Autor Wątek: Lemondka  (Przeczytany 115810 razy)

Offline Rafał

  • dawniej unh
  • Wiadomości: 502
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 01.02.2010
Odp: Lemondka
« 7 Lip 2012, 21:21 »
Mam pytanie do użytkowników lemondki "dwuczęściowej", czy nie jest ona zbyt chybotliwa w porównaniu z jednoczęściową ??
Zapytany o ideę, odpowiadam - oto ona:
Myśl o niczym, w zamyśleniu przedłużona.

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Odp: Lemondka
« 8 Lip 2012, 10:33 »
Jest bardzo stabilna. Innymi słowy: nic nawet nie drgie na kierownicy.
Chyba, że myślisz o czymś innym mówiąc "chybotliwość".
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Rafał

  • dawniej unh
  • Wiadomości: 502
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 01.02.2010
Odp: Lemondka
« 8 Lip 2012, 11:44 »
Jest bardzo stabilna. Innymi słowy: nic nawet nie drgie na kierownicy.
Chyba, że myślisz o czymś innym mówiąc "chybotliwość".

myślę o tym czy "ramiona" lemondki się nie "trzęsą" co z przypadku lemondek w których są one połączone a właściwie stanowią jeden element jest mniej prawdopodobne
Zapytany o ideę, odpowiadam - oto ona:
Myśl o niczym, w zamyśleniu przedłużona.

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Odp: Lemondka
« 8 Lip 2012, 11:47 »
Czy jest jakiś sposób, żeby zamontować lemondkę z obejmami 25,4 na kierownicę 31,8? mozna dokupić jakieś uniwersalne obejmy?

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Odp: Lemondka
« 8 Lip 2012, 19:23 »
Jest bardzo stabilna. Innymi słowy: nic nawet nie drgie na kierownicy.
Chyba, że myślisz o czymś innym mówiąc "chybotliwość".

myślę o tym czy "ramiona" lemondki się nie "trzęsą" co z przypadku lemondek w których są one połączone a właściwie stanowią jeden element jest mniej prawdopodobne
Sztywne jak skała - tak samo jak np. kierownica.
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Rafał

  • dawniej unh
  • Wiadomości: 502
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 01.02.2010
Odp: Lemondka
« 8 Lip 2012, 22:25 »
Czy jest jakiś sposób, żeby zamontować lemondkę z obejmami 25,4 na kierownicę 31,8? mozna dokupić jakieś uniwersalne obejmy?
ta ma redukcje w komplecie
http://allegro.pl/lemondka-nakladka-czasowa-na-kierownice-tranz-x-i2446267936.html

ja chyba mam większy problem: mierzyłem miarą a nie suwmiarką ale wygląda na to, że kierownica w miejscu mocowania w mostku ma 25,4 a dalej to już ok 2 cm, takie mam chwyty i gripy których nie chciałbym zmieniać, dopuszczam zmianę kierownicy i mostka, ktoś coś podpowie ??
Zapytany o ideę, odpowiadam - oto ona:
Myśl o niczym, w zamyśleniu przedłużona.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Odp: Lemondka
« 9 Lip 2012, 09:08 »
unh, przy gripach 22.2mm
A w zestawie są takie blaszki redukujące z 1" do 22.2,  tak że bez problemu można założyć i się trzyma.
Jak "akurat" nie ma, to można je bez problemu kupić (parę złotych).. albo zrobić z rury 1" o ściance 1.5mm (np. resztki z widelca 1")
Problem możesz mieć przy niektórych kierownicach: niektóre mają "płynne" przejście pomiędzy 22 a 25, dość szerokie, inne są spłaszczone (ale to głównie baranki). W tym przypadku jedynie praca ręczna i samodzielne dorabianie kształtek :(
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Lemondka
« 15 Lip 2012, 16:22 »
Przeczytałem cały temat i niestety zabrakło w nim tego, na czym najbardziej mi zależało.
Chodzi mi o fotki kierownic z torbą przednią i lemondką. Były tutaj, ale teraz nie ma i nic nie działa.
Ma ktoś może jeszcze te fotki gdzieś i mógłby re-uploadować? Ewentualnie na maila @gmail.com ;-)

Składam zupełnie nowy rower, mam już torbę Ortlieba (Ultimate) i teraz kombinuję, jak można by lemondkę pożenić z resztą. Kierownica będzie prosta, klamki i manetki niezintegrowane (Avid + Shimano).
Rower jest obecnie na etapie planowania, ale fundusze się już częściowo zebrały, na następne lato powinien już być gotowy.

P.S. Witam z zaświatów - widzę, że moje konto zostało skasowane i posty są pisane jako "gość" ;-) Ale to ten sam chesteroni, co zawsze ;-)

Offline Barteusz

  • Wiadomości: 270
  • Miasto: By-ca Kł./Wrocław
  • Na forum od: 27.01.2010
Odp: Lemondka
« 15 Lip 2012, 21:21 »
Czy jest jakiś sposób, żeby zamontować lemondkę z obejmami 25,4 na kierownicę 31,8? mozna dokupić jakieś uniwersalne obejmy?

Przeczytałem cały temat i niestety zabrakło w nim tego, na czym najbardziej mi zależało.
Chodzi mi o fotki kierownic z torbą przednią i lemondką. Były tutaj, ale teraz nie ma i nic nie działa.
Ma ktoś może jeszcze te fotki gdzieś i mógłby re-uploadować? Ewentualnie na maila @gmail.com ;-)

Składam zupełnie nowy rower, mam już torbę Ortlieba (Ultimate) i teraz kombinuję, jak można by lemondkę pożenić z resztą. Kierownica będzie prosta, klamki i manetki niezintegrowane (Avid + Shimano).
Rower jest obecnie na etapie planowania, ale fundusze się już częściowo zebrały, na następne lato powinien już być gotowy.

P.S. Witam z zaświatów - widzę, że moje konto zostało skasowane i posty są pisane jako "gość" ;-) Ale to ten sam chesteroni, co zawsze ;-)


Po co obejmy? Po prostu montujesz "na chama" ;).
Żeby nie było, sam tak zrobiłem :P . Dłuuugo łaziła mi lemondka po głowie. Były jednak 2 problemy:
1) miałem dodatkowo torbę na kierownicę
2) wpadła mi w oko TranzX JD-802 kompatybilna jedynie z kierownicami 25,4. Problemem było to, że ja miałem kierownicę 31,8.

Jak rozwiązałem problemy?
1) zamontowałem drugi mostek, który jednak było trzeba trochę przyciąć aby się zmieścił. Nie wiem ile stracił na wytrzymałości, ale często wożę w torbie 4-5kg i nic się póki co nie dzieje ;) .
2) początkowo myślałem o zmianie kierownicy na węższą ale to się wiązałoby z nowym mostkiem, a to z kolei z wydatkami, których chciałem uniknąć. W ciemno kupiłem JD-802, próbowałem ją zamontować na siłę i... udało się :) . W tym celu jednak trzeba ją było trochę naciągnąć. Standardowo rozstaw ramion w miejscu montażu śrub wynosi chyba ok 8-8,5cm, u mnie natomiast wynosi teraz jakieś 12-12,5cm. Różnica spora, nieźle się też z tym namęczyłem ale udało się zamontować niemontowalną lemondkę :) .


PS: Jak można zauważyć, obejma nie przylega ściśle do kierownicy na całej powierzchni i lemondkę można przekręcić używając trochę siły, lecz jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza i nie stwarza zagrożenia.

PS2: Zdjęcia robione na szybko. Mam nadzieję, że coś widać.

PS3: Nie róbcie tego sami. Montażu dokonała profesjonalna ekipa stepujących ginekologów, która się zna na rzeczy. Jednak jeśli spróbujecie dokonać podobnego czynu na swoich maszynach, robicie to na własną odpowiedzialność, a reklamacje za złamane serca i lemondki nie zostaną przyjęte.
« Ostatnia zmiana: 15 Lip 2012, 21:30 Barteusz »

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Lemondka
« 15 Lip 2012, 23:18 »
Super fotki! Wiele mi rozjaśniły odnośnie przyszłych zakupów i prac.
Ale skoro już trzaskasz fotki, to może jeszcze pokażesz, jak od frontu i z profilu wygląda spód torby/góra hamulca? Na wysokości górnego punktu przedniej opony - mając taką samą torbę policzę sobie to i będę zorientowany ;-)

Mój obecny "patent" na lampkę przednią to rurka pozioma przyczepiona do boostera hamulca przedniego i na tę rurkę lampka. Działa, żeby nie było.
Zastanawiam się tylko, jak obniżenie torby wpłynęłoby na ten patent i gdzie wtedy bym miał lampkę sobie zamocować.

Acha - czytałem nie raz i nie dwa o bezsensie mocowania lampek do wyprawówki, o niejeżdżeniu nocą itp. itd. Chcę lampkę i już! Ładnych kilka razy się przydała i zdania nie zmienię. Pytanie jak lampkę zamocować aby nie spadła od wibracji i aby oświetlała drogę nie łapiąc cienia.
Lampka wg mojego patentu ma tylko cień od pałąka lowridera, poza tym świeci OK.

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Odp: Lemondka
« 16 Lip 2012, 00:21 »
Cytuj
czytałem nie raz i nie dwa o bezsensie mocowania lampek do wyprawówki, o niejeżdżeniu nocą itp. itd.

Tutaj na forum? :o Kto to takie dziwactwa wypisuje?

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Lemondka
« 16 Lip 2012, 01:12 »
A żebym to ja pamiętał kiedy i gdzie... Na parę lat ograniczyłem swoją aktywność forowo-grupowo-dyskusyjną do prawie zera i niestety, już nie pomnę.
Nie chcę rzucać też na oślep w tego czy tamtego. Pamiętam jednak, że ktoś (i to chyba nawet na tym forum) pisał, że nocą się nie jeździ itp.
Tak czy owak - ja swoje zadanie (i potrzebę lampkową) mam, a że kilka tras w życiu zaliczyłem, to się przekonać do braku lampy nie dam ;-)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Lemondka
« 16 Lip 2012, 07:47 »
Pewnie robertobert ;)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Lemondka
« 16 Lip 2012, 18:44 »
Pytanie jak lampkę zamocować aby nie spadła od wibracji i aby oświetlała drogę nie łapiąc cienia.

Ja wprawdzie nie mam lemondki, ale za to mam dwa mostki - jeden na torbę, drugi na kierownicę. W ten sposób udało mi się pogodzić lampkę z torbą.



Wcześniej kombinowałem, między innymi z uchwytem na widelec - wytrzymał kilka przejażdżek i pękł.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Lemondka
« 16 Lip 2012, 19:16 »
Próbowałeś zamontować lampkę w taki sam sposób jak lusterko?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum