Autor Wątek: Przeróbka szoso miejskiego Peugeota na treka,jak to zrobić?  (Przeczytany 3725 razy)

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
Witam, cały czas myślę nad sprzedażą rowera, a mianowicie:

Specyfikacja:

Widelec: Reynolds
Przerzutka tył: Shimano Deore LX
Przerzutka przód: Shimano Deore XT
Hamulce: Shimano Tourney
Manetki: SRT 600-11 GRIP SHIFT
Wolnobieg: Shimano MF-TZ07
Mechanizm korbowy: Shimano Acera
Piasty: przód HB-RM40 tył: fabryczne z Grand Rock
Rozmiar Ramy: Peugeot 22""
Koła: 28""




pomyślałem jednak sobie,że w sumie jest mi go szkoda,jego techniczne możliwość są dla mnie naprawdę wystarczające i wygodnie mi się na nim jeździ. Doszedłem do wniosku,że może dałoby się go jakoś przerobić? Chodzi mi głównie o zmianę opon na szersze, przez co idzie kupno nowych rawek, ale tutaj pojawia się pytanie czy to będzie możliwe żeby wsadzić tak większe koło? Chciałbym jeszcze wymienić przedni widelec na jakiś amortyzowany o ile to także możliwe  W takiej konfiguracji jakiej rower teraz jest mogę sobie pozwolić jedynie na jazdę po asfaltówce a moja okolica mi na to nie bardzo pozwala. Nie chce zrobić z tego rowera MTBka  ale fajnie by było jakbym mógł spokojnie sobie jeździć po jakiejś ścieżynie bez strachu o dętki, zgubiłem ich już chyba 2 na żwirze...

Czekam na opinie,pomysły itp. 

pozdrawiam i witam wszystkich użytkowników forum!
« Ostatnia zmiana: 9 Mar 2012, 18:16 Zakrzak »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Do szosy powinny wejść pony 28 mm (tak wyszło dla mojej obręczy), czyli wystarczające do jazdy  w miarę równych drogach nieasfaltowych.

Najlepiej zmierz wewnętrzną szerokość obręczy i popatrz na tabelkę z tej strony: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html. Upewnij się też, że opona zmieści się w widelcu i między tylnymi widełkami.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
Do szosy powinny wejść pony 28 mm (tak wyszło dla mojej obręczy), czyli wystarczające do jazdy  w miarę równych drogach nieasfaltowych.

Najlepiej zmierz wewnętrzną szerokość obręczy i popatrz na tabelkę z tej strony: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html. Upewnij się też, że opona zmieści się w widelcu i między tylnymi widełkami.

a co sądzisz o wymianie widelca na amortyzowany, jest to w ogóle do zrobienia :)?

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Do szosy wejdą też i znacznie szersze (włacznie z "normalnymi" 37x622). Jednak dalej nie będzie to rower trekingowy:
- przestrzeń widelec-opona będzie prawie nic, błotniki prawdopodobnie trzeba byłoby zdemontować
- hamulce szczękowe wykluczają rower z wożenia czegokolwiek ponad kurtka w sakwie
- brak oczek na tylnych hakach nie ułatwi montażu bagażnika.

Większe zmiany technologiczne nie wchodzą w grę ze względu na koszty i tak naprawdę trudności z dostępem do części. Niektóre nawet (np. wspawywanie piwotów) nie są możliwe w ogóle.

Lepiej go zostawić sobie "na miasto", albo nawet przerobić na ostre koło.. Sprzedaż się nie kalkuluje ani trochę, oddasz go za przysłowiowe piwo..

Wymiana widelca na amortyzowany jest możliwa, ale zupełnie bez sensu. Pomijając wagę i cenę.. rower zmieni charakterystykę kierowania (i niekoniecznie będzie to poprawa). A i na 1" i koło 28" praktycznie nie kupisz nic dobrego.
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
co do przestrzeni - jest jej wbrew pozorom naprawdę dużo!

błotniki do wywalenia - "no problem", potrzebne mi są one jak karabin pacyfiście ;)

bagażnik - nie jest mi potrzebny, lubię zdecydowanie jazdę z plecakiem

sprawdzałem jakie mam rafki, 622x19... chyba lepiej zakupić nowe,większe. Prawda?

« Ostatnia zmiana: 9 Mar 2012, 19:22 Zakrzak »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Właściwie to nie przyjrzałem się zdjęciom, z tego co teraz widzę już masz założone opony ok. 28 mm. Jeśli Twoja obręcz ma rzeczywiście szerokość 19 mm to możesz założyć balony o szerokości w okolicach 5 cm. Widziałem już gdzieś obręcze do roweru górskiego o szerokości wewnętrznej 17 cm :icon_exclaim: Wymiana ze względu na szerokość nie ma sensu. Można by się jedynie zastanawiać nad wytrzymałością, ale wydaje mi się, że te powinny starczyć. Jak słusznie zauważył pajak_gdynia powinieneś zwrócić uwagę ile miejsca jest między hamulcami.

Wydaje mi się jednak, że problem dziurawych dętek to nie szerokość opony, tylko najwyżej jej jakość (np. małe TPI) lub zbyt niskie ciśnienie. W rowerach przełajowych, którymi jeździ się po ciężkim terenie 28-32 mm to standard.

Amortyzator to raczej kiepski pomysł, jak pisał pajak_gdynia wpłynie to negatywnie na sterowność roweru. Widelec amortyzowany jest praktycznie zawsze dłuższy od sztywnego. Szczerze mówiąc, nie przepadam też za amortyzacją w rowerze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
jestem totalnym laikiem dlatego będę Was zadręczał jeszcze trochę. Przy większej oponie automatycznie muszę kupić większą dętkę?

Mógłbyś mi podesłać jakiś link z allegro jakie mógłbym max oponki tam wsadzić? Obręcz jest naturalnie 28''


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
19 to jak na szosę cholernie szerokie, na pewno dobrze sprawdziłeś? To odległość w środku.
Mostek 1 cal, pewnie stare rozstawy piast, brak pivotów pod v-ki/canti (od biedy podmienić wideł przedni na taki z pivotami), brak otworów montażowych, hmm trochę dużo wad.

Cytuj
Przy większej oponie automatycznie muszę kupić większą dętkę?
Zazwyczaj tak.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
19 to jak na szosę cholernie szerokie, na pewno dobrze sprawdziłeś? To odległość w środku.
Mostek 1 cal, pewnie stare rozstawy piast, brak pivotów pod v-ki/canti (od biedy podmienić wideł przedni na taki z pivotami), brak otworów montażowych, hmm trochę dużo wad.

Cytuj
Przy większej oponie automatycznie muszę kupić większą dętkę?
Zazwyczaj tak.

na pewno dobrze sprawdziłem, na rysunku przedstawiony jest z resztą dokładnie mój model obręczy

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zobacz jak z miejscem przy hamulcach, bo wychodzi na to, że to one będą Cię ewentualnie ograniczały.

chodzi mi o ten wymiar:


Dętka raczej ma dużą tolerancję, powinno być na niej lub na pudełku po niej napisane do jakich szerokości pasuje.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
w 19mm (czyli szerokość zewnętrzna chyba 24) włożysz cokolwiek od 23mm do 2.1" (mam 2" jabłuszka na podobnej szerokości..). Sheldon zaleca szerokość 28-44. Czyli zmiana obręczy raczej nie jest potrzebna.

Zresztą nawet nie wiem, czemu nawet zmiana opon miałaby służyć. Mój aktualny mieszczuch dzielnie przez lata służył jako "usportowiony" treking, jeździłem na 23mm semislickach, po górach, nizinach, lasach, piachach i czymkolwiek tylko trzeba było. Z pewnymi ograniczeniami dawał dzielnie radę. Oczywiście też czerwony jak każdy przecinak :)

A właściwie.. to się trochę gubię, o co pytasz. Na forum sakwiarskim raczej nie szukaj aprobaty do jazdy z plecakiem, na pewno jej nie uzyskasz (bo na prawdę jest to pomyłka). Są tacy co lubią wyglądać jak borsuki, ale błoto wszędzie i ubłocony każdy z przodu i tyłu wg mnie nijak nie pasuje do trekingu.

Lepiej zamiast ładować w ten rower.. zbieraj do skarbonki na "prawdziwy" treking, taki z długim widelcem tylnym, bagażnikami i innymi cudami (o których oczywiście przeczytasz na forum :) )

ps. globalBus.. Niekoniecznie: na zlot w oponie 1.6" miałem dętkę 1".. bo nie miałem innych :) Dopiero jak w Radocynie przy..uderzyłem w kamień i zaliczyłem snake to ją zmieniłem na szerszą..
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Cytuj
ps. globalBus.. Niekoniecznie: na zlot w oponie 1.6" miałem dętkę 1".. bo nie miałem innych  Dopiero jak w Radocynie przy..uderzyłem w kamień i zaliczyłem snake to ją zmieniłem na szerszą..
Jak miałem za wąską to nie szło wypełnić opony (dętka na max 1,4 do opony 1,75). Oczywiście zależy od gumy z jakiej jest wykonana dętka.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
na rafki wejdą mi jedynie małe popierdułki a marzy mi się takie coś:




roweru nie sprzedam zapewne za więcej niż 300zł i koło się zamyka... kasy brak a chęci do jazdy są.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Takie opony jak na zdjęciu powinny spasować. Jeśli jednak hamulce nie dadzą wystarczającej przestrzeni można je wymienić na coś takiego:

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Zakrzak

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Opolskie
  • Na forum od: 09.03.2012
no to ja nie wiem, może jestem głupi,może coś źle wpisuje albo allegro mnie ściemnia... nie mogę takiego czegoś znaleźć w ogóle :D co do hamulców i przestrzeni pomiędzy nimi, jest jej dość dużo i można jeszcze więcej uzyskać :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum