Najprostszym sposobem pozwalającym zmniejszyć liczbę przebić jest zakup dobrej jakości tzw. pompki podłogowej (łatwe w użyciu, pozwalają na szybkie napompowanie dętki, stabilna podstawa i wbudowany wskaźnik ciśnienia) i dopompowywanie kół do właściwego ciśnienia przed każdą przejażdżką.
Minimalne i maksymalne ciśnienie zawsze podane jest z boku opony, gdyż często są to różne wartości w zależności od marki i rodzaju opony. Im mniejsze ciśnienie, tym komfort jazdy jest wyższy , ale łatwiej o przebicie dętki. Większe ciśnienie zmniejsza ponadto opory toczenia, trudniej przebić dętkę, ale mocno cierpi na tym komfort jazdy i przyczepność w terenie. Biorąc pod uwagę swoją wagę i podłoże, po którym planujemy jeździć, musimy zdecydować się na kompromis między komfortem a bezpieczeństwem, nie przekraczając wartości granicznych podanych przez producenta.
Nie oceniaj kogoś po wadze 2 metry, siłownia, dobra dieta, i i tak masz taką wagę i tak Ech, najlepiej nic nie wiedzieć, ale krytykować... Myślisz, że jak ważysz 60 kg to jesteś lepszy ?
Skoro przeciętna opona ma nośność powiedzmy tych 120 kg
Cytat: tranquilo w 16 Mar 2012, 10:19Skoro przeciętna opona ma nośność powiedzmy tych 120 kgPisałem kiedyś maila do Schwalbe w sprawie nośności opon i dowiedziałem się, że wartości podawane są dla kompletu opon.
Dla takich CX Comp w rozmiarze 30x622 podają nośność tylko 55 kg. Dla kogo więc jest przeznaczona ta opona przełajowa?