Autor Wątek: Lemondka  (Przeczytany 115862 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka
« 18 Sie 2018, 13:59 »
Do wad JD-802 dodałbym, że to strasznie ciężki klocek.

Bez przesady, waży koło 600g, typowa waga lekkiej lemondki to poziom koło 450-500g. A tutaj masz od razu wbudowane parucentymetrowe podwyższenie, bo jest to lemondka "wysoka". Wypasiona lemondka z dokupionym podwyższeniem (takie modyfikacje są dostępne w niektórych markowych lemondkach) będzie ważyć już podobnie.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Lemondka
« 18 Sie 2018, 15:33 »
Do wad JD-802 dodałbym, że to strasznie ciężki klocek.

Bez przesady, waży koło 600g, typowa waga lekkiej lemondki to poziom koło 450-500g. A tutaj masz od razu wbudowane parucentymetrowe podwyższenie, bo jest to lemondka "wysoka". Wypasiona lemondka z dokupionym podwyższeniem (takie modyfikacje są dostępne w niektórych markowych lemondkach) będzie ważyć już podobnie.

Lemondki mam obecnie dwie - JD-802 i Deda Parabolica Uno. Waga pierwszej, to 619g, a drugiej 404g (waga z internetów, sam nigdy nie ważyłem). Nie jestem maniakiem wagowym, ale tutaj różnicę naprawdę czuć od razu. Oczywiście można dokupić podwyższenie do Dedy, co zwiększy jej wagę, ale to jedynie dodatkowa opcja. Poza tym nad JD-802 nie ma się co rozwodzić, bo zdaje się, że nie jest dostępna z mocowaniem na kierownicę 31,8 mm.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka
« 18 Sie 2018, 15:52 »
Lemondki mam obecnie dwie - JD-802 i Deda Parabolica Uno. Waga pierwszej, to 619g, a drugiej 404g (waga z internetów, sam nigdy nie ważyłem). Nie jestem maniakiem wagowym, ale tutaj różnicę naprawdę czuć od razu. Oczywiście można dokupić podwyższenie do Dedy, co zwiększy jej wagę, ale to jedynie dodatkowa opcja. Poza tym nad JD-802 nie ma się co rozwodzić, bo zdaje się, że nie jest dostępna z mocowaniem na kierownicę 31,8 mm.

Z tego co pamiętam jest jakaś jej wersja pod 31,8, tylko z innym numerem.

Ja po prostu napisałem z czego wynika ta większa waga, którą opisujesz jako zarzut. Wysokość lemondki to jest bardzo ważny parametr, bo wiele osób nie używa tego elementu dla zysków aero, tylko dla wygody. Decydując się na taki model - jednocześnie decydujemy się właśnie na lemondkę wysoką (która z natury rzeczy jest cięższa), która da mniej sportową, a bardziej zrelaksowana pozycję. Jeśli szukamy sportowej pozycji - to trzeba wchodzić w inny model, bez takiego podwyższenia.

Osobiście na wagę elementów roweru mających dać komfort - nie zwracam większej uwagi i to samo radziłbym każdemu. Takie części jak właśnie lemondka, siodło czy kierownica - przede wszystkim mają być wygodne, tylko to powinno się liczyć przy ich wyborze. Bo jeśli będą wygodne to i tak prędkość na nich uzyskamy dużo większą niż na elemencie lżejszym, ale niewygodnym.


Taka dygresja - na NorthCape 4000 jechał taki mocny Włoch na kuriozalnie ustawionym rowerze, wyprzedzał mnie za Rovaniemi. Dojechał na metę jako drugi, choć został zdyskwalifikowany, bo wcześniej w Pribałtyce wielkie skróty robił i ileś podejrzeń do niego było, co nie zmienia faktu, że był naprawdę mocny. I miał baranka, a na jego górnej części, ale tylko z jednej strony miał zainstalowany ... róg z MTB wystający co najmniej z 10cm nad kierownicę. No i jechał jedną ręką trzymając się za koniec tego rogu, drugą oparty o baranka, kuriozalnie wygięty na bok jak żydowski paragraf. I taka wydawałoby się nie do przyjęcia pozycja - w jego przypadku okazała się niesłychanie efektywna:


Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Lemondka
« 18 Sie 2018, 16:16 »
Taka dygresja - na NorthCape 4000 jechał taki mocny Włoch na kuriozalnie ustawionym rowerze, wyprzedzał mnie za Rovaniemi. Dojechał na metę jako drugi, choć został zdyskwalifikowany, bo wcześniej w Pribałtyce wielkie skróty robił i ileś podejrzeń do niego było, co nie zmienia faktu, że był naprawdę mocny. I miał baranka, a na jego górnej części, ale tylko z jednej strony miał zainstalowany ... róg z MTB wystający co najmniej z 10cm nad kierownicę. No i jechał jedną ręką trzymając się za koniec tego rogu, drugą oparty o baranka, kuriozalnie wygięty na bok jak żydowski paragraf. I taka wydawałoby się nie do przyjęcia pozycja - w jego przypadku okazała się niesłychanie efektywna:

Mi to wygląda na połówkę Spinaci.
Przy okazji widać dodatkową zaletę lemondek dzielonych ;).

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka
« 18 Sie 2018, 16:27 »
Mi to wygląda na połówkę Spinaci.
Przy okazji widać dodatkową zaletę lemondek dzielonych ;).

Róg pewnie wzięty ze Spinaci, ale nie miał tam podpórki pod łokieć i nie w ten sposób tego używał. Spinaci czy lemondkę powinno się montować bardziej płasko, on zamontował mocno do góry. Jak napisałem on jechał trzymając prawą ręką za koniec tego rogu, a lewą ręką za baranka, przez co całą sylwetkę na rowerze miał mocno przekrzywioną.

Zupełne zaprzeczenie jakichkolwiek prawideł ustawiania roweru - w jego przypadku okazało się niesłychanie efektywne. I ten przykład dobrze pokazuje, że nie warto się za sztywno trzymać różnych reguł w tym zakresie, to sprawa mocno indywidualna.

Offline PiKa

  • Wiadomości: 891
  • Miasto:
  • Na forum od: 18.10.2017
Odp: Lemondka
« 24 Sie 2018, 22:29 »
Powitać!

Przyszły do mnie dwie wspomniane lemondki:
1. XLC HB-T04 Tri-Bar (po lewej)
2. TRANZX JD-808 (po prawej)





Jak widać HB-T04 jest wyższa, wygodniejsza. Ale ma poważny feler - nie da się praktycznie używać chwytu poziomego na kierownicy.

Z JD-808 da się. Ale jest niższa, do tego jeszcze nie udało mi się jej ustawić żeby było wygodnie. Może przez to, że jest bardzo blisko środka kierownicy. Żeby ją rozsunąć muszę uciąć owijkę. Wolałbym tego uniknąć.

Jest jeszcze jakaś inna lemondka łącząca zalety obu powyższych - wygodę, wysokość, możliwość chwytu poziomego, brak konieczności ucinania owijki?

Gdzieś tam polecali JD-TB01, ale chyba nie da się jej dostać w Polsce.

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Lemondka
« 29 Sie 2018, 14:58 »
Jest jeszcze jakaś inna lemondka łącząca zalety obu powyższych - wygodę, wysokość, możliwość chwytu poziomego, brak konieczności ucinania owijki?
Polecam taką: https://www.triathlonista.com/pl/p/Przystawka-czasowa-PROFILE-DESIGN-Airstryke/143?gclid=EAIaIQobChMI2p-XgqiS3QIViemaCh0pQAYTEAQYASABEgLndPD_BwE

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline PiKa

  • Wiadomości: 891
  • Miasto:
  • Na forum od: 18.10.2017
Odp: Lemondka
« 30 Sie 2018, 23:11 »
Jest jeszcze jakaś inna lemondka łącząca zalety obu powyższych - wygodę, wysokość, możliwość chwytu poziomego, brak konieczności ucinania owijki?
Polecam taką: https://www.triathlonista.com/pl/p/Przystawka-czasowa-PROFILE-DESIGN-Airstryke/143?gclid=EAIaIQobChMI2p-XgqiS3QIViemaCh0pQAYTEAQYASABEgLndPD_BwE

Dzięki, fajny patent.

Ja na razie zostanę przy JD-808, bo już kupiona i zamontowana.

Szukam teraz czegoś co by połączyło (poziomo) lewą i prawą rurkę - żeby można tam było zamontować lampkę. Jakiś pałąk albo coś?

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1767
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 09:26 »

… Ja na razie zostanę przy JD-808, bo już kupiona i zamontowana.

Szukam teraz czegoś co by połączyło (poziomo) lewą i prawą rurkę - żeby można tam było zamontować lampkę. Jakiś pałąk albo coś?

Ja mam taką "samoróbkę" do lemondki z Deca. Kawałek starej kiery i obejmy.

Tak to wygląda u mnie. Rozstaw dowolny  :D.

 https://photos.app.goo.gl/Rt2hur6HQfCM2JbR9
 
Obejmy takie :

https://www.google.pl/search?biw=1344&bih=746&tbm=isch&sa=1&ei=geyIW5qbEM7CwQLhl6eQBg&q=obejma+metalowa+z+os%C5%82on%C4%85+gumow%C4%85+20+mm&oq=obejma+metalowa+z+os%C5%82on%C4%85+gumow%C4%85+20+mm&gs_l=img.3...8189.21681.0.22151.27.27.0.0.0.0.152.2892.8j18.26.0....0...1c.1.64.img..1.0.0....0.NbYyBCDaEk0
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2544
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 10:51 »
Rurka podobnej średnicy docięta na półokrągło z obu stron, dwie dziurki dwie trytytki. Lżejsze to niż kawałek kierownicy i obejmy z marketu budowlanego ;)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10715
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 10:55 »
I wygląda też lepiej  ;)

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 12:00 »
Rurka podobnej średnicy docięta na półokrągło z obu stron, dwie dziurki dwie trytytki.
Mam tak w dwóch lemondkach :) Rurka PCV.

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1767
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 12:50 »
Rurka podobnej średnicy docięta na półokrągło z obu stron, dwie dziurki dwie trytytki. Lżejsze to niż kawałek kierownicy i obejmy z marketu budowlanego ;)
A jak ze sztywnością?

ps. Estetyka i waga trochę mniej mnie interesują. ;-b
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2544
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 12:55 »
Na zjazdach przy 70 km/h drży trochę. Niemniej mi to nie przeszkadza bo drżę z reguły bardziej z zimna.

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1767
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Lemondka
« 31 Sie 2018, 12:58 »
Dziękuję.
Jeśli zdecyduję się na przeróbkę będę pamiętał żeby jeździć wolniej.
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum