Autor Wątek: Ciekawostki rowerowe i okołorowerowe  (Przeczytany 366631 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
A teraz wrzucasz badania dla rozmiaru 40mm (który ma wyższe dopuszczalne ciśnienie i jest spor węższy) i już spuściłeś z tonu zmieniając teorię na  :P
Gdyby była wersja 2,15" to taką bym podlinkował.

A jak porównasz swój rozmiar 2,15 cala to te opory urosną do zdecydowanej większości opon szosowych, wg tej strony.
Tylko znowu tamto porównanie było chyba przesadnie korzystne dla opon szosowych. Według jednej z tabelek przy wadze 70 kg powinno się mieć w oponach szosowych ciśnienie 5,5 bara. Przy bardziej zbliżonych ciśnieniach różnica między wąskimi a szerokimi oponami zupełnie by się zatarła.

Tutaj za to jest porównanie tego samego modelu opony. Która ma największe opory? Najwęższa..
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-marathon-32-37-40-47

Poza tym najważniejsze - ta strona niestety zupełnie nie oddaje realiów, to są testy w sztucznych warunkach, na bębnie. Wyniki tego można traktować jedynie jako ciekawostkę, coś powiedzą w ramach porównania dwóch bardzo zbliżonego typu opon, ale niewiele w przypadku różnych opon.

Dwie opony których sporo używałem - mocno klockowany Nobby Nic na 2,4 bara - 22,4 W
i szosowa Durano DD - na 7 barach 21 W, czyli niemal to samo. (..)
Test może nie jest i miarodajny. Ale skoro uważasz, że węższe opony są szybsze to napisz do Schwalbe żeby poprawili na stronie, bo oni błędnie twierdzą, że szersza opona ma mniejsze opory toczenia.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20356
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Tylko znowu tamto porównanie było chyba przesadnie korzystne dla opon szosowych. Według jednej z tabelek przy wadze 70 kg powinno się mieć w oponach szosowych ciśnienie 5,5 bara.

Jeśli za szosową oponę uznamy taką o szerokości 30-32mm, też w takich oponach coraz popularniejsze są tublessy, gdzie się daje niższe ciśnienia.. Ale w klasyczne 23-25mm ładuje się 7-8, tak robi z 80% ludzi przynajmniej, a znam i takich co na 10 barach jeżdżą.
Test może nie jest i miarodajny. Ale skoro uważasz, że węższe opony są szybsze to napisz do Schwalbe żeby poprawili na stronie, bo oni błędnie twierdzą, że szersza opona ma mniejsze opory toczenia.

Bo to jest prawda, ale przy założeniu identycznego modelu opon (czyli ten sam bieżnik) oraz identycznego ciśnienia. Czyli w "przyrodzie" to występuje niesłychanie rzadko. Bo sporo szersze opony mają sporo niższe ciśnienia i nie są slicami jak szybkie opony szosowe. Nawet taka dość szybka w kategorii opon turystycznych opona jak Almotion ma ten bieżnik wyraźny i nie jest to to samo co opona szosowa.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeśli za szosową oponę uznamy taką o szerokości 30-32mm, też w takich oponach coraz popularniejsze są tublessy, gdzie się daje niższe ciśnienia.. Ale w klasyczne 23-25mm ładuje się 7-8, tak robi z 80% ludzi przynajmniej, a znam i takich co na 10 barach jeżdżą.
Dając zbyt wysokie ciśnienie można tracić na wszelkich nierównościach. Taka samo jak po kamieniach opona z niższym ciśnieniem przejedzie bardziej gładko. Ciekawe na ile wybór ciśnienia jest świadomy.

Bo to jest prawda, ale przy założeniu identycznego modelu opon (czyli ten sam bieżnik) oraz identycznego ciśnienia. Czyli w "przyrodzie" to występuje niesłychanie rzadko. Bo sporo szersze opony mają sporo niższe ciśnienia i nie są slicami jak szybkie opony szosowe. Nawet taka dość szybka w kategorii opon turystycznych opona jak Almotion ma ten bieżnik wyraźny i nie jest to to samo co opona szosowa.
Do tego też zmierzam ;) Gdyby zrobić slicki z delikatnymi ściankami w rozmiarze 2,2", to płynęły by tak samo jak te 25 mm. Faktem jest jednak to, że szerokie opony zwykle nie pozwalają jeździć na bardzo wysokim ciśnieniu, przez co mogą realnie nieco tracić.

Co do Almotion to dla mnie było zaskakujące było to jak blisko jej do opony szosowej - co też odzwierciedlały wyniki z tabelki. Moje odczucie było takie, że była wyraźnie szybsza od zwykłego Marathona w rozmiarze 32 mm. Wagowo też wypadała podobnie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6716
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Jeśli dobrze pamiętam, to przy tym samym ciśnieniu i bieżniku opona szersza ma wręcz niższe opory toczenia niż węższa. Tylko po pierwsze to nie uwzględnia oporu powietrza, a po drugie przy tym samym ciśnieniu im szersza opona tym jej materiał bardziej ma ochotę się rozerwać.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2878
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Ciśnienie w szerszych oponach może być wysokie (nacisk na cm2 jest taki sam, jak przy waskich, szosowych).
Opona (oplot) powinna to wytrzymać.
Bardziej chodzi tu o szerokość obręczy (by nie wyrwało opony z obręczy, lub nie uszkodziło opony na rancie), musi być proporcjonalnie szersza.
A tak nie jest.
W szosowych, typowa szerokośc obręczy to 13-14C (opona zwykle 1"), w trekingach jest zwykle 19C.
Powinna byc 28C dla opon 2" (zgodnie z proporcją)
A sszersze to już do big fat.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5212
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Almotion, pomimo tabelek ze strony linkowanej przez worka, miały odczuwalnie wyższe opory toczenia, niż teoretycznie gorsze w tym aspekcie Vittorie Voyager Hyper (kupiłem kiedyś te i te za śmieszne pieniądze w planetx), ale też miały zdecydowanie mniejsze opory toczenia, niż marathon plus. Nie było to tylko moje spostrzeżenie i jakoś tak wyszło, że w Almotion zmieniano na przestrzeni lat mieszanki gumy.

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2877
  • Miasto: Baile Uí Mhatháin
  • Na forum od: 11.06.2011
Ciekawostka, która nadaje się również do działu "Humor".
Ostatnio jestem tam jednak zbyt aktywny więc wrzucam tu :P



https://europe.spokez.store/product/retyre-gravel-chaser-skin-in-australia/
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1014
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
To by można rozwiązać obręczą z jakoś specjalnie zrobionymi dwoma rantami i może by działało, ale ten zameczek to jest dość mocno śmieszny :D

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2877
  • Miasto: Baile Uí Mhatháin
  • Na forum od: 11.06.2011
Dobrze, że na guziki nie zrobili.
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Grupa nieco cięższa, ale podobno 3 razy trwalsza (z założenia ma wytrzymać napęd elektryczny):
https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m5130.html

Łańcuch ma kosztować 8 dych, jest kompatybilny ze wszystkim w Shimano od 9 do 11s i ma spinkę jak KMC.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4896
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ciekawa kaseta 11-43, a było 42. By zrobili w końcu 14-46  :P

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1605
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Ki diabeł https://www.olx.pl/d/oferta/2x-opona-rowerowa-giant-crosscut-ert-42x622-28-CID767-IDNP2TN.html?reason=observed_search&isPreviewActive=0&sliderIndex=0 ?
"Sprzedam 2 opony rowerowe Giant Crosscut ERT 42x622 28". Wentyl cienki Presta. Bardzo dobre opony w systemie razem z dentką i zabezpieczeniem przed przebiciem. Zdjęte z nowego roweru Giant Liv, bo żona woli wentyle samochodowe."
Czy istnieje system dętki zintegrowanej z oponą, czy po prostu żona kazała sprzedać bez gadania? 8)

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5372
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Wreszcie jest 12 rzędów. Dwa lata za Chińczykami :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5372
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Wreszcie jest 12 rzędów. Dwa lata za Chińczykami :P

Tak i to sporo wnosi:
11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30
11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34

to jest kaseta 11-34, która ma stopniowania jak 11-30, a kaseta 11-30 ma stopniowanie jak 11-28,a nawet gładsze.

Dla porównania 11 - rzędowe:
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum