Autor Wątek: hamulce - lx czy xt ?  (Przeczytany 2222 razy)

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 2 Lip 2012, 19:51 »
XT są trochę dłuższe od LX i dlatego "działają" lżej. Są też oczywiście lżejsze i lepiej uszczelnione.

Co do hamulców.. w szczególności powinny być dopasowane do ramy i widelca. Przy "miękkiej" ramie XT niewiele da (poza 50g :) ), a wręcz czasami możesz mieć kolizję z bagażnikiem (czy jak np. u mnie ramą z przodu). Osobiście polecam XT z równoległym prowadzeniem klocka, ale one jakoś mało lubią się z ramami trekingowymi ("preferują" szerokie widelce) i często szybko łapią luzy (podobno).

Osobiście radzę bardziej zainwestować w dobre klocki (np. kool-stopy, może inni mają jakieś też "super"?) i wygodne klamki (metoda "na macanta"), a oryginalne hamulce porządnie wyczyścić i przesmarować (oczywiście jak im dolega tylko morale).
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna Krajcar

  • Wiadomości: 91
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 04.02.2012
    • Wrocław-Paryż 2012 - blog, relacja
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 2 Lip 2012, 20:58 »
co to jest miękka rama?  :o
Wyprawa rowerowa Wrocław-Paryż 2012
www.wroclaw-paris.blogspot.com

Offline Drzewo

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.09.2014
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 2 Lip 2012, 22:15 »
co to jest miękka rama?  :o
V-brake podczas hamowania rozgina widełki. Dlatego kiedyś montowało się dodatkowe podkowy na widelcach (boostery). Przy hamowaniu v-brakami dużo zależy od sztywności całego układu - z ramą/widelcem włącznie.

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 2 Lip 2012, 23:48 »
Osobiście polecam XT z równoległym prowadzeniem klocka, ale one jakoś mało lubią się z ramami trekingowymi ("preferują" szerokie widelce) i często szybko łapią luzy (podobno).

Możesz rozwinąć o co chodzi z tym szerokim widelcem? Bo rozstaw piwotów jest znormalizowany (80mm).

Co do tematu z mojej strony krótko - przy hamulcach olać Shimano. Jak iść w jakość to Avidy, jak w niską cenę to Tektro. Shimano w kwestii hamulców po prostu oferuje marną jakość za wysoką cenę.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 4 Lip 2012, 18:56 »
Bo rozstaw piwotów jest znormalizowany (80mm)
Hm.. Wiem, że mam same niestandardowe rowery.. Ale miarką wychodzi tak od 65mm (przedni widelec od oldiesa-trekinga szosowego) do 85 (tylny w tandemie). Treking ma z przodu 70mm (i tu mam problem), z tyłu 75. "Górskie" piwoty faktycznie mają 80mm. Czyżby istniała zależność od przewidzianych hamulców (w oldiesie są Canti, w tandemie miała być albo była magura).
Pytanie jaki jest rozstaw w ramach/widelcach "przystosowanych" do BigApple (albo podobnie szerokich opon)..
Co do szerokości.. to jeszcze jest sprawa szerokości obręczy. Od 17 do 30mm.

Chyba najwyższy czas na "spróbowanie" Avidów :) Może w końcu się przekonam o ich idealności (albo marketingu)?

ps. Żyjmy jak pies z kotem?  :P
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 4 Lip 2012, 18:59 »
dość często spotykam się z tym, że w starszych ramach MTB piwoty rozstawione są nieco szerzej niż w późniejszych w założeniu przewidzianych do V Co wcale nie przeszkadza (mi przynajmniej) w prawidłowym ustawieniu hamulców

Offline Mężczyzna jubudubul

  • Kołodziej
  • Wiadomości: 256
  • Miasto: Pyrlandia
  • Na forum od: 14.11.2011
    • Tandemowe podróżowanie
Odp: hamulce - lx czy xt ?
« 4 Lip 2012, 20:32 »
3 grosze ode mnei:
Polecałbym z równoległym prowadzeniem klocków.
Obojętnie czy LX czy XT - wydaje mi się że już tylko z drugiej ręki bo ich chyba nie produkują.

Używam lx i xt i mogę powiedzieć iż są to dla mnei najmocniejsze hamulce na jakich jeździłem - różnic nie widzę.
Czy łapią luzy?
XT w wychuchanym/konserwowanym góralu ma luzy ale w niczym to nie przeszkadza (nie dzwoni nie dryndocze - nie wkurza a działa;)
LX jeździ w miejskim od dwóch lat (u mnie) i ma generalnie bardzo ciężko. Nie myty nigdy  ;D
Czy ma luzy - nie wiem bo bym musiał się ubrudzić  ;D

Jeśli ramę masz wiotką, albo siła hamowania Cię nie zadowala - załóż podkowy.
Nie takie cienkie np. accenta tylko grube i cieniowane - efekt gwarantowany!!!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum