Szukam w pamięci, ale odnoszę wrażenie, że gdzieś w przeszłości widziałem już ten "nowy" system mocowania Crosso.
Nie wiem co mają takiego super Ortlieby
Cytat: Mariusz w 7 Lut 2015, 13:22Szukam w pamięci, ale odnoszę wrażenie, że gdzieś w przeszłości widziałem już ten "nowy" system mocowania Crosso.Dokładnie tak samo wyglądające mam w 18-letnich sakwach Biko (od Alpinusa, o ile dobrze pamiętam).
System nie jest nowy, jest to system firmy Rixen&Kaul, produkującej mocowania m.in. dla MSRa, Ortlieba (klick fix dla toreb na kierownicę), moja żonka ma tylne sakwy Alpinus Biko, jeszcze z ubiegłego tysiąclecia, z mocowaniem jak na zdjęciu i mimo lat dalej dają radę jako sakwy używane na co dzień, plusem mocowania jest to,że sakwa nie spadnie z bagażnika nawet na największych dziurach ( w posiadanych sakwach producent co prawda przewidział asekuracyjne paski, umożliwiające przypięcie sakwy do bagażnika,ale nigdy nie były użyte ).
/.../ W sytuacji gdyby dostępne były tylko w wersji po 329 zł, to wielu potencjalnych kupców mogłoby wybrać np Ortlieby.
Nie tylko dla początkujących. Nie wiem co mają takiego super Ortlieby, choć kilka osób próbowało mi tłumaczyć. Ja swoich crosso dry, dużych jak i małych używam od 4 lat, z czego małe to niemal codziennie i nie mam żadnych zastrzeżeń. Powinny mi jeszcze na kolejne 4 lata starczyć. Po co więc mam dawać 100 zł więcej za lepszy system mocowania, skoro z obecnym nie mam żadnego problemu?
Stary system mocowania jest dosyć fajny,
teraz mam bagażnik Sport Arsenal Expedice (bez oczek, za to z wystającym na dole prętem, o który się zaczepia) i sobie chwalę.
Metalowe haki w takich przypadkach bywają uciążliwe, a każdorazowe ich zabezpieczanie jest czasochłonne. W takiej sytuacji docenisz łatwość demontażu haków w systemie Click.