Szczerze, krótko... nie widze podrózowania na czymś innym niż Thorn z Rohloffem, po zakupie, zwykłe przerzutki na prawdę znienawidziłem do tego stopnia ze z pozostałych rowerów (górski, szosowy) zrobiłem singlespeed'y.
Cena... fakt kosmiczna, 1/3 wartości roweru to sama piasta.
Odnośnie niezawodności... na 50,000 (czy 150,000 bo już sam nie pamietam) wyprodukowanych rzekomo nie zgłoszono jeszcze żadnego uszkodzonego (chodzi o mechanike), w necie udało mi sie odkopać jedno zdjęcia z pękniętym kołnierzem (tylko przy jednej szprysze puścił), ale to było na ostro załadowanym tandemie.
Możliwość zastosowania łańcucha/zebatek do singlespeedów, no i oczywiście brak jakiego kolwiek spadania/wkrecania/blokowania sie, plus mniejsze zużycie ze względu na jego ciągle równe ułożenie jest sporym plusem. Dodatkowo możliwość założenia na przód rockringa, osłony która zabezpiecza zebatke przed jakimi kolwiek uderzeniami i wkrecaniem sie nogawek w spodnie.
O przełożeniach nie trzeba nic mowić, faktycznie zastepują jakikolwiek zestaw tradycyjnych przerzutek.
Prostota... tam sie nie ma co popsuć, zwłaszcza jeżeli ma sie wersje z "zewnetrzna zkrzynia biegów" (external gear box), bo odpięcie linek zajmuje 5sek. No i manetka też jest "prostacka", generalnie do jazdy w ogole nie potrzebna, tam linka nie musi wywierać żandnego napięcia by utrzymać łańcuch na danej przeżutce, biegi mozna normalnie zmieniać kluczem płaskim w razie jakich kolwiek problemow z linkami/manetką.
Kolejną genialną sprawą jest natychmiastowa zmiana biegów, to jest naaaaaaa praaaaaaaawde wygoda, zwłaszcza z bardzo obładowanym rowerem, zatrzymujesz sie rozpedzony na wysokim biegu, momentalnie zmieniasz i ruszasz bez problemu na niskim, gdzie w standardowych przerzutkach sprawia to troche wiecej problemu.
Nowy olej to koszt około 10 funtów, a wymienienie zajmuje góra 20 minut.
Do stron negatywnych musze zaliczyć chyba to iż ciężej sie na nim jeździ, nie wiem do końca czy to jest wyczuwalne, (no na pewno w stosunku do Chris King'a w góralu, jeżeli komuś ta nazwa coś mówi, ale to już takie moje zboczenie odnośnie piast
) gdyż sam rower jest dosyć masywny, choć waży zalednie 16kg, opony są też 2.25 no i zwylke z sakwami jeździłęm wiec tez pewnie przesadzam, no ale co jak co "jakieś" opory zabierające naszą energię na pewno istnieją ze względu na konstrukcję z trybami, w przeciwieństwie do tradycyjnego łańcucha na "sztywno" ciągnącego piastę, choć pewnie nie będzie to większe w porównaniu np. z dynamem.
Kolejna sprawa to iż pewne śróbki mogły by być na imbusy zamiast torx'a bo wchodzi kolejne narzędzie do kompletu, choć szczerze jeżeli ktoś nie ma innych dodatkowych "końcuwek" (do różnych chaków, poziomych, pionowych, mocowania pod tarcze itp itd) których i tak domyślnie sie nie ma, to ten torx zupełnie do niczego nie potrzeby, no a juz na pewno nie w trasie.
Wagowo moze być problem, choć porównując z osprzetem normalnej klasy deore/xt to jest całkiem spoko, ale jak porównać ze sprzetem możliwym do kupienia za te pieniadze to jednak mozna przyoszczedzić pareset gram. Zreszta po tym wpisie:
Może trywializuję, ale gdy w zeszłym roku zdecydowałem się dorzucić do sakw młotek do wbijania śledzi namiotowych, przestały mnie bawić dociekania czy bagażnik ma 198 g czy też 237,5g.
nie wydaje mi sie by komukolwiek to przeszkadzało na tym forum.
Nie każdy lubi twishshifter'y, a innej opcji tutaj nie ma, i manetka nie pasuje do "baranków"
No i najważniejsza sprawa to wartość, może już nie samego zakupu, ale późniejsza świadomości, takiego roweru sie zupełnie inaczej pilnuje... ;]
Tutaj daje linka do aukcji na której chciałem sprzedać rower, na szczęście po ponownym trafieniu na blog Robb'a i to forum, zrezygnowałem z tej koncepji ;]
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=130275561172Wiem ze moge nadto reklamować, na pewno by sie znalazło wiecej minusów, ale piasta jest tego warta skoro ludzie kupują (ci których stać) ją za takie pieniądze (ja gdybym nie siedział w Anglii też nie mógł bym sobie na nia pozwolić).
Jakby ktoś był nieopodal York'u w UK to serdecznie zapraszam na jazde próbną.