Poza tym Koga jest też na kołach 26 - więc w sumie będziesz miał dwa bardzo podobne rowery różniące się tylko geometrią. Gdyby to był treking na 28 - to miałoby trochę więcej sensu, jako rower troszkę lepszy pod sakwy na asfalcie (bo tak większość osób podróżuje z sakwami), ale tak - to nie wiem czy jest sens dość kosztownej inwestycji
A warto zwrócić uwagę, że ta Koga aż taka tania jak na używany rower znowu nie jest (a to w końcu "sztywniak"). Zresztą takie kupowanie na odległość to zawsze pewne ryzyko, lepiej byłoby się przymierzyć, bo rama wyglądająca na dobrą, wcale dla każdego taka nie musi być.
[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 11:38 pm ]Cytat: "Michał Wolff"Poza tym Koga jest też na kołach 26 - więc w sumie będziesz miał dwa bardzo podobne rowery różniące się tylko geometrią. Gdyby to był treking na 28 - to miałoby trochę więcej sensu, jako rower troszkę lepszy pod sakwy na asfalcie (bo tak większość osób podróżuje z sakwami), ale tak - to nie wiem czy jest sens dość kosztownej inwestycjiCytujWłaśnie tego się obawiam, że poza oczywistymi różnicami, z grubsza uogólniając w odniesieniu do mojego mobstera, kupując koge tak naprawdę kupię bardzo dobre bagażniki tubusa, błotniki, kierownicę i żelowe siodło. Kupienie tych elementów i zamontowanie do mojej maszyny chyba wyjdzie taniej niż wkładanie kasy w kogę. Cena z jednej strony wcale nie atrakcyjna choć już rozmawiamy o 2K PLN (poza ogólnym zużyciem ma trzy obicia na ramie) a z drugiej strony dość atrakcyjna za rower w wersji z tego roku wart 2K EUR.Może Unibike Globtroterr? Nowy kosztuje coś około 2,3K PLN. Dlaczego koła 28 są lepsze na asfalt od kół 26? Twój Mobster i ta Koga to zupełnie inne rowery. Jeżeli Mobster to ta sama rama co Sobotage to nie jest to wytrzymała konstrukcja. Czy sprzedawca Kogi przyznał, że to rocznik 2005? Widziałeś dokładnie w jakim stanie jest napęd? Rower może mieć kilka wypraw na koncie... Cena wydawała się atrakcyjna za rocznik 2007 w bdb stanie. Mimo to i tak wolałbym ją niż Unibike
Właśnie tego się obawiam, że poza oczywistymi różnicami, z grubsza uogólniając w odniesieniu do mojego mobstera, kupując koge tak naprawdę kupię bardzo dobre bagażniki tubusa, błotniki, kierownicę i żelowe siodło. Kupienie tych elementów i zamontowanie do mojej maszyny chyba wyjdzie taniej niż wkładanie kasy w kogę. Cena z jednej strony wcale nie atrakcyjna choć już rozmawiamy o 2K PLN (poza ogólnym zużyciem ma trzy obicia na ramie) a z drugiej strony dość atrakcyjna za rower w wersji z tego roku wart 2K EUR.Może Unibike Globtroterr? Nowy kosztuje coś około 2,3K PL
Cytat: Michał WolffCytat: "GxP2". Dlaczego koła 28 są lepsze na asfalt od kół 26?Dlatego, że są trochę szybsze!Nie bez powodu w rowerach szosowych montuje się koła 28, mimo że przepisy UCI dopuszczają start we wszystkich zawodach także na kołach 26, były nawet próby jazdy na takim sprzęcie na Tour de France - ale się to zupełnie nie przyjęło. Druga sprawa - znacznie szerszy wybór opon dobrych na asfalt - w grubościach idealnych pod sakwy (1.2-1.6), bez zupełnie niepotrzebnego na asfalcie (i przysparzającego dodatkowych oporów) terenowego bieżnika. Takich opon pod 26 jest znacznie mniej. Argument o większej dostępności opon i dętek 26 w Azji - dla Tomeko nie ma żadnego znaczenia - bo planuje wyprawy do 7 dni , w Europie nie ma z tym najmniejszych problemów.Dlaczego są szybsze? Dlaczego rowery triathlonowe i niektóre czasówki są na 26? Wybór dobrych opon 28 jest większy za to niższej klasy/tańszych jest zdecydowanie mniej niż 26. Marathony są 26 i 28 - czy ktoś tu jeździ na innych? CytujCytat: Michał WolffCytat: "GxP2"Twój Mobster i ta Koga to zupełnie inne rowery. Jeżeli Mobster to ta sama rama co Sobotage to nie jest to wytrzymała konstrukcja.Nie powiedziałbym - mają inną geometrię ramy - to jest różnica. A gadanie o nie wytrzymałej konstrukcji to po prostu bajki, przypadki rozwalania ram są NIESŁYCHANIE rzadkie.Kellys to typowy MTB a Koga to typowy turystyk, wspólne cechy to osprzęt XT i rozmiar kół. O wytrzymałości tych ram jest kilka słów np tu:http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/2468/3/ Widziałem 2 połamane Meridy Matts a u mnie w garażu wisi Giant Escaper - 2 razy spawany, Biobike z Eastona - też 2 razy spawany. Wszystkie uszkodzone nieudarowo.
Cytat: "GxP2". Dlaczego koła 28 są lepsze na asfalt od kół 26?Dlatego, że są trochę szybsze!Nie bez powodu w rowerach szosowych montuje się koła 28, mimo że przepisy UCI dopuszczają start we wszystkich zawodach także na kołach 26, były nawet próby jazdy na takim sprzęcie na Tour de France - ale się to zupełnie nie przyjęło. Druga sprawa - znacznie szerszy wybór opon dobrych na asfalt - w grubościach idealnych pod sakwy (1.2-1.6), bez zupełnie niepotrzebnego na asfalcie (i przysparzającego dodatkowych oporów) terenowego bieżnika. Takich opon pod 26 jest znacznie mniej. Argument o większej dostępności opon i dętek 26 w Azji - dla Tomeko nie ma żadnego znaczenia - bo planuje wyprawy do 7 dni , w Europie nie ma z tym najmniejszych problemów.
. Dlaczego koła 28 są lepsze na asfalt od kół 26?
Cytat: Michał WolffCytat: "GxP2"Twój Mobster i ta Koga to zupełnie inne rowery. Jeżeli Mobster to ta sama rama co Sobotage to nie jest to wytrzymała konstrukcja.Nie powiedziałbym - mają inną geometrię ramy - to jest różnica. A gadanie o nie wytrzymałej konstrukcji to po prostu bajki, przypadki rozwalania ram są NIESŁYCHANIE rzadkie.Kellys to typowy MTB a Koga to typowy turystyk, wspólne cechy to osprzęt XT i rozmiar kół. O wytrzymałości tych ram jest kilka słów np tu:http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/2468/3/ Widziałem 2 połamane Meridy Matts a u mnie w garażu wisi Giant Escaper - 2 razy spawany, Biobike z Eastona - też 2 razy spawany. Wszystkie uszkodzone nieudarowo.
Cytat: "GxP2"Twój Mobster i ta Koga to zupełnie inne rowery. Jeżeli Mobster to ta sama rama co Sobotage to nie jest to wytrzymała konstrukcja.Nie powiedziałbym - mają inną geometrię ramy - to jest różnica. A gadanie o nie wytrzymałej konstrukcji to po prostu bajki, przypadki rozwalania ram są NIESŁYCHANIE rzadkie.
Twój Mobster i ta Koga to zupełnie inne rowery. Jeżeli Mobster to ta sama rama co Sobotage to nie jest to wytrzymała konstrukcja.