Autor Wątek: Kierownica  (Przeczytany 12557 razy)

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Kierownica
« 18 Gru 2008, 02:08 »
Ja aktualnie mam prostą kiere + lemondka + małe ergonomiczne rogi + mostek regulowany.

Kierownica - proste jest piękne ;) jedyne gięcie jakie uznaje to 5 stopni do tyłu ;)
Lemondka - wiadomo, jest super!
Rogi - właściwie bez też by było ok.
Mostek - jak jadę w wolnym towarzystwie to sobie podnoszę na max i mnie chociaż kark nie boli ;)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2777
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Kierownica
« 18 Kwi 2009, 18:16 »
Przepraszam, że odświeżam :)
Od momentu, w którym zacząłem po mieście jeździć na starej szosówce, zauważam zalety baranka (tam korzystam głównie z dolnego chwytu, albo przy mostku). Ale drugim rowerem jest cross, więc tak sobie kombinuję, czy nie kupić baranka, ale klamki i manetki (mtb) zamontować tak jak na prostej. Ergonomiczne nie jest to specjalnie, ale to najtańsza opcja (bo jednak klamkomanetki to bardzo duże koszty), a poza tym w dolnym chwycie trzymam za poziomą częśc kierownicy, a nie przy manetkach, więc i tak muszę zmienić chwyt, żeby cokolwiek zrobić. A myślę o baranku, bo męczy mnie świadomość tego, że marnuję energię na walkę z wiatrem i ogólnie wolę pozycję bardziej efektywną.
I tu mam do Was pytanie, bo nie znam się zbytnio na kierownicach szosowych. Jakiej szukać, bo zależy mi bardziej na trwałości, komforcie i ogólnej wytrzymałości, a nie na wadze (w granicach rozsądku:p),. Dlatego, czy po prostu kupić jedną z najtańszych (np accenta - około 70 zł), czy szukać czegoś droższego (bo jest znacząca różnica jakościowa na przykład) - np Ritchey pro logic (130 zł). Albo doradźcie na co zwrócić uwagę wybierając kierownicę - nie znam się na szczegółach, bo korzystam z zupełnie zwykłej stalowej i po prostu doceniam jej zalety.

[ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 ]
Przypominam się :). Doradzi mi ktoś w kwestii wyboru baranka? Bo nie wiem jaka jest pomiędzy nimi różnica (poza ceną ;p)
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Kierownica
« 20 Kwi 2009, 19:49 »
odświeże Ci temat Danielu, moze sie ktos znajdzie kto pomoze, bo sporo osob z forum barankow uzywa wiec powinni moc podzielic sie jakas cenna informacja....

ale tak na moj (chlopski) rozum, to specjalnej roznicy w jakosci to chyba nie bedzie przy roznych kierownicach..... jeszcze nie slyszalem zeby komus na asfalcie kierownica pekla, wiec chyba cenowo te kierownice roznia sie glownie waga, moze odpornoscia lakieru na zdzieranie.....  :wink:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Kierownica
« 20 Kwi 2009, 20:05 »
Pytanie Daniela jest słuszne i ja też chętnie się dowiem ;)
Oprócz wagi (cieniowania) i stopu z jakiego są wykonane napewno mogą różnić się też gięciem. Tylko właśnie jaką wybrać.. ;)

[ Dodano: Pon 20 Kwi, 2009 ]
Średnicą mocowania w mostku też się mogą różnić ale ten wybór nie jest problemem ;)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2777
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Kierownica
« 20 Kwi 2009, 23:34 »
To jest tu ktoś, kto rozwinie nam temat konstrukcji (gięcia) kierownic szosowych? Bo to może być jedyna istotna dla mnie różnica, a o tym nie mam pojęcia...
Wracam do jeżdżenia.

Offline Drzewo

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.09.2014
Kierownica
« 25 Kwi 2009, 17:22 »
dodam od siebie że takie motyle mają tendencję do łapania luzów przy mocowaniu do mostka... co prawda musiałem dokręcać(wielokrotnie) tylko 2(i to nie takie najdroższe) ale obawiam się, że wina leży po stronie ich "konstrukcji" gdzie siła i ciężar jeźdźca działa na "dźwignię"

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Kierownica
« 25 Kwi 2009, 19:54 »
Cytat: "Remigiusz"
Cytat: "Michał Wolff"
jak widzę ze zdjęć, jeździsz chyba nawet bardziej zgięty niż ja

To prawda. Jest to wynikiem bardzo długiego, prostego (poziomego) mostka. Ale taka pozycja mi odpowiada. Wbrew pozorom to bardzo efektywna pozycja. Nie przez przypadek kolarze tak jeżdżą.


Tak jeżdzą bo ta pozycja jest efektywna w pedałowaniu zarowno na stojąco jak i na siedząco oraz ma najniższe opory powietrza. Ponadto ta pozycja dedykowana jest na asfalt. Jednak im teren cięższy i im rower cięższy tym ta pozycja stacje się bezsensowana a kierownica-baranek staje się za wąska by skutecznie zapanować nad rowerem.

Cytuj
Po ostatnim Harpaganie (10 godzin w siodełku) o dziwo nie miałem żadnych. Może to bardziej kwestia przygotowania.


Ja jeżdżac na lemondce także nie oczuwałem żadnego bólu jednak gdy teren zmieniał się z asfaltu w szuter czy grunt natychmiast łapałem kierownicę klasycznie czyli za chwyty lub za rogi.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Kierownica
« 11 Maj 2009, 18:32 »
Nie zapominajcie, drodzy cykliści, że lemondka, jak sama nazwa wskazuje,
służy trzymaniu na niej... lemoniady.



Remi, ta lemondka pamięta jeszcze... Ciebie ;) ;P

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Kierownica
« 11 Maj 2009, 18:35 »
Czyżby mapnik samorobny? Jeśli tak to czekam na opis konstrukcji... :mrgreen:

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Kierownica
« 11 Maj 2009, 18:48 »
Cytat: "rafalb"
Czyżby mapnik samorobny? Jeśli tak to czekam na opis konstrukcji... :mrgreen:


Samorobny, ale przez (podobno) kogoś z PG. W każdym razie pochodzący
z harpaganowej oferty, poprzednik aktualnie sprzedawanego, ulepszonego
znacznie:



-> http://www.harpagan.gda.pl/rajd/?page=sklepik

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline pepe

  • Wiadomości: 13
  • Miasto: homeless
  • Na forum od: 15.05.2009
Kierownica
« 2 Cze 2009, 14:35 »
Cytat: "robb"
a jezdzil tos z was z "motylem" ?
Obrazek
dostalem ostatnio od kogos komu nie lezal .. bede musial sprobowac .. hmmm ...
ale moze wy macie jakies uwagi ?


Rob, jest gitara -  dla zwiekszenia wygody mozesz zalozyc gabke na calej dlugosci rurki
http://www.allegro.pl/item631659590_nowe_miekkie_chwyty_na_rower_raczki_gabka_lekkie.html
(sama gabka szybko sie "ugniata" + jesli rower wywroci,itp czesto nie nadaje sie juz do uzytku) i dodatkowo owinac ja owijka kolarska do kierownicy - uchwyt jest duzo wygodniejszy niz gdyby byla sama gabka i bardzo trwaly.
jesli nowa geometria nie bedzie do zaakceptowania (brak odpowiednio dlugiego mostka) jest jeszcze to:
http://www.humpert.com/en/bikeparts/marke/produktart/einsatzbereich/produkt/?marke=xact&produktart=1&einsatzbereich=62&produkt=298
w przypadku w/w nie da sie zamontowac Ortlieb'a na kierownice - potrzebny extra mostek jesli rura sterowa jest dostatecznie dluga

http://www.humpert.com/en/bikeparts/marke/produktart/einsatzbereich/produkt/?marke=xact&produktart=1&einsatzbereich=62&produkt=117

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Kierownica
« 18 Wrz 2009, 19:31 »
Chciałbym odświeżyć temat kierownic.
Dotychczas jeżdziłem z kierownicą szosową (baranek) teraz zmieniam mostek i chcę (już kupiłem) lemondkę bycze rogi. hamulce tektro rx4.1 montowane w otwory kierownicy.
Czy ktoś używa takiego zestawu?
Boję się o wygodę używania chamulców.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Kierownica
« 19 Wrz 2009, 20:01 »
Cytat: "pepe"

w przypadku w/w nie da sie zamontowac Ortlieb'a na kierownice


Da sie. Wystarczy zamontować przedłużkę

http://www.ortlieb.de/index_white.php?lang=en&m1=0&m2=0&file=p-search.php

i po problemie.

Robert, popraw link, bo prowadzi do wyszukiwarki, a nie produktu, który masz na myśli - aard

Offline pepe

  • Wiadomości: 13
  • Miasto: homeless
  • Na forum od: 15.05.2009
Kierownica
« 20 Wrz 2009, 11:47 »
Cytat: "robertrobert1"
Cytat: "pepe"

w przypadku w/w nie da sie zamontowac Ortlieb'a na kierownice

Da sie.

zwroc prosze uwage na miejsca w jakich znajduja sie "przeguby" dzieki ktorym kierownice da sie zlozyc - wypadaja dokadnie w miejscu gdzie mozliwy bylby montaz uchwytu/przedluzki do sakwy na kierownice; jesli daloby sie nawet zamontowac adapter do sakwy na tej kierownicy to przedluzka jest zbedna (przy kierowncy typu "motyl" jest konieczna).
poprzednio podalem link do kierownicy tego typu (bez "przegubow") do ktorej mozna zamontowac adapter do sakwy na kierownice bez koniecznosci uzycia przedluzki

tutaj
 
reasumujac - nie da sie :)

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Kierownica
« 15 Gru 2009, 20:58 »
Nadszedł czas na odmłodzenie kokpitu. Oprócz wymiany manetki i hamulca zafundowanej przez drzwi samochodu postanowiłem zmienić kierownicę. Dotyhczas używałem takiego wynalazku:



Przymierzam się do:


Do tej ze zdjęcia powyżej chcę założyć rogi. Jestem ciekaw czy ta zmiana w wpłynie w jakiś sposób na komfort i prowadzenie roweru? Myślałem jeszcze nad prostą kierownicą, ale montowanie jej do trekinga chyba mija się z celem.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum