Autor Wątek: Haibike Janusa  (Przeczytany 6301 razy)

Offline Kobieta Janus

• Użytkownik forum
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Haibike Janusa
« 7 Paź 2012, 15:50 »
Oto mój kochany, piękny i niezawodny rower :)

Kupiłam go wiosną 2009 roku. Do tej pory totalnie nie znam się na rowerach, ale wtedy poziom mojej wiedzy był naprawdę tragiczny. Przykład? Gdy oglądałam rowery w sklepie, pierwszy raz w życiu zauważyłam, że istnieje coś takiego jak hamulce tarczowe (choć oczywiście dopiero od sprzedawcy dowiedziałam się, że to coś to właśnie hamulce). Nie potrafiłam sama zdjąć koła (chciałam dopisać "ani załatać dętki" - ale tej sztuki do tej pory nie opanowałam ;)). Nie miałam pojęcia, czym się różnią od siebie te wszystkie rowery, które są lepsze i tak dalej. Poszłam więc do sklepu poleconego przez brata, powiedziałam sprzedawcy, do czego potrzebny mi rower (do podróży rowerowej po Szwecji:), przejechałam się na tym, który mi zaproponował i go kupiłam.

Od tamtej pory rower wiernie mi służy. Przejechałam na nim ok. 8 tys. km z sakwami i jakieś drugie tyle bez sakw. Wymieniłam: łańcuch (chyba dwa razy) i klocki hamulcowe - raz (i to chyba tylko w tylnym kole).

Na czas wypraw widelec amortyzowany zmieniam na sztywny z low-riderem. Przed ostatnią wyprawą złożyłam (czyt. złożono mi w serwisie :)) nowe koło z mocniejszą obręczą, 36 szprychami, podobno lepszą piastą i kasetą bodajże XT (w każdym razie podobno dobra). Jedyna zmiana, jakiej bym dokonała, to kierownica, bo obecna jest dla mnie za szeroka (co widać na zdjęciu).

Tu rower w wersji z amortyzatorem:

Po pierwszej wyprawie (po Szwecji) zmieniłam opony (beznadziejne Continental Speed King) na Marathon Dureme 2.0, bo te pierwsze po przejechaniu marnych 2 tys. km zamieniły się w slicki, a tylna miała dziury na wylot. Przed Islandią kupiłam komplet zwijanych opon Marathon Mondial 2.0, żeby nie niszczyć Duremów w terenie. Od kiedy używam Marathonów, nie miałam ani jednej przebitej dętki.