Autor Wątek: STEVENS starszy brat HERCULESA  (Przeczytany 1224 razy)

Offline Mężczyzna remi

  • Wiadomości: 574
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2011
STEVENS starszy brat HERCULESA
« 6 Sie 2012, 23:52 »
Dzięki uprzejmości kolegi Wlada z forum, który udostępnił link nabyłem poniższy rower:

STEVENS 6.6.2 COMP rozmiar 48cm

Właściwie kierowałem się tylko chęcią zdobycia fajnej ramy CHROMO, którą trzeba będzie na pewno pomalować i praktycznie większą część komponentów wymienić,żeby to to się nadało do jazdy-tak przynajmniej wnioskowałem po przestudiowaniu zdjęć z aukcji.
Okazało się że rzeczywistość bardzo pozytywnie przerosła moje oczekiwania! :)

Rower ma piękny lekko metaliczny czerwony lakier, gdzieniegdzie lekko obity-jakby się uprzeć można zatuszować,ale chyba nie ma sensu.

Całość jest na osprzęcie z grupy STX od manetek,klamek,hamulców przez osie, korby,kasetę (8s) na łańcuchu kończąc.
Nie znam tej grupy-pewnie to schyłek XX wieku? , ale wygląda bardzo solidnie i jest w doskonałym stanie-myślę że jeszcze sporo przeżyje na drodze.
Reszta komponentów to Stevens i Ritchey (sztyca,obręcze kapslowane ROCK) i mostek kierownicy UNO który jest bardzo oryginalnej konstrukcji.

Jedyne mankamenty to: mała wgniotka w rurze poziomej, uszkodzona(pęknięta)lewa manetka,ale działa i mocno scentrowane tylne koło.

Ponieważ rower nie będzie wymagał nakładu środków jakiego się spodziewałem, zmiany polegać będą na:

zmianie błotników(z Herculesa) i wywaleniu dynama i świateł;
zmiana bagażnika (crosso przełożone z Herculesa);
zmiana opon na doskonałe SUPREME (też od młodszego brata, który dostanie KOJAKi);
nowa obręcz(koło)jeśli się nie da wyprostować;
pedały SHIMANO PD-A530,
do tego oczywiście czyszczenie i pieszczenie nowym smarem;
a na deser wisienka w postaci BROOKSa.

Założenie jest takie że rozbrojony ze złomu Hercules będzie służył w codziennych zmaganiach i treningu, a Stevens w każdej chwili będzie gotowy do osiodłania i ruszenia w drogę-dzięki temu zabiegowi zamierzam zaoszczędzić na czasie i imbusach, bo nie będę już co chwilę odkręcał i przykręcał błotników i bagażników.  ;)
Największym rowerzystą jest ten, któremu rowerowanie sprawia największą przyjemność!


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 7 Sie 2012, 08:09 »
piękny rowerek, rozwojowy i ładnie się prezentuje.
Gratulacje, pochwal się nim po zmianach jeszcze.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 8 Sie 2012, 10:26 »
Dobrze ze ktoś skorzystał :) Czekam na twoja wersje po wszystkich wymianach  :)

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 8 Sie 2012, 20:34 »
Fajnie się prezentuje.
Sprawdź czy ma zbieżność, wgniotka może być wynikiem wypadku.
A tak przy okazji, musimy się kiedyś umówić na jakąś jednodniową trasę.

Offline Mężczyzna remi

  • Wiadomości: 574
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 9 Sie 2012, 00:21 »
Cześć Karol!

Bardzo chętnie jeśli chodzi o wypad,od września jestem do dyspozycji.
Mam nadzieję że już na nowym nabytku. ;)

A jak sprawdzić zbieżność w rowerze?
Wgniotka jest bardzo mała, myślę że nie powinno miec to wpływu, poza tym innych śladów świadczących o kolizji brak.

Tylne koło wymienię chyba od razu w całości żeby wszystko mieć nowe,  może jakaś propozycja co można by założyć?

Maszyny np.Novatec 2 czy 4 łożyska, czy kulki np. Shimano LX lub 105?
Nie mam zdania.
Największym rowerzystą jest ten, któremu rowerowanie sprawia największą przyjemność!


Offline bombardier

  • Wiadomości: 18
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 04.06.2010
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 9 Sie 2012, 06:03 »
To nie jest grupa stx. To oczko wyżej. STX RC. Moje marzenie z dzieciństwa. Nie do zajechania. ja bym sprawdził jak chodzi tylna piasta bo piasty z tamtych lat potrafią po dzień dzisiejszy chodzić jak po maśle i są bardzo trwałe. Jeśli piasta jest ok to napewno lepiej będzie zmienić samą obręcz niż ładować się w najtańszego novateca (w moim novatecu rzęzi bębenek przy podjazdach a przejechał bardzo mało).
A co do całości to można tylko westchnąć- kiedyś to robili porządne rowery... 

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 9 Sie 2012, 20:01 »
A jak sprawdzić zbieżność w rowerze?

Tego to fachowo Ci nie powiem, ale ja postawiłbym rower z przednim kołem skierowanym na wprost i popatrzł z przodu i z tyłu czy koła dokładnie się pokrywają w jednej lini.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 9 Sie 2012, 20:59 »
Można użyć nitki.
Nitka umocowana do jednego tylego haka i poprowadzona poprzez rurę sterową z powrotem do drugiego tylnego haka powinna przechodzić w tej samej odległości od rury pionowej po obu stronach.

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 9 Sie 2012, 23:32 »
A jak sprawdzić zbieżność w rowerze?

Tego to fachowo Ci nie powiem, ale ja postawiłbym rower z przednim kołem skierowanym na wprost i popatrzł z przodu i z tyłu czy koła dokładnie się pokrywają w jednej lini.

Rozwijając tą metodę znalazłbym kawałek dość prostej linii (np. krawędzie między płytami na świeżo wyremontowanym chodniku, linie wyznaczające miejsca na parkingu itp) poprowadził przez kilka metrów rower przednim kołem idealnie po/przy linii i popatrzył czy tylne koło tez po niej jedzie.

Offline Mężczyzna remi

  • Wiadomości: 574
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 10 Sie 2012, 17:29 »
Dziękuję za podpowiedzi odnośnie sprawdzenia zbieżności.
Badanie przeprowadzę jak tylko usprawnię tylne koło.
Prawie na pewno zostanie piasta oryginalna STX RC-trochę szumi, wymiana kulek i ew.misek powinna ją odświeżyć. Są wyczuwalne luzy na dwóch najmniejszych zębatkach,ale mam nadzieję że to tylko tarcze są wyrobione a nie bębenek z wielowypustem.
 Dowiem się po weekendzie, bo czasu teraz mam niewiele.
Idę za radą Bombardiera,że ta grupa sprzętowa  jest warta zostawienia.
Teraz przeczesuję forum w poszukiwaniu jak najlepszej obręczy 28" i szprych do tego typu rowerka.
Największym rowerzystą jest ten, któremu rowerowanie sprawia największą przyjemność!


Offline Mężczyzna ziulko

  • Wiadomości: 59
  • Miasto: Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 13.06.2009
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 12 Sie 2012, 18:30 »
Taki mostek kierownicy założyłem żonie do roweru - tu fotka https://plus.google.com/u/0/photos/106102144831040578886/albums/5445242224784053313/5445242340873699634  ( leżał w graciarni po jakimś rowerku) ale był jakiś problem z nim - stery a-head nie dokręcały się równo - luzy były lub za mocno dokręcony, nie mogłem tego wyregulować - w końcu wstawiłem od swojego WCW bez regulacji i nie ma problemu.

Lata 90 miały trwały osprzęt  :D. i niezniszczalne ramy CrMo.

A na jakich rurach jest rama?
.alleluja i do przodu.

Offline Mężczyzna remi

  • Wiadomości: 574
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2011
Odp: STEVENS starszy brat HERCULESA
« 12 Sie 2012, 22:26 »
ziulko[quote
Lata 90 miały trwały osprzęt  :D. i niezniszczalne ramy CrMo.
A na jakich rurach jest rama?

Tak coś jest w tych latach 90' coraz bardziej się o tym przekonuję gromadząc wiedzę i doświadczenie rowerowe. To se ne vrati...

Rama wg. naklejki jest :
CROMOLY DOUBLE BUTTED OVERSIZE TUBESET EXTRA LIGHT
SPECJAL BUTTING DESIGNE STEVENS CUSTOM MADE
brzmi to bardzo poważnie  ;)
Rower podoba mi się "strasznie", nie mogę się napatrzeć :-)

U Ciebie ten mostek wygląda nawet lepiej-jakoś jest bardziej wyeksponowany.
Jesteś zadowolony z Twojego Brooksa? Nie brakuje ci sprężyn?
Choć ja raczej na pewno potrzebuję modelu z "dziurą" i jeśli wybiorę sprężyny to dziurę będę musiał zrobić sam :/
Największym rowerzystą jest ten, któremu rowerowanie sprawia największą przyjemność!


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum