Przy tej kategorii cenowej rama jest dodatkiem (ją wymienisz najpierw), natomiast warto skupić się na widelcu, bo to on będzie odwalał większość pracy w terenie.
Przy tej kategorii cenowej rama jest dodatkiem (ją wymienisz najpierw)
Koła 28 dają lepszą amortyzację w terenie
większą prędkość na szosie po płaskim
kosztem dramatycznej walki na stromych podjazdach
kosztem mniejszego doboru opon
Pierwsze słyszę. I widzę. Zjeździłem "trochę" stromych podjazdów na kołach zarówno 26 jak i 28. Nie zauważyłem specjalnej różnicy. Na 28 podjechałem Malga Palazzo. Walka była dramatyczna, ale z powodu morderczego nachylenia, a nie rozmiaru kół!
Moja porada. Generalnie musisz odpowiedzieć sobie na pytanie - jak chcesz ten rower wykorzystywać. Jeśli priorytet ma jazda asfaltowa - to raczej rower 28, jeśli terenowa - to 26. Z tym że rower 26 jest nieco bardziej uniwersalny, mniej się traci na na asfalcie na za grubych oponach niż w terenie na za cienkich.