Autor Wątek: Podczas mocnego nacisku na pedały coś przeskakuje  (Przeczytany 12363 razy)

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Dlatego napisałem, że trzeciej opcji - okazyjne kupno - nie ma :)
Czy w czymś się pomyliłem :)?
Co do suportu - klucz kosztuje ~15, suport już minimum 20   ;D Do tego tylna kaseta + łańcuch, najlepiej kupić w komplecie - najtaniej.

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012
Twoja korba na pewno nie jest powodem przeskakiwania łańcucha. Wygląda bardzo przyzwoicie. Poza tym dwie większe tarcze są dla ciebie zbędne, bo widać, że bardzo mało jeżdżone ;)

Z tego wnioskuję, że jeździsz głównie na 1 biegu przedniej zębatki, a zmieniasz jedynie tylne i być może w cały zakresie. Niestety, ale taka jazda może powodować przeskakiwanie, bo łańcuch jest za bardzo na "krzyż" ustawiony.
Pierwsza przednia zębatka powinna obsługiwać tył 1-2-3, druga przednia obsługuje 4-5-6 w tyle, a trzecia przednia obsługuje 7-8-9 w tyle. Wówczas jest okej ;)   
A jak na fotkach wygląda tylny wolnobieg/kaseta?
to dlaczego jeśli przeskoczy łańcuch to spada z przodu na zębatkę 1 z 2? i te przeskakiwanie dzieje się tylko na 2 zębatce

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
może być źle wyregulowana przerzutka, niezbyt dobrze utrzymany pancerz z linką, albo sam drugi blat, do tego nie trzeba wymieniać całej korby :) Rozstaw masz "regularny", bez problemu kupisz drugi blat w jakiejkolwiek chcesz konfiguracji zębowej :)

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012
moja korba nie jest rozkręcana tylko jest na nity więc jak mam niby wymienić zębatki?

zastanawiam się już teraz czy nie wymienić też suportu... na taki o długości osi 123mm wtedy mialbym duzy wybor korb... bo korb na długość osi 113mm shimano to chyba wcale nie ma.
Boje się tylko że ten suport nie będzie pasował idealnie do mojej ramy i że coś będzie nie tak jak powinno być

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Np roznitować? Piszesz, że chcesz jak najniższym kosztem, to Ci tak odpisuję..
Suport pasuje do ramy tylko pod względem tego 68,70,73mm, a długość ośki to już dobierasz tylko do korby..

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012
a w jaki sposób się zdejmuje suport? bo pewnie mnie to czeka...

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Musisz mieć klucz do suportu, wpisz na youtubie "how to remove bottom bracket" i wszystko się rozjaśni :)

BogdanOl

  • Gość
« Ostatnia zmiana: 14 Lip 2012, 19:13 BogdanOl »

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012
przez tą tabelę to już nie wiem czy alivio jest na 113 czy 123

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
no jak nie wiesz, masz FC-M410 - odpowiednia oś suportu BB-UN26
teraz dla osi BB-UN26 masz BB-UN26 (-K): LL123 (K)      - czyli 123mm :)

Offline Mężczyzna drdala

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: xxx
  • Na forum od: 06.03.2012
jest BB-UN26 (-K) i BB-UN26 (-E) i skąd mam widzieć która?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
przypuszczam, że -E to pewnie z mocowaniem przerzutki E-Type (sądząc po zdjęciach to taką właśnie masz)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Od dłuższego czasu zmagam się z niezidentyfikowanymi trzaskami podczas mocnego depnięcia (c zdarza się raczej tylko na podjazdach).

Pierwotnie uznałem za źródło suport, jednak po przesmarowaniu sterów na około 1000 km ucichło. Niestety irytujący odgłos znowu się pojawił i kolejne smarowanie nie pomogło.

Dziś w piwnicy przeprowadziłem eksperyment naciskając na różne elementy roweru. wykluczyłem sztycę i siodełko - trzeszczy nawet gdy na nim nie siedzę ;) Mostek, kierownica i stery raczej też - gdy stałem na pedałach ale ich nie wciskałem odgłosu nie było nawet przy mocnym zapieraniu się na kierownicy.

Po cofnięciu korby i mocnym nadepnięciu słychać charakterystyczne kliknięcie :icon_confused:


PYTANIE:


Korba to Shimano Sante, wkład suportu "FAG - standard JIS pod Shimano" (cokolwiek to jest) - w jaki sposób rozkręcić? Jakiego ściągacza potrzebuję?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
to kwadrat zwykły (ten niezwykły to ISO stosowane np przez Campagnolo). Ściągacz zwykły do kwadratu, żeby wyjąć suport będziesz potrzebował nietypowy klucz pod standard FAG/SKF. Zapewne masz 2 plastikowe miski. Nie sądzę, że to łożyska tak strzelają (FAG/SKF to raczej te nieśmiertelne suporty), prędzej trzeba nasmarować sam kwadrat przed włożeniem korby.

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum