Autor Wątek: Haibike Janusa  (Przeczytany 6300 razy)

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 01:28 »
To rower mtb, ale ja jeżdżę głównie po asfalcie. Tak czy inaczej nawet zgodnie z zasadą, o której wspomniałeś, powinnam mieć węższą kierownicę.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 02:00 »
Napisałem swoje zdanie, obserwując Twoje fotografie z rowerem. Szerokość barów ma wpływ na szerokość kierownic szosowych. Szersza kierownica pozwala lżej prowadzić rower w trudnym terenie. Utrudnieniem jest gdy rowerzysta ma zbyt krótkie ręce do szerokości kierownicy, a na fotografach nie widać tego. Na Islandii byłem w 2001 roku i dlatego nie wyobrażałem sobie żeby po tamtych szutrach jeździć z wąską kierownicą tym bardziej przy wiaterkach jakie są tam bardzo często, sama wiesz z doświadczenia.
No i dlaczego jestem pewien że to równanie sama rozwiążesz? :P

P.S. Sama pisałaś o zadaniach  ;D

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 08:12 »
Janus, zacznij od ergonomicznych chwytów na ręce. Ja własnie mam też kłopot z drętwieniem dłoni - kupno takich chwytów jest tańsze niż zmiana kierownicy. Zmień chwyty - pojeździj zobacz czy jest różnica. Jak nie to wtedy zastanawiaj się nad zmianą kierownict. Drętwienie rąk to podrażnianie nerwu śródręcza i ucisk na naczynia krwionośne w dłoni. Ergonomiczny chwyt rozkłada pow nacisku na szerszy obszar dłoni przez co  - przynajmniej w teorii powinno nie drętwieć.

Szerokość kierownicy nie zmieni diametralnie tego z jaką siłą będziesz i w jakim miejscu uciskać swoje dlonie na kierownicy.

Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 08:35 »
Księgowy - ręce drętwieją mi tylko przy dłuższych dystansach, powiedzmy ponad 100 km. Na wyprawach bardzo rzadko. Ale przez cały czas mam wrażenie, że kierownica jest za szeroka, zwłaszcza rogi. W rowerze siostry kierownica jest o kilka centymetrów węższa i przez to znacznie wygodniejsza.

Zobaczę, może kupię sobie te chwyty, chociaż wyglądają tragicznie :)

Jurek - na Islandii akurat spotkałam wiele osób na szosowych rowerach, z barankami - myślę, że pod wiatr znacznie łatwiej jechać z taką kierownicą niż z moją. A w terenie? Tam, gdzie nawierzchnia była w miarę dobra (Kjolur), trochę krótsza kierownica wg mnie by nie utrudniała jazdy. Tam, gdzie nawierzchnia była tragiczna, i tak głównie prowadziłam rower, więc też byłoby wygodniej z krótszą ;)

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 08:40 »
To tnij, w czym problem? Szerokości kierownic typowo są 540 (b. wąska, niemalże jak baranek), 560, 580 itd do ok.620mm. Tnij po centymetrze z prawej i lewej i dojdziesz do jakiegoś punktu. Jak masz lekkie gięcie obróć kierownicę w mostku (mi to pomogło).
Ja zamiast takich chwytów polecam owijkę, taką jak do baranka. Są też takie z paskiem żelowym. Mi jedna rolka wystarczyła na zrobienie dwóch  naprawdę wygodnych chwytów, przy czym nie są jeszcze na tyle grube, żebym miał problemy z chwytaniem kierownicy. A mostka wcale nie lekceważ, nie musi być inny kąt, tylko po prostu inna długość :)

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 08:47 »
Moja ma właśnie ~62 cm. Gdzie można skrócić kierownicę?

Mostka nie lekceważę, pisałam na samym poczatku, że chętnie spróbowałabym krótszy (ale nie wyższy). Ale nie wiem, jaki dokładnie byłby dobry, więc nie bardzo wiem, o co miałabym pytać w sklepie...

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 08:53 »
Janus, podejdz do jakiegoś warsztatu, byle jakiego, i utnij lub poproś o ucięcie. A jak masz piłkę do metalu, to zrób to sama ;) Tylko się nie potnij ;)
Jak wiesz, że jest dużo za duża, to utnij po 2cm z każdej strony, skrócisz ją do 580 i powinno być ok. Poza tym na szybko możesz poswięcić chwyty i wsadzić je do środka tak, żeby symulowały węższą kierownicę, tak samo rogi przybliżyć do środka. Wtedy możesz przebadać jak Ci będzie pasowac ;)

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 09:38 »
Janus nic nie tnij :)
Wpierw zacznij od przesuwania osprzętu i chwytów do środka kierownicy i szukaj optymalnej szerokości.Trochę pojeździsz,przymierzysz,popróbujesz czy w tym leży problem.Dopiero jak będziesz pewna i świadoma odpowiedniej szerokości wtedy przycinaj.
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 09:52 »
Generalnie jest taka zasada, że im masz węższą kierownicę tym możesz mieć dłuższy mostek  -  powiedzmy, że środek klatki piersiowej, chwyt i mocowanie mostka do kierownicy tworzą Ci trójkąt prostokątny, w którym stałą masz długość ręki, czyli przyprostokątną. Skracając kierownicę nieco zmniejszasz nachylenie tułowia.
Dlatego nie zmnieniaj dwóch rzeczy na raz, najpierw zajmij się szerokością kierownicy (tak, żeby było CI wygodnie w barkach. Jedyny problem to to, że musisz na także na niej upchać cały osprzęt - więc nie dasz raczej rady uciąć jej np na 46 cm. Poprzymierzaj sobie z przesuwaniem chwytów do środka np na 58, 56 cm. A później ewentualnie skoryguj pozycję zmianą mostka (jeśli będziesz tego potrzebować).
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 14:42 »
Ja mam 173cm wzrostu i jeździłem z kierownicą prostą 620mm. Wrażenia? Zdecydowanie za szeroko.
Teraz będę kupował kierownicę i będzie to 560mm.
Proponuję posłuchać rad o przesunięciu osprzętu po 2-3cm do środka z każdej strony i pojeżdżeniu.

Co do chwytów - te z linka są brzydkie, a owijka jest umiarkowanie estetyczna, w konfiguracji z rogami pewnie będzie jeszcze brzydziej ;-)
Jeśli budżet pozwoli, to rozważ chwyty zintegrowane z rogami "Ergon GP4" (cena to jakieś 210zł bez promocji itp.)

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 14:47 »
A masz owijkę+rogi, że mówisz, że będzie brzydziej ;)?

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 14:51 »
W takim razie spróbuję przesunąć te graty na kierownicy. Nie wiem, czy to takie proste, bo moja kierownica jest trochę wygięta na środku (ale te 62 cm mierzyłam w linii prostej od końca do końca).

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 16:08 »
A próbowałaś inne wysokości kierownicy?
Pisałam o tym wyżej już chyba z trzy razy ;) Taka wysokość mi odpowiada. Na początku jeździłam z amortyzatorem i mostkiem ustawionym normalnie. Kierownica była wtedy dla mnie za wysoko, więc odwróciłam mostek i było lepiej. Potem zmieniłam amortyzator na sztywny widelec, za to mostek znowu ustawiłam normalnie, żeby zachować podobną wysokość kierownicy. Wreszcie przed Islandią odwróciłam mostek (przy sztywnym widelcu). Kierownica jest teraz zdecydowanie niżej niż na początku i właśnie przy tym ustawieniu jeździ mi się zdecydowanie najwygodniej. Tak miałam ustawioną kierownicę na maratonie 300 km i na Islandii.
To "środkowe" ustawienie kierownicy też było w porządku, jeździłam tak w Norwegii. Ale tak i tak jest za szeroko.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 16:16 »
sprawdziłem szerokość kierownic w moich rowerach , crossowy 58 cm, szosowy 40 cm.
siodełko 2cm wyżej od kierownicy.

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Haibike Janusa
« 5 Gru 2012, 16:52 »
Ale Ty jak widzę w tym wątku szukasz po prostu tylko poparcia swojej tezy
Ciekawe... To może oświeć mnie, co to za teza, bo nie wiem ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum