasu przejechałem, "troszkę" nowych doświadczeń ze sprzętem złapałem. I na piastach maszynowych i na kulkowych od tego czasu mam przejechane po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, wspomniane XTR (tylne) już dawno nie żyją, padła bieżnia, z maszynowymi też miałem problemy.
Skoro piszesz, ze takie piasty są bezobsługowe - to znaczy tylko tyle, że masz małe doświadczenie, kwestia awarii - to kwestia czasu. Generalnie można powiedzieć, że piasty maszynowe wymagają mniej obsługi, ale z kolei jak już się zaczynają z nimi problemy - to są to problemy trudniejsze do wyeliminowania, szczególnie na dłuższej trasie. Oba systemy są jakościowo porównywalne, dlatego oba ciągle dobrze funkcjonują na rynku.
Cytat: Peio w 5 Gru 2013, 13:23Jeśli jeszcze sobie nie poradziłeś to spróbuj użyć małego wykrętaka do śrub.Gdybym miał wykrętak, to pewnie nie musiałbym tutaj pytać. Ale dzięki.Poradziłem sobie w końcu domowymi sposobami (czyli dałem zaślepkę ze śrubką sprytnemu koledze, a po paru minutach dostałem ją z powrotem bez śrubki).A i nowe łożyska udało się wcisnąć, korzystając z zamrażarki i imadła.
A znacie te piasty? http://www.soul-kozak.com/piasty/5/default/3