Autor Wątek: Renowacja zabytku  (Przeczytany 3487 razy)

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 10:58 »
Wgniotu to nie usuniesz. Możesz zaszpachlować (szpachla wysokotemperaturowa, taka z pyłem alu).
Napisu też raczej nie uratujesz, możesz próbować z folią alu na kleju do wysokich temperatur (są takie rozpuszczalnikowe, nazwy nie pomnę). Ale efekt może być żałosny.. mocno zależy od oryginalnej farby.
Osobiście radziłbym piaskowanie całości, proszek mat podkład, wzornik z napisem na sprejach, potem połysk (proszek lub lakiernik).

ps. Śrubek nie wkręcaj do końca, zostaw kołnierze niezasłonięte :)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 15:17 »
Pająk skąd ta technologia? Jeszcze nie spotkałem się z czymś takim , choć inżynierią powierzchni zajmuję się od wielu lat.

Offline Mężczyzna michał

  • z kropką
  • Wiadomości: 1081
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 10.06.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 15:41 »
Chyba zdecyduję się na normalne lakierowanie.
Jeśli chodzi o wgniot to nie będę kombinował z wyciąganiem.Zostawię tak jak jest.
Nie będę bawił się w szpachlę.Rama pracuje i szpachla prędzej czy później zacznie pękać.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 16:50 »
Ważna zasady:

1- Odtłuść ramę przed piaskowaniem (benzyna samochodowa najtańsza)
     piaskowanie nie usuwa tłuszczu
2- piaskuj drobnym piaskiem (użytym po raz kolejny) wtedy chropowatość będzie
    mniejsza,wystarczająca jednak dla zapewniająca przyczepności farby.
    Zbyt duża chropowatość = więcej farby
 3- nie dotykaj gołymi palcami wypiaskowanej powierzchni użyj czystych rękawic bawełnianych 
    dłonie są tłuste.

  powodzenia.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 22:30 »
Pająk skąd ta technologia? Jeszcze nie spotkałem się z czymś takim , choć inżynierią powierzchni zajmuję się od wielu lat.
Nie bardzo wiem, co tak technologicznego widzisz w normalnych "domowych" metodach.. W przemyśle pewnie się nie stosuje. Takie "dziwne" metody to norma ze świata konstruktorów-kombinatorów rowerów poziomych.
ps. A do zabezpieczenia też można użyć siliconu :)

Edit. Po drobnych poszukiwaniach chyba rozumiem twoje oburzenie Jurku, które to dotyczy farb dwuwarstwowych. Jasna staje się ździwka, które może złapać w związku z nimi (znaczy się drogie..)
Faktycznie do remontu może być drogie i niełatwo znaleźć lakiernię.. I znacznie lepiej rozumię czemu kiedyś nie chcieli mi zrobić ramy (a myślałem, że to Gdańsk był problemem)
« Ostatnia zmiana: 18 Wrz 2012, 00:34 pajak_gdynia »
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Renowacja zabytku
« 17 Wrz 2012, 22:48 »
Latex , silikon stosuje się do zwiększenia rozmiaru  ;)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 18 Wrz 2012, 11:10 »
Michał, mógłbyś przecież zrobić nowe naklejki ale takiego samego kształtu jak te co były. To by chyba bardziej estetycznie wyglądało.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Renowacja zabytku
« 18 Wrz 2012, 12:13 »
Zawsze w poprawnej technologii zabezpieczeń antykorozyjnych stosuje się kilka powłok
podkład, międzywarstwę, i nawierzchniową .
Nawet wysoko cynkowe farby,które stosujemy na stal, sa pokrywane farbą poliuretanowa,
w celu ochrony przed promieniami UV i dla celów estetycznych.
Bez powłoki poliuretanowej farba na lepiszczu epoksydowym i nie tylko - kreduje.
Powierzchnia pyli - degraduje się zmniejsza się jej grubość.
Byłeś w złych lakierniach, w Gdańsku są firmy które wiedzą jak to robić.
Tak więc po wymalowaniu ramy na celowy kolor i pomalowaniu bezbarwnym  akrylem czy poliuretanem mamy bardzo dobrą powłokę trwałą i odporną mechanicznie.

Offline Mężczyzna michał

  • z kropką
  • Wiadomości: 1081
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 10.06.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 3 Paź 2012, 09:23 »
Dziś odbieram ramę od fachowców.
Zdecydowałem się jednak nie kombinować i pomalować na czarno(połysk).
Zobaczymy jak wyjdzie. :)


Wyszło tak:

https://picasaweb.google.com/111882379861376161363/RenowacjaZabytku?authkey=Gv1sRgCO2CqLr22t3JDQ#5795809101936109858

Nie do końca jestem zadowolony z jakości wykonania bo powierzchnia nie jest do końca gładka.Na dużych powierzchniach (grubych rurach) powłoka lakiernicza jest jakby "pomarszczona", ale na komfort nie będzie to wpływało ;)

Teraz czas na wybór amorka.
« Ostatnia zmiana: 5 Paź 2012, 15:03 michał-z »

Offline Mężczyzna michał

  • z kropką
  • Wiadomości: 1081
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 10.06.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 9 Paź 2012, 15:10 »
Jednak zdecydowałem się na sztywniaka bo znalazłem coś fajnego

http://allegro.pl/widelec-gt-czarny-warto-warszawa-i2687967378.html

W piątek będzie u mnie i postaram się go ożenić z klasycznymi sterami.

Offline Mężczyzna michał

  • z kropką
  • Wiadomości: 1081
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 10.06.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 20 Paź 2012, 15:01 »
Wyszło zupełnie inaczej bo widelec okazał się uszkodzony ale znalazłem inny też GT :)

https://picasaweb.google.com/111882379861376161363/RenowacjaZabytku?authkey=Gv1sRgCO2CqLr22t3JDQ#5801373849576285730


Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: Renowacja zabytku
« 20 Paź 2012, 16:37 »
Trochę krótka rura sterowa. Kierownica będzie sporo niżej w porównaniu ze stanem wyjściowym, zwłaszcza, że jeszcze przód opadnie wskutek zamiany amortyzatora na sztywniak.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Renowacja zabytku
« 21 Paź 2012, 11:41 »
A czy fabrycznie w tym modelu nie było sztywnego widelce , może masz jakieś zdjecie katalogowe?
 

Offline Mężczyzna michał

  • z kropką
  • Wiadomości: 1081
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 10.06.2008
Odp: Renowacja zabytku
« 21 Paź 2012, 19:22 »
W tych latach do Outpostów montowali zarówno sztywne jak i amorki* więc postawiłem na sztywny.

*źródło -forum retromtb.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Renowacja zabytku
« 22 Paź 2012, 08:57 »
Czyli tamten GT to lipa?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum