Autor Wątek: Zawory Presto  (Przeczytany 10096 razy)

Offline Mężczyzna AWIK

  • Wiadomości: 180
  • Miasto: Juszkowo
  • Na forum od: 01.04.2008
Zawory Presto
« 6 Paź 2008, 09:27 »
Witam. Kupiłem ostatnio rower w którym dętki mają zawory Presto.
Jak to napompować? Po pierwsze po każdej próbie napompowania ten kawałek śrubki mi się wygina (jeden już połamałem), a po drugie gdy ciśnienie w kole jest już trochę większe to już jest problem z dopompowaniem. POradzćie proszę.

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 8035
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Zawory Presto
« 6 Paź 2008, 12:20 »
Kupujesz w sklepie rowerowym przejściówkę taką, żeby można było to pompować kompresorem na stacji benzynowej lub pompką dostosowaną do wentylków samochodowych i ma wszystko działać bez problemu. Przejściówka kosztuje chyba 3 zł. Przed pompowaniem trzeba poluźnić(odkręcić) w zaworze presto tę małą śrubeczkę, po napompowaniu trzeba ją dokręcić. Pompuję tak zawsze i to działa niezależnie od ciśnienia. Dajesz tyle ile trzeba i ile z pompki wyciśniesz!


Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1675
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Zawory Presto
« 6 Paź 2008, 15:44 »
A tak przy okazji. Czy  może ktoś z Was wyjaśnić sens stosowania zaworów Presta :roll:
Ja sądzę, że jest to tylko niepotrzebne utrudnienie. Żeby napompować (np. z kompresora na stacji benzynowej) koło z takim zaworem trzeba dokupować specjalną przejściówkę :| Czy trochę większy otwór pod  zwykły zawór auto tak bardzo osłabił by obręcz? A może są inne powody?
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 8035
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 08:35 »
Nie doktoryzowałem się nigdy z zaworków. Kupiłem rower i takie już były. To jest cały powód dla których je stosuję. A powietrze trzymają rzeczywiście bardzo dobrze, nie mam powodów do najmniejszych narzekań. Pompuję 6,5 bar i trzymają.


Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1675
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 09:51 »
Całe szczęście, że zawory auto nie wiedzą, że są gorsze :mrgreen: bo wszystkie samochody świata jeździły by na "flakach" :mrgreen:
Trochę poczytałem na temat zaworów rowerowych i wynika z tego jednak, że główną zaletą zaworów Presta jest ich mniejsza średnica. W związku z tym otwór pod wentyl mniej osłabia obręcz. Tylko czy spotka się nagminnie pękanie obręczy rowerowych w miejscu otworu pod wentyl? Cienki wentyl i mały otwór na pewno ma znaczenie w kołach rowerów szosowych ale w pozostałych? :roll:
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 8035
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 10:29 »
Michał Wolff - proszę się natychmiast przyznać, czy Twoje pęknięcie obręczy na Bałkanach było obok wentyla, czy gdzie indziej.


Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 10:32 »
Kiedyś w obręczy górskiej rozwierciłem otwór, tak żeby zmieścił się wentyl AUTO. Obręcz była jakś badziewna, trochę obawiałbym się tego robić z nową, dobrej firmy. Może remedium dla Ciebie będzie dobra pompka?
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1675
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 12:20 »
Cytuj
Ale jakoś nie słyszałem by do samochodów nabijało się 10 atmosfer :D
W samochodach pompujesz jeszcze mniej niż w góralach Z reguły poniżej 3atm), więc to akurat niespecjalny argument.

W oponach samochodów ciężarowych jest przeważnie ciśnienie 6 atm, a dla terenowych samochodów ciężarowych wynosi nawet 10 atm :shock:  No i niestety tam też stosuje się zawory Schradera (auto) :)
No i na koniec cytat z wikipedii:
Zawór Schradera jest zaworem pneumatycznym. Najpowszechniej stosowany jest w motoryzacji, w dętkach i oponach bezdętkowych. Często występuje również w dętkach rowerów, jednak duża średnica (w porównaniu do zaworu Presta) ogranicza jego zastosowanie do szerokich lub tanich obręczy kół (relatywnie duży otwór w obręczy osłabia ją).
Czynnikiem zamykającym zawór jest sprężyna, która przy prawidłowym osadzeniu rdzenia zaworu wewnątrz rurki powinna dociskać uszczelkę wylotową. Wysokie ciśnienie wewnątrz zaworu dodatkowo domyka go.
[/b]

I to byłoby na tyle. No i jeszcze jedno pytanie, szczególnie do kolegów którzy wiele razy podróżowali po innych krajach - czy wszędzie jednakowo łatwo jest kupić dętkę z zaworem Presta jak i z zaworem auto lub tradycyjnym wentylem rowerowym?
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1675
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 13:29 »
Cytuj
Używałeś obu typów wentyli, masz jakie-takie porównanie?

No właśnie, że mam :D  Ponieważ mieszkam na Jurze wiec często przyjeżdża do mnie z Krakowa brat pojeździć na rowerze. Przywozi swój rower, który sobie niedawno kupił (Unibike Viper). Ma koła z wentylami Presta. No i prawie zawsze przed jazdą musimy dopompowywać jego koła. Zanim dobrał odpowiednią przejściówkę to było z tym trochę kłopotu. Może jednak ubytek powietrza w kołach spowodowany może być różnymi powodami (nie mówiąc o oczywiście o przebiciu :lol: ) np. porowatością gumy dętek :roll:
W  mojej miejscowości w sklepie (takim wielobranżowym :wink:) gdzie można kupić dętki rowerowe są tylko takie z wentylami Dunlopa i Schradera. Ach ta prowincja :D
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Zawory Presto
« 7 Paź 2008, 15:49 »
Sporo zależy od jakości dętek. Np. w dętkach Michelina, czy Schwalbe wysokie ciśnienie utrzymuje się dłużej. Tańsze wynalazki trzeba częściej dopompowywać (gdy wrzucimy więcej niż 4-5 atm).
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 8035
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Zawory Presto
« 8 Paź 2008, 08:02 »
Michał, nie mam pod ręką roweru. powiedz mi czy obręcz ma jakieś oznakowanie odnośnie max ciśnienia? Te 6,5 atmosfery dałem bo tyle pisało na oponie.
Napompowałem to z tydzień temu, przejechałem ze 200 km i jeszcze wszystko się trzyma.


Offline Quapcio

  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Laski k/Wwy
  • Na forum od: 09.07.2008
Zawory Presto
« 10 Paź 2008, 15:30 »
Cytat: "marek.dembowski"

Przywozi swój rower, który sobie niedawno kupił (Unibike Viper). Ma koła z wentylami Presta. No i prawie zawsze przed jazdą musimy dopompowywać jego koła.


Przykład z mojego doświadczenia: 4,5 atmosfery w kołach takie same dętki Schwalbe różniące się zaworkiem
zawór auto: 20km po korzeniach w Kampinosie bez specjalnego oszczędzania się trzeba 2-3 krotnie dopompowywać (ostre drgania i potrafią wykręcić się wentyle - nie ruszałem się bez klucza do wentyli)
zawór Presta: ta sama trasa - ciśnienie nie spadło w stopniu zauważalnym na manometrze pompki od kiedy dobrze dokręcam śrubę kontrującą

może jest to efekt placebo ale na mnie działa ;)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6184
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Zawory Presto
« 14 Paź 2008, 09:37 »
Co do pękania obręczy, to zdarzyło mi się to dwukrotnie - za każdym razem na "spawie", który zawsze jest daleko od otworu pod wentyl :)
A dodajmy, że z Prestą miałem same problemy: szybko uchodzace powietrze (okej może coś źle dokręcałem), ale przede wszystkim trudności przy pompowaniu. Ten cholerny zaworek podczas pompowania pompką ręczną dokręcał się sam i co kilkanascie ruchów musiałem zdejmować pomkę, odkręcać zaworek, zakładać pompkę (nieco powietrza przy tym uchodziło) i tak w kółko. Wreszcie poszedłem po rozum do głowy i zmieniłem na auto i to najtańsze dętki CST. Od tej pory zero problemów - dopompowuję raz na kilka tygodni albo i rzadziej :)

No, ale faktem jest, że ja nie daje zbyt wysokiego ciśnienia, tak ok 3,5 BAR, a w dwucalowych Schwalbe Big Apple nawet ok. 2 (tu mam dętki Schwalbe - nie ma w Łodzi tanich dętek w rozmiarze 28/2'' :p). Wolę lekką przewagę komfortu od lekkiej przewagi szybkości :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna usulovski

  • Wiadomości: 1266
  • Miasto: Edynburg
  • Na forum od: 17.07.2008
Zawory Presto
« 8 Mar 2009, 14:09 »
Czy istnieją jakieś adaptery umożliwiające wykorzystanie kompresora na stacji benzynowej do napompowania opony z zaworem presta? Może macie jakieś swoje patenty?

Offline Quapcio

  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Laski k/Wwy
  • Na forum od: 09.07.2008
Zawory Presto
« 8 Mar 2009, 14:26 »
możesz za jakieś 2-5 zł kupić taki adapter (redukcja z uszczelką od strony wentyla), ale działa on tylko do "głupich" kompresorów. "Inteligentne" kompresory na niektórych stacjach nie mając informacji zwrotnej o ciśnieniu w kole (nie naciskają na pręcik blokady) czasami nie chcą pompować (na żadnym Orlenie w mojej okolicy nie mogę się pompować, tylko niektóre Lotosy się nadają)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum