Autor Wątek: Lemondka  (Przeczytany 115811 razy)

Offline Mężczyzna Kotu

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.01.2012
    • Koci blog rowerowy :)
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 11:12 »
Ok, jako że z lemondką doświadczenie mam zerowe, a po lekturze wielu opinii myślę sobie że mogłaby mi się przydać to zacząłem przeglądać allegro, i wyskoczyło mi (m.in.) takie coś:
http://allegro.pl/lemondka-nakladka-na-kierownice-wielka-okazja-i2115665871.html
Cena i waga są zachęcające, ale kształt jest z lekka inny niż większości lemondek jakie miałem okazję widzieć. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny model? a może na pierwszy rzut oka byście to cudo odradzili?

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 11:30 »
Tej lemondki nie polecam. Jest przystosowana do roweru szosowego tak aby nie wystawała poza klamki - chodzi o przepisy.

Przy wyborze lemondki należy przede wszystkim zwrócić uwagę na pozycję jaką będzie się przyjmowało na niej kładąc.





Tak jak na rysunku ramiona powinny być pod kątem 90st do tłowia. Używałem nakładki, w której podłokietniki były mocowane bezpośrednio na kierownicy i strasznie musiałem się wyciągać.

Używałem też tej i ze względu na cofnięcie podłokietników względem kierownicy o kilka cm było już lepiej


Lemondka dobrze sprawdzi się przy krótkiej górnej rurze, tak jak to jest w rowerach czasowych.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 12:09 »
Ja tylko dodam, że ta lemondka szosowa nie zawsze będzie pasowała na każdej kierownicy.
Chwyty są POD kierownicą a nie nad (jak w tej co pokazuje worek_foliowy), przez co linki od manetek i klamek kolidują z nią.

U siebie musiałem się napocić, żeby ją zamontować.
Do tego mam ograniczone możliwości regulacji.

Co do pozycji to akurat u mnie jest okej - nie narzekam.
Może nie mam porównania bo to moja pierwsza lemondka w życiu (Tranz-X).

Pozdr.
Freud
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Mężczyzna Kotu

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.01.2012
    • Koci blog rowerowy :)
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 12:15 »
Ok, skoro tak to rzeczywiście nie ma się co na ten model porywać - niby tylko ok. 40 PLN z przesyłką, ale jeśli mają być to wyrzucone pieniądze, to jest za drogi ;D

worek_foliowy, Freud - dzięki serdeczne za rozjaśnienie sytuacji  :)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 12:25 »

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 13:31 »
http://www.szumgum.com/lemondka-tranz-x-jd802.html
                     
Czy może mi ktoś podać jaki jest rozstaw mocowań do kierownicy.
Bez naciągania i gięcia. :)                  
                  
                     
                     
                     
   
« Ostatnia zmiana: 24 Lut 2012, 16:37 loraK »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 16:13 »
Jakie przepisy? Z tego co się orientuję to wszystkie typy lemondek już od dawna są zabronione podczas zawodów ze startu wspólnego (krótkie lemondki można było wozić przez krótki okres czasu jakieś 10 lat temu), wolno je używać tylko na etapach jazdy na czas

Tak jak to napisałeś krótkie były dozwolone w przepisach. Nie wnikając w aktualność tych przepisów, ich kształt nie wynika raczej ze względów praktycznych. Poza tym na niektórych wyścigach na, których to nie UCI ustala zasady, dozwolone są czasem nakładki na kierownicę, które nie wystają poza linię klamek.

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 17:44 »
Gdyby takie przepisy nie istniały możliwe, że nakładka byłaby nieco inaczej skonstruowana i wystawałaby np. o centymetr czy dwa poza klamki. Podobna sytuacja jest z napędami w rowerach szosowych - dominują korby klasyczne a nie kompaktowe, właściwie chyba wbrew potrzebom większości użytkowników.

Przydatności nakładki przy specyficznych zastosowaniach nie zamierzam kwestionować - w końcu ktoś kupuje ten typ zamiast tri bar.

Używałeś kiedyś jakiegoś typu lemondki w rowerze z barankiem? Jest rzeczywiście bardzo odczuwalna różnica pomiędzy dolnym chwytem a wyłożeniem na lemondce?

Dla zainteresowanych lemondką link: http://allegro.pl/lemondka-lezak-na-kierownice-i2122554523.html - cena bardzo atrakcyjna
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3321
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 21:50 »
loraK - musisz miec conajmniej 11 cm prostego odcinka na kierownicy.(chodzi o lemondkę JD-802)

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Odp: Lemondka
« 24 Lut 2012, 22:03 »
Paweł Dmitruk
dzięki serdeczne
Pytałem ponieważ  kierownica na środku przy mocowaniu mostka ma około 31,8 mm i stopniowo zmniesza średnicę na boki a lemondka może być mocowana do kierownicy o maksymalnej grubości 25.4mm
Zmierzę jakie są grubości  przy podanym przez Ciebie rozstawie.

PS
Jak Ci się na niej jeździ?
« Ostatnia zmiana: 24 Lut 2012, 22:18 loraK »

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3321
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Lemondka
« 25 Lut 2012, 08:46 »
loraK
Mam kierownicę o grubości 25.4 i w komplecie są podkładki, także nie będzie żadnego problemu, jeżdżenie z lemondką to czysta przyjemnośc tj. alternatywa dla rogów, przede wszystkim chodzi o proste odcinki ,kładziemy się z rękami i odpoczywają nadgarstki, widziałem ostatnio w Decathlonie po 89złoty.
Pozdrawiam

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Lemondka
« 25 Lut 2012, 11:31 »
Lorak, bez naciągania w środku jest ok. 6cm.
Do tej lemondki warto dorobić jeszcze "wzmocnienie":

Bardzo dobrze może służyć jako miejsce na licznik czy GPS.
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Lemondka
« 25 Lut 2012, 13:10 »
W czym ta sytuacja jest podobna? Przepisy nie mają tu przecież nic do rzeczy, takie korby co oczywiste - dominują wśród kolarzy, bo kolarze jeżdżą z większymi prędkościami i potrzebują ciężkich biegów, a pod górę wystarcza im z reguły tarcza 39. Natomiast co innego zwykli użytkownicy - tarcze trzyrzędowe na Zachodzie są bardzo powszechne, także i kompakty (tych na mocno górskich etapach używają bardzo często i zawodowcy). Gotowe rowery szosowe - najczęściej występują właśnie w tych trzech wersjach, tak więc wybór należy tylko do nas.

W przypadku korb miałem na myśli zapożyczenie rozwiązań z rowerów zawodowców. Kilka miesięcy temu gdy wybierałem rower wśród rowerów do 1000 zł nie zauważyłem ani jednego, który by miał korbę kompaktową. Znalazłem tylko dwa rowery z trzema tarczami ale już za 1000-1200 zł.

Wracając do samej lemondki - myślę, że gdyby kolarze mogli używać dowolnych nakładek, stosowaliby jednak takie jak w triathlonie. Oczywiści mogę się mylić.

Różnicą jest większa wygoda, ale do tego potrzeba odpowiedniej lemondki, ja miałem za niską na moje plecy i dałem sobie z tym spokój; zresztą dolnego chwytu to używam właściwie tylko na zjazdach

W moim przypadku lemondka nie dawała większego komfortu, musiałem bardzo się rozciągać. Z tego co zauważyłem zysk odczuwalny był dopiero po rozpędzeniu się do 30 km/h. Dolnego chwytu baranka opłaca się używać od 25 km/h i jest dla mnie wygodniejszy od lemondki.

Właściwie to byłem ciekaw porównania prędkości dla lemondki i dolnego chwytu? Była zauważalna?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Odp: Lemondka
« 25 Lut 2012, 14:31 »
bez naciągania w środku jest ok. 6cm

To trochę dupiato, bo mam za grubą kierownicę i nie wejdą mi na nią mocowania.
Trzeba by zmienić mostek i kierownicę a na to się chyba nie zdecyduję, poszukam jeszcze coś pod 31,8mm
Albo zmienić mocowania, może dobrać coś z tych do mocowania rur, tylko estetyka troche ucierpi.
« Ostatnia zmiana: 25 Lut 2012, 14:59 loraK »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum