Autor Wątek: Zamiana crossa na miejski - warto?  (Przeczytany 1007 razy)

Offline Mężczyzna hiroshima

  • Wiadomości: 6
  • Miasto: kuj-pom
  • Na forum od: 13.05.2012
Zamiana crossa na miejski - warto?
« 13 Maj 2012, 09:38 »
Witam, jestem świeżynką na forum i mam kilka pytań  . W tym roku, przygnieciony kosztami utrzymania motocykla, postanowiłem przesiąść się na dwa kółka z pedałami, aby jednak móc jakoś szybko poruszać się po mieście. Wybór padł na crossa Kands Maestro, ponieważ w przedziale cenowym do 1100zł miał najlepszej klasy części spośród wszystkich rowerów na allegro. Mam jednak okazję zamienić się z bratem na Kross Street Scraper 16sp z dopłatą 700zł i zastanawiam się, czy się zdecydować. Rower ma mi służyć głównie do jazdy po mieście, ścieżkami i ulicą, rzadziej do wypadów za miasto. Miesięcznie będę pokonywał przynajmniej 300km (teraz w 3 tygodnie zrobiłem 250km). Mam 177cm wzrostu, długość nogi 84cm. Póki co napiszę kilka moich spostrzeżeń.

Kands jest dobry do miasta, rama 19", ma oponki 700Cx38, osprzęt Alivio, amortyzator SR Suntour NVX z blokadą skoku i regulacją napięcia wstępnego, można w nim zamontować stopkę, a pozycja na nim jest bardziej wyprostowana, komfortowa. Niestety szału nie robią niektóre elementy, hamulce Alhonga póki co nieźle się sprawdzają, ale są najtańsze z możliwych, suport na kwadrat, łożyska suportu zaczęły strzelać, korby są jakieś najtańsze, a przednia przerzutka również ma swoje kaprysy, raz chodzi ok, raz obciera, pomimo dobrej regulacji linki i przerzutki. Generalnie w rowerze widzę wiele rzeczy, które z czasem zaczną się dopominać wymiany, a to oznacza kasę... I tu do gry wchodzi Kross.

Kross jest ma na dobrą sprawę rok, przebieg na nim to może 2000km. Najbardziej zachęcają mnie bezobsługowe przerzutki Alfine i Sora oraz hamulce tarczowe hydrauliczne. Trochę nie przekonuje mnie rama 21", bo żeby mieć dobrze ustawione siodełko do trzymania stopy na pedale (noga lekko zgięta w kolanie) muszę mieć sztycę wysuniętą tylko na jakieś 10cm. Rower jest bardzo sztywny (w końcu na szosę), co również nie wiem jak się odbije na użytkowaniu. No i minus, że nie można zamontować nóżki.

Moje pytania są takie:

1. Czy lepiej wziąć tego Krossa i dołożyć do niego np. amortyzowaną sztycę, inny mostek i giętą kierownicę, czy lepiej te 700zł włożyć za jakiś czas w części do Kandsa? Który można oszacować na mniej awaryjny i lepszy do rozbudowy?
2. Czy fakt, że tylne koło nie kręci się w Krossie tak swobodnie jak w Kandsie to normalne zjawisko przy piaście Nexus i hamulcach tarczowych?
3. Czy w razie wymiany opon dostanę jakieś inne tańsze gumy niż te Schwalbe, montowane seryjnie (rozmiar 700Cx35)?

Mile widziana pomoc, z góry dzięki  . Poniżej dane rowerków.
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/791/Kross.Street.Scraper.8/
http://allegro.pl/cross-kands-maestro-shimano-alivio-2012-extra-i2266027586.html

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 13 Maj 2012, 10:01 »
Też zastanawiałem się swego czasu nad tym Kross'em jednak skreśliła go niemożliwość zamontowania bagażnika i szerszych opon (za mało miejsca w tylnych widełkach). Poza tym rama 21 cali może być nieco za duża (zwłaszcza że piszesz że na ramie 19 cali jest Ci wygodnie). Scraper to piękny rower moim zdaniem i świetnie wyposażony, ale mało uniwersalny. Na Twoim miejscu pomyślałbym o zmianie ramy bo to zapewne najsłabszy element Kandsa. Strzelanie w suporcie też nie świadczy o jego wysokiej jakości (na czymś trzeba zaoszczędzić aby rower był tak tani) tak samo może się okazać z innymi rzeczami, które są mało widoczne.
P.S.
Sądząc z pytania które zadałeś, trafiłeś na złe forum (patrz nazwa) i zapomniałeś o powitaniu.
P.P.S.
Od dwóch dni jest na allegro rama od scrapera.

Offline Mężczyzna hiroshima

  • Wiadomości: 6
  • Miasto: kuj-pom
  • Na forum od: 13.05.2012
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 13 Maj 2012, 11:02 »
Dzięki za odpowiedź, forum wybrałem świadomie, ponieważ wydaje mi się, że tutejsi użytkownicy mają więcej wiedzy o tego typu rowerach niż na innych forach, gdzie tylko szosy i mtb ;). Poprawiłem się i post w powitalni już zostawiłem ;).

Zgadzam się, że Scraper to wspaniała maszyna. Może kwestia wygody zależy głównie od tego, że na nim trzeba przyjąć bardziej leżącą pozycję do której muszę się przyzwyczaić? Faktem jest, że jechałem na nim z doskoku, ustawiłem tylko wysokość siodełka, a można je jeszcze przesunąć w jażemku, a w razie czego można założyć inny regulowany mostek lub giętą kierownicę, choćby z Kandsa. Zgadzam się, że jest on mało uniwersalny i głównie do lansu (tarczówki na miasto?), ale kusi mnie bezobsługowość i jakość wykonania - za rok ma zamiar iść "na swoje" i już nie będzie takiej swobody w gospodarowaniu gotówką, dlatego myślę nad zamianą. Błędem było, że od razu nie kupiłem Krossa, nawet 8sp, ale człowiek uczy się na błędach.

Generalnie po czym mogę poznać czy sam rozmiar ramy jest dla mnie właściwy (nie chodzi mi o pozycję za kierownicą, bo jak pisałem ta w Scraperze jest leżąca)? Czy jest jakaś norma odnośnie odległości jakie powinny zachować rama, siodło czy stopa spoczywająca na pedale które sugeruje, że rama jest dobrze dobrana?

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 13 Maj 2012, 12:01 »
są różne metody dobierania ramy ale jeżeli masz możliwość (a wygląda na to że masz) to najlepiej zrobić co najmniej 50 km jednego dnia i przekonać się czy bolą ręce, plecy, szyja, kolana itd (bólu 4-liter nie brać pod uwagę :) ).
pzdr
qbab

Offline Mężczyzna hiroshima

  • Wiadomości: 6
  • Miasto: kuj-pom
  • Na forum od: 13.05.2012
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 13 Maj 2012, 17:59 »
Niestety dziś jest deszczowa pogoda i nie mogę sprawdzić roweru podczas dłuższej przejażdżki. Zrobiłem za to kilka pomiarów i zdjęć, porównując oba rowerki. I tak:

Kands
Odległość od ziemi do kierownicy: 106cm
Odległość od ziemi do końca siodełka: 96cm
Odległość od ramy do krocza: 9cm
Długość sztycy do jarzemka siodła: 15cm

Kross
Odległość od ziemi do kierownicy: 96,5cm
Odległość od ziemi do końca siodełka: 99cm
Odległość od ramy do krocza: 8,5cm
Długość sztycy do jarzemka siodła: 10cm

A tutaj fotki: http://www.aukcjoner.pl/gallery/009554526-1.html#I1

Jak widać po liczbach i fotkach pozycje na obu rowerach znacznie się różnią, widać także różnicę tych 2" - rura podsiodłowa w Krossie jest równo 5cm dłuższa niż w Kandsie, który jest znowu wyższy w główce ramy i ogólnie w kierownicy. Po ustawieniu Krossa do właściwej wysokości sztyca jest wyciągnięta na 10cm, siodełko jest ok 3cm nad kierownicą, a moje kolana pozostają lekko ugięte. Chyba wszystko wygląda prawidłowo? Niestety zakup ramy 19" nie wchodzi w grę, bo to podwyższa koszty wymiany wraz z przełożeniem wszystkiego do 1100zł, a więc tyle co dwa Kandsy...

Offline Mężczyzna hiroshima

  • Wiadomości: 6
  • Miasto: kuj-pom
  • Na forum od: 13.05.2012
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 14 Maj 2012, 19:10 »
Wypełniłem formularz na stronie competitive cyclist i oto wyniki:

(trzeba kliknąć prawym i wybrać otwórz obrazek w nowym oknie)

Według tego rama 21" w teorii może być dobra jedynie do pokonywania dużych dystansów (długość TT w Krossie to 584mm), a do normalnej jazdy będzie za duża, a pozycja na rowerze zbyt rozciągnięta. Tak czy owak zamiana odpada, temat do zamknięcia.
« Ostatnia zmiana: 14 Maj 2012, 20:39 hiroshima »

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 14 Maj 2012, 20:22 »
Masz możliwość, przejedź się porządnie. Żadna tabelka nie powie CI więcej.

Offline Mężczyzna hiroshima

  • Wiadomości: 6
  • Miasto: kuj-pom
  • Na forum od: 13.05.2012
Odp: Zamiana crossa na miejski - warto?
« 15 Maj 2012, 15:51 »
Chyba tak zrobię, bo już kilka osób mi to poleciło. W porównywanie liczb mogą bawić się profesjonaliści robiący ramę na zamówienie, a normalnemu użytkownikowi ma być przede wszystkim wygodnie i nic nie ma boleć. No nic, sprawdzimy.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum