Autor Wątek: Koło tył.  (Przeczytany 969 razy)

Offline Mężczyzna tpiatek

  • Wiadomości: 26
  • Miasto: Busko-Zdrój/Kielce
  • Na forum od: 02.05.2011
    • http://tpiatek.fotolog.pl/
Koło tył.
« 14 Cze 2012, 13:16 »
Witam,

Potrzebuję nowe koło 28cali. Zdecydowałem się już na obręcz mavic a319 i piastę novatec 802.
Znalazłem jednak ofertę w której mam inną piastę i szprychy już zamontowane:
http://rower.com.pl/-p-337559.html

Panowie na moje pytanie o szprychy odpowiedzieli, że nie wiadomo jakie ale chyba champion. Jako, że nie mam doświadczenia waham się czy brać coś takiego bo mnie osobiście "cieniowane" kojarzy się mniej wytrzymale.

Pozdrawiam,
Tomek

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Koło tył.
« 14 Cze 2012, 13:26 »
Cytuj
że nie wiadomo jakie ale chyba champion.
Championy nie są cieniowane. Jeśli sprzedawca nie wie co sprzedaje to lepiej tego nie kupuj.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3321
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Koło tył.
« 14 Cze 2012, 14:13 »
Właśnie zamówiłem koło z piastą 802NT obręcz MavićA719 i szprychy Sapim Force potrójnie cieniowane. fachowcy mówią że cieniowane są dużo mocniejsze od zwykłych

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: Koło tył.
« 14 Cze 2012, 15:20 »
Uzupełniając tekst kolegi powyżej: Argument za większą wytrzymałością szprych cieniowanych jest taki, że dzięki mniejszemu przekrojowi szprychy w środkowej części szprycha znacznie bardziej wydłuża się sprężyście pod obciążeniem (jest mniej sztywna, a tym samym koło też) co z kolei skutkuje zmniejszeniem naprężeń tam, gdzie najczęściej urywają się szprychy tzn. przy gwincie i na zagięciu.
Z mojego punktu widzenia jako studenta Wydziału Mechanicznego - argumentacja sensowna i niewykluczone, że prawdziwa (dla 100% pewności trzeba by to po prostu policzyć).

Offline Mężczyzna jubudubul

  • Kołodziej
  • Wiadomości: 256
  • Miasto: Pyrlandia
  • Na forum od: 14.11.2011
    • Tandemowe podróżowanie
Odp: Koło tył.
« 14 Cze 2012, 15:43 »
Są jeszcze szprychy wzmacniane.
Tzn. cieniowane, ale 2,3x2mm
Jak by kogoś interesowało mocniejsze koło to powinny się nadać.

Standardowe cieniowanie to zazwyczaj 2.0x1,8 (bywają różne)

Pomijając cieniowanie polecałbym nierdzewki.
Miałem w miejskim i po 3 latach katowania (niemycia itd) w rowerze prawie 20 letnim lśnią aż miło:)  (jak się je przetrze ze syfu)

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3321
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Koło tył.
« 14 Cze 2012, 16:34 »
Są jeszcze szprychy wzmacniane.
Tzn. cieniowane, ale 2,3x2mm
Jak by kogoś interesowało mocniejsze koło to powinny się nadać.

Standardowe cieniowanie to zazwyczaj 2.0x1,8 (bywają różne)

Pomijając cieniowanie polecałbym nierdzewki.
Miałem w miejskim i po 3 latach katowania (niemycia itd) w rowerze prawie 20 letnim lśnią aż miło:)  (jak się je przetrze ze syfu)
Prawdopodobnie sapim force są wzmacniane i przekrój wygląda tak :2,2-1,8-2,0

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna ziulko

  • Wiadomości: 59
  • Miasto: Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 13.06.2009
Odp: Koło tył.
« 17 Cze 2012, 21:04 »
Niema się co bać cieniowanych szprych - na pewno są mocniejsze od zwykłych. Tak samo ramy cieniowane są wytrzymalsze i lżejsze ( jeździłem  na GT borrego potrójnie cieniowanej ) Teraz mam w Giancie cieniowane szprychy DT (alpin - chyba) i nic nie pęka.
.alleluja i do przodu.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum