Autor Wątek: Passo dello Stelvio - lipiec,sierpień 2012  (Przeczytany 753 razy)

Offline Mężczyzna Majorus

• Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 13.02.2012
O mnie

Mam na imię Tomek i mieszkam w Jaworznie. W tym roku kończę liceum i chciałem dobrze wykorzystać najdłuższe wakacje w życiu. Na rowerze więcej zacząłem jeździć od 2009 roku, ale wcześniej rower też zawsze był obecny. Mój największy dystans roczny to 8600 km z zeszłego roku. Nie mam doświadczenia w samodzielnie organizowanych wyprawach. Na rowerze przejechałem całą Holandię i północ Norwegii (z Lofotów na Nordkapp) ale były to wyprawy zorganizowane.

Poszukuje

Szukam osoby, która ma podobne priorytety do moich. Najlepiej by było, gdyby miała jakieś doświadczenie wyprawowe, ale nie jest to konieczne. Fajnie, jakby mieszkała gdzieś blisko, aby można się poznać przed wyjazdem, pojeździć trochę wspólnie wcześniej. Najlepiej w podobnym wieku, jednak nie ma to aż tak dużego znaczenia.

Trasa

Zaplanowałem taką trasę
 http://www.bikemap.net/route/1483745#lat=47.034196658631&lng=12.225720546877&zoom=6&maptype=ts_terrain
Oczywiście może ona ulec drobnym zmianom, np. co do miejsca startu. Główne "atrakcje" po drodze, które chciałem zobaczyć to: Bratysława, Wiedeń, jezioro Garda,  Hochtor, Passo dello Stelvio, Verona, Wenecja, Triest, Ljubljana, Balaton, Budapeszt.
Dzienny dystans zależy oczywiście od terenu, pogody i wielu różnych czynników. Jak wszystko dobrze idzie, to można spokojnie robić dziennie 100 i nawet trochę więcej kilometrów, jednak w samych Alpach oczywiście dystanse będą krótsze. Nawierzchnia najchętniej asfaltowa, ale jak trafią się jakieś dobre bite drogi, to czemu nie.

Start i powrót

Wyjechać planowałem na początku lipca a wrócić w sierpniu. Cała trasa powinna zająć około 30 dni. Wyjazd z południa Polski.

Noclegi i jedzenie

Spanie w namiocie na dziko, u gospodarzy, na kempingach. Jedzenie gotowane we własnym zakresie, kupione najchętniej w tanich supermarketach. Liczę też na gościnność ludzi :)