o, to nie jedyny pantograf w światku MTB, a takie Girviny/Nooleny miały też masę wersji w których głównie różnił się materiał lag (alu/karbon) i element amortyzująco tłumiący (od zwykłego elastomeru poprzez sprężynę tłumioną olejem jak tu - kartridż bliźniaczy dla damperów stosowanych w tylnym zawieszeniu, po systemy sterowane elektroniką)
inny dość popularny równoległobok wypuścił AMP
generalnie amory tego typu konstrukcji miały zapobiegać nurkowaniu widelca na stromych zjazdach Miało to też skutki uboczne - koło cofało się podczas ugięcia, co powodowało dość dziwne zachowania, np w zakrętach
Poza tym - taki widelec jest dość trudny w utrzymaniu - liczne osie obrotu są luzogenne (a jeśli zsumujemy maleńkie luzy na każdej z osi, to z niemal niczego dostajemy solidnie rozklekotany widelec... jest to zwłaszcza uciążliwe przy systemie AMP gdzie zawiasy są relatywnie blisko siebie, a tuleje chyba tylko w 1 modelu były wymienne), a to jeszcze bardziej pogłębia pewną nieprzewidywalność widelca w niektórych sytuacjach