Autor Wątek: Jak dobrać suport i korby  (Przeczytany 4213 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 12 Sty 2014, 20:56 »
Bywają zębatki 48t pod BCD 130. W piwnicy mam korbę Shimano 105 z 50t, różne rzeczy da się kupić, ale czasem trzeba się naszukać.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 13 Sty 2014, 00:14 »
Pod 130 dostaniesz niemal każde zęby od 38 wzwyż - ja mam na dużym 47, bo takie były akurat wtedy najtańsze ;-)

http://www.ribblecycles.co.uk/sp/road-track-bike/chainrings-stronglight-dural-130mm-shimano-8-9-10-chainring/strochri300

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 13 Sty 2014, 08:48 »
76 mm jest pomiędzy śrubami "obok siebie" a 6,5 cm od śruby do osi. Jest 5 śrub, więc ktoś mi podpowie jaki to standard rozstawu? Przy 4 rechśrubach sprawa jest prostsza do zmierzenia;D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 13 Sty 2014, 09:27 »
6,5 cm od śruby do osi
BCD to średnica okręgu na której leżą środki otworów -  skoro jej połowa (oś-śruba - zakładam że pomiędzy środkami) to 65mm, to średnica będzie 2x65mm=130mm

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 13 Sty 2014, 09:31 »
albo x 1.7 pomiędzy śrubami :)
129.2mm czyli 130 na 100%
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 26 Sty 2014, 14:43 »
Czy będę problemy w działaniu jeśli włożę suport 2mm szerszy od rekomendowanego?

Dokładnie chodzi o korby Alivio, dla których zalecany jest suport 113mm, a interesuje mnie wkład o dł. 115mm.
« Ostatnia zmiana: 26 Sty 2014, 14:49 Robert! »

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 26 Sty 2014, 15:20 »
2 mm nie będą miały znaczenia, szczególnie, jeśli będzie dłuższy a nie krótszy (bo wtedy korba mogłaby szorować zębatkami o ramę, ale to raczej przy dużych tarczach, których chyba nie preferujesz i słabo przemyślanych ramach). Takie drobne różnice mają znaczenie przy ustaleniu optymalnej linii łańcucha, ale ja się tym nigdy nie przejmowałem ;)

Ewentualnie może spaść kultura pracy przedniej przerzutki, ale to raczej nie przy tych długościach.

Np. ja mam suport o 3,5 mm krótszy niż sugerowany i hula jak talala.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 27 Sty 2014, 20:57 »
zwłaszcza ze te 2mm rozkładają się na obie strony osi....
nie sądzę aby mialo to wpływ na działanie, trzeba będzie jednak pewnie przestawić delikatnie przednią przerzutkę

Offline Mężczyzna Góral nizinny

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 02.10.2013
Odp: Jak dobrać suport i korby
« 29 Sty 2014, 21:31 »
Dołączam się do tego tematu, bo nie chce zakładać nowego.

 Interesuje mnie zmiana największej koronki w korbie szosowej. Obecnie mam szosę z przełoeniami 3x8. Na korbie są3 blaty: najmniejszy, środkowy 42 i największy 52.

Na największym 52, wcale nie jeżdżę bo przełożenie jest dla mnie za duże a 90% czasu kręcę na środkowej 42.

Korba to truvativ na 5 srób, dokładnego modelu nie znam.

Ciekawi mnie, czy lepiej opłaca się cenowo wymienić całą korbę na 3 rzędowa trekingową z 48 koronką (w MTB mam 44 największą i super mi sie jeździ), czy szukać największej zębatki 48 zębów  do korby.

kolejna wątpliwość, to jak będzie z łańcuchem, gdy obok siebie będa koronki 42 i 48, nie wiele różniące się średnicą.

Czy to jest problem? Nie wiem, po prostu uważam, że jeżdżę ciągle na środkowym blacie i 4-5-6 z tyłu. Noszę się z zamiarem wymiany, zanim korba będzie tak zużyta, że nie nada sie na sprzedaż na wiosnę. Zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu. Co radzicie?  Może jakieś podpowiedzi?
Ta zamiana tarczy 52 na 48 to Ci za wiele nie pomoże.Z tego co piszesz to korba 48-38-28 może być dla Ciebie za ciężka.Ja na takiej jeżdżę.70% na blacie z tyłu 6,7(13-15). 8(11) bardzo rzadko jakieś dokręcanie z górki.To bardzo ciężkie przełożenie.Reszta to średnia tarcza.Kołowrotek praktycznie nie używany.Rozwiązań szukałbym w kasecie od 13 14 zębów.W sumie całkiem sporo przejechałeś na rowerze i spokojnie powinieneś kręcić na blacie(tym bardziej na szosówce).Nie wiem z czego ten problem wynika.
Za Dzikiej Róży zapachem idź na zawsze upojony wśród dróg -będzie clę wiódł...   K.I.Gałczyński

[img width=201 height=50]http://st66.static.bikestats.pl/u18136y2014v3.g

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum