Autor Wątek: Frankenstein  (Przeczytany 5823 razy)

Offline Mężczyzna Damian90

  • Wiadomości: 182
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 16.08.2012
Odp: Frankenstein
« 25 Lis 2012, 21:37 »
Widzę, racja. Mini v brake - mini uciąg, v brake normalny uciąg, klamkomanetki - mini uciąg. Problem rozwiązany. Mówiąc że V brake nie da rady zamontować można wprowadzić ludzi w błąd, przez co rezygnują z roweru szosowego do turystyki, można jak najbardziej tylko trochę mniejsze, różnica w rozmiarze jest bardzo mała kto nie wie że takie coś istnieje nie pozna. Jak teraz mamy dobrze, fanatycy tarcz dostana szosę z tarczami, fanatycy v brake dostaną szosę także z nimi,  ten duży problem znika. Nie wróżę cantileverom przyszłości. Fakt że na dobrych kantach nie jeździłem, takie w ogóle istnieją  ???  ;)

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Frankenstein
« 25 Lis 2012, 22:01 »
Różnica w rozmiarze wbrew pozorom jest i do tego istotna akurat w turystyce. Otóż u mnie mini-V:
a) wykluczyły bagażnik
b) konfliktowały z błotnikiem z tyłu.

Dlatego z przodu mam na razie tzw. "travel agent", a z tyłu bez przejściówek i tracę masę czasu na centrowanie (ale rower idzie w odstawkę jak nowy za kilka miesięcy będzie kompletny więc nie szukam rozwiązań).

Rozwiązania, jakie są możliwe:
a) kupno canti co najmniej na tył (brak prowadzenia na ramie - słaby pomysł)
b) demontaż bagażnika i zabawa z travel agentem z tyłu
c) wymiana kierownicy i klamkomanetek na MTB
d) montaż mini-V (wymaga trwałego demontażu bagażnika i o ile pamiętam - błotnika. Wykonalne gdy się zmieni przeznaczenie roweru)

Rama o innej geometrii być może oferuje możliwość współpracy mini-V z bagażnikiem i błotnikiem, moja nie (Giant Cypress SX).

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Frankenstein
« 25 Lis 2012, 22:08 »
akurat canti z tyłu w ogóle nie są problematyczne, poza dostaniem wieszaka (który trzeba wrzucić w obejmę/zacisk). Za to z przodu z amortyzacją to jest cyrk ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Damian90

  • Wiadomości: 182
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 16.08.2012
Odp: Frankenstein
« 25 Lis 2012, 23:10 »
Przestrzeń pomiędzy felgą a klockiem grubości płyty CD. Wtedy hamuje pięknie. Jak więcej też daje rade zblokować koło ale trzeba gnieść klamkę na max. Wjazd w wodę doznania dźwiękowe gwarantowane. System zwalniania hamulca w czasie jazdy pomaga. Błotniki u mnie wchodzą bez problemu tak samo jak bagażnik. 

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Frankenstein
« 26 Lis 2012, 10:11 »
@unh, u oszeja zamówiłem "dynksa" na ośkę :D
Latem jak jeżdżę z lampka na lemondce to ludzie po wioskach pytają co to za kamerka...
W ten sposób skasowałem jedną lampkę :P Uważaj na ciężarówki ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Frankenstein
« 26 Lis 2012, 10:13 »
Mam taki uchwyt, że jak lampka widzi zagrożenie to sama zeskakuje...;)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Frankenstein
« 26 Lis 2012, 10:49 »
bardzo mi się podoba ten rower, gratulacje!

Offline Rafał

  • dawniej unh
  • Wiadomości: 502
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 01.02.2010
Odp: Frankenstein
« 26 Lis 2012, 18:53 »
Mam taki uchwyt, że jak lampka widzi zagrożenie to sama zeskakuje...;)
mówisz o tym wróblu którego doczepiasz taśmą do lemondki ??  :D
Zapytany o ideę, odpowiadam - oto ona:
Myśl o niczym, w zamyśleniu przedłużona.

Offline Marpun

  • Wiadomości: 93
  • Miasto: Ostróda
  • Na forum od: 26.04.2011
Odp: Frankenstein
« 26 Lis 2012, 19:54 »
Mnie też baranek kreci:) W Anglii wiekszość rowerów touringowych ma baranki, ale tam tez jest wiekszy wybor.
Ja zamowilem sobie cos takiego. http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMI/on_one_midge_handlebar
Bo w tradycyjnej szosowej kierownicy dolny uchwyt jest bardzo niewygodny, trzeba sie mocno pochylic.

Offline Mężczyzna TomiliDżons

  • Wiadomości: 252
  • Miasto: okolice Żyradowa
  • Na forum od: 09.07.2012
Odp: Frankenstein
« 28 Lis 2012, 11:06 »
Bardzo ładny bajk! Podoba mi się niesamowicie!  Sam chciałbym taki kiedyś mieć- szybki, prawie szosowy, z możliwością założenia sakw, wjechania w teren- w pzrypadku założenia trochę szerszych opon. A jak z hamowanie podczas deszczu, czy te canti wystarczają? Pytam się, bo w trekingu brata - stalowym Stevensie też ma canti, ale one faktycznie nie grzeszą siłą/jakością hamowania, sczególnie gdy jest mokro :icon_cry:
 

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Frankenstein
« 28 Lis 2012, 19:43 »
Te konkretne - nie wiem, jeszcze z nim w górach nie byłem. Za to w poprzednim też mam cantilevery, tylko o szerszym profilu. Przy poprawnym ustawieniu wieszaka nie ma co narzekać na siłę hamowania. Tylko w przypadku niektórych modeli to ustawianie może doprowadzić do szaleństwa :D

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna LuQ

  • Wiadomości: 49
  • Miasto: Sosnowiec / Pisarzowice
  • Na forum od: 01.01.2013
Odp: Frankenstein
« 18 Sty 2013, 22:46 »
Bardzo fajny wehikuł, jak rączy jeleń przygięty do skoku ;). Nic tutaj na moje oko nie jest przypadkowe, a i kolorystycznie wypadło bardzo dobrze.

Czy sakwom nie przeszkadzają szczęki hamulca?
« Ostatnia zmiana: 14 Lut 2013, 08:28 LuQ »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Frankenstein
« 18 Sty 2013, 22:53 »
Nie, to są stosunkowo wąskie canti. W drugiej pokrace mam bardzo szerokie i w niczym to nie przeszkadza. Bardziej bałbym się haczenia butami jeśli masz duże (jakieś 45) i krótki tylny trójkąt.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Frankenstein
« 19 Sty 2013, 09:54 »
Hej a może ktoś mi napisać - bo nie wiem czy rozumiem, czy są klamki szosowe (same klamki) z uciągiem linki na V breake?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Frankenstein
« 19 Sty 2013, 12:03 »
Tektro takie robi, były chyba jeszcze jakieś innej firmy ale już nie pamiętam. Prawdopodobnie są nie do dostania w Polsce.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum