To nie są rogi tylko lemondka z karbonowymi rurkami kupiona bodajże na AliExpress.
NIgdy nie widziałem takiej lemondki bo nie ma podparcia pod łokcie. Jakiś jest powód skoro zawodnik tego używa i ma doświadczenie. Jak ona ma działać skoro nawet część owijki nie jest tak komfortowa jak pady aby oprzeć ręce, poza tym pady są dużo wyżej podniesione niż opieranie się na owijce.
@zly-sze: jaki jest powód że nie używasz tego typu lemondki? Jaki masz model? Pady za nisko przy kierownicy a uchwyty na dłonie za krótkie i nie są wygięte w górę?
odkąd mam szosę, żauważyłem że jazda w pobliżu fotoradarów czy stacjonarnych punktów pomiaru prędkości powoduje odwrotny efekt niż to do czego zostały zaprojektowane
Cytat: 8850 w 16 Lip 2022, 23:39@zly-sze: jaki jest powód że nie używasz tego typu lemondki? Jaki masz model? Pady za nisko przy kierownicy a uchwyty na dłonie za krótkie i nie są wygięte w górę?Im niżej jest lemondka tym mniejsze opory powietrza. Tyle, że potrzeba wielkiej giętkości by być w stanie dłużej na tym wytrzymać. Co nam po tym, że 2h przejedziemy szybciej, jak w kolejnych godzinach okupimy to bólem pleców, czy w skrajnym przypadku schorzeniem Shermers Neck? Dlatego lemondkę trzeba dobierać pod własne możliwości. Tak niskie lemondki to domena triathlonu, gdzie są krótsze dystanse z większymi prędkościami, im dłuższy dystans tym średnio wyższe lemondki. Do tego ten model jak pamiętam nie ma żadnych ustawień, jedynie to fabryczne. Lepsze lemondki mają wiele różnych ustawień.Do tego niska lemondka blokuje niemal całkowicie chwyt na kierownicy, taka wyższa jest podniesiona nad kierownicę i wtedy można częściowo z chwytu na kierownicy korzystać.
Jeśli chodzi o karbonową lekką, to mam taką za 120zł od myfrienda, a na co dzień używam mikstury z różnych lemondek, dekatlonowej (nie polecam), pro i coś tam jeszcze.
...4. Jaki jest powód że pewni kolarze i niektórzy zawodnicy w miejscu gdzie lemondka jest dozwolona nie korzystają z tego? Chodzi o te pół kilo? W czym leży problem aby nie leżeć na kierownicy?
Cytat: zly-sze w 17 Lip 2022, 18:23Jeśli chodzi o karbonową lekką, to mam taką za 120zł od myfrienda, a na co dzień używam mikstury z różnych lemondek, dekatlonowej (nie polecam), pro i coś tam jeszcze.1. Czy posiadanie lemondek zmieniło Twoje podejście do jazdy w ultra i używasz ich zawsze kiedy szykuje się więcej km?2. Która Ci (ile masz wzrostu?) spasowała i czy z powodu dużych możliwości regulacji? 3. Czy wróciłbyś do jazdy na gołej kierownicy?4. Jaki jest powód że pewni kolarze i niektórzy zawodnicy w miejscu gdzie lemondka jest dozwolona nie korzystają z tego? Chodzi o te pół kilo? W czym leży problem aby nie leżeć na kierownicy?
Mnie jest ciągle niewygodnie przy dłuższej jeździe. Próbowałem z różnymi modelami i ustawieniami. Może to kwestia braku giętkości, może geometria roweru za sportowa dla mnie co podejrzewam. Nawet dorobiłem sobie podkładki podnoszące lemondkę o 3 cm i nie pomogło A zly-sze pisze, że leży i zasypia, ehh.
Cytat: maciek70 w 18 Lip 2022, 10:19Mnie jest ciągle niewygodnie przy dłuższej jeździe. Próbowałem z różnymi modelami i ustawieniami. Może to kwestia braku giętkości, może geometria roweru za sportowa dla mnie co podejrzewam. Nawet dorobiłem sobie podkładki podnoszące lemondkę o 3 cm i nie pomogło A zly-sze pisze, że leży i zasypia, ehh.A jaki masz offset w sztycy? Zgaduję 20mm. Próbowałeś na 0mm i siodełko maks do przodu?
złego rozmiaru ramy