Twoja sprawa, skoro nie przekonują Cię doświadczenia z rowerami poziomymi i opinie paru właścicieli Extrwheela - to Twój problem
Ogólna wypadkowa którą działasz na rower z przyczepką i bez też będzie inna, w przypadku przyczepki skierowana trochę bardziej do góry, zamiast do przodu. I w ten sposób niewielka część Twojej siły którą działasz może być marnowana, może przechodzić w ciepło zamiast w prędkość roweru, tak więc mnie ten argument nie bardzo przekonuje.
Przyczepka waży od sakw sporo więcej, ma dodatkowe koło, które przecież nie jest w próżni i opory tarcia ma, zestaw z przyczepką będzie bardziej wrażliwy na wiatr, szczególnie boczny (zupełnie sobie tego na Islandii nie wyobrażam, miałem sytuacje gdy mnie zmiatało tradycyjnym rowerem, z przyczepką byłoby jeszcze gorzej) na zjazdach będzie zmuszał do ostrożniejszej jazdy itd.. Można się spierać które cechy przyczepki ją spowalniają, ale że jest wolniejsza to dla mnie jest bezdyskusyjne.
Pionowo tak, ale w stosunku do roweru to już pionowo w żadnym razie nie będzie, bo rower pod górę jedzie na ukos . Przy układzie z przyczepką, jako, że więcej ciężaru jest z tyłu ta wypadkowa będzie przesunięta do tyłu w porównaniu z klasycznym rowerem
Wypadkowa twojej siły
Na rowerze z samym przednim bagażem jechałoby się najwydajniej
na podjeździe na rower będzie działać na ukos, mniej lub bardziej w zależności od nachylenia
Wypadkowa siła ciężkości składa się nie z dwóch, ale z setek wektorów i będzie inna dla roweru z klasycznym bagażem i przyczepką
wg tego jadąć po płaskim to byś nie wykonywał żadnej pracy.
Cytat: wg tego jadąć po płaskim to byś nie wykonywał żadnej pracy. Faktycznie wtedy nie wykonujesz żadnej pracy względem sił grawitacji