Autor Wątek: GPS  (Przeczytany 311595 razy)

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 08:03 »
Jestem zadowolonym użytkownikiem Visty HCx a teraz zerkam w stronę Etrexa 30...
Co mnie najbardziej denerwuje w Viście:
 - niewygodny w obsłudze joystick (szczególnie podczas jazdy),
 - bardzo niewygodne nanoszenie POI (trzeba joystik wcisnąć i trzymać przez chwilę a i tak nie zawsze działa),
W Etrex jest też jak widzisz joystick, z tym, że na moje odczucia działa pewniej niż w Vista.
Punkty POI możesz nanosić w ten sam sposób. Przytrzymujesz joy ukazuje się menu z notatką, nazwą.
- powolne odrysowywanie mapy, praktycznie wykluczające oglądanie w dużym oddaleniu,
Aby nie rozczarować się nowym urządzeniem, przed zakupem proponuję pobawić się pożyczonym Etrexem. Ten model niestety demonem prędkości nie jest, nadrabia to niskim zapotrzebowaniem na energię i gabarytami,
- słaba odporność na wstrząsy (potrafi się wyłączyć na wybojach),
 - odłażąca guma ;)
Nowy Etrex jest dosyć odporny na wstrząsy i upadki. Nie mam problemu z wyłączaniem na wybojach ale sporadycznie(bardzo rzadko) zdarza się wyłączyć czy zawiesić samemu z siebie.
Obudowa spasowana idealnie, nie skrzypi, guma nie odłazi.
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=138885#p138885
« Ostatnia zmiana: 16 Kwi 2015, 08:33 Mariusz »
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 10:30 »
- słaba odporność na wstrząsy (potrafi się wyłączyć na wybojach),
 - odłażąca guma ;)
Nowy Etrex jest dosyć odporny na wstrząsy i upadki. Nie mam problemu z wyłączaniem na wybojach ale sporadycznie(bardzo rzadko) zdarza się wyłączyć czy zawiesić samemu z siebie.
Obudowa spasowana idealnie, nie skrzypi, guma nie odłazi.
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=138885#p138885

Mnie eTrex 20 zwiesił się raz w ciągu 3 tygodni tarki w Kirgistanie. Tylko, że to mój pierwszy działający odbiornik i jestem zbyt zadowolony ;)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 10:43 »
Jak wygląda to nawigowanie po śladzie? Czym się różni od trasy i czemu tak przewrotna funkcja w ogóle istnieje? W Viście podział jest prosty: do nawigowania jest trasa, a ślad się zapisuje.

Skoro jesteśmy przy trasach: Vista ma dwie opcje nawigacji: follow road i offroad. Z niewyjaśnionych przyczyn, jeśli wybierze się nawigowanie po drogach na wyznaczonej trasie, odbiornik zaczyna prowadzić do ostatniego punktu, kompletnie ignorując pośrednie. Czy w Etreksie to poprawiono?

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 10:47 »
Jak wygląda to nawigowanie po śladzie? Czym się różni od trasy i czemu tak przewrotna funkcja w ogóle istnieje? W Viście podział jest prosty: do nawigowania jest trasa, a ślad się zapisuje.

Nie masz wtedy komunikatów ze strony urządzenia typu: skręć w lewo, prawo. Sam kontrolujesz czy jesteś na śladzie. Jak przegapisz skręt to urządzenie samo nie przeliczy trasy i nie zmieni, będziesz jechać obok śladu. Ja jazdy po trasie nie lubię, wolę po śladzie. Widać wtedy więcej mapy na ekranie, przeglądanie jest wygodniejsze, mogę bezkarnie zjeżdżać na boki i wracać, mając punkt odniesienia w postaci niezmienialnego śladu, trochę jak klasyczna mapa z zaznaczoną zakreślaczem planowaną drogą, tyle że wskazuje mi aktualną pozycję ;-)
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2258
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 10:51 »
Po śladzie nie nawigujesz tylko jedziesz. Ja np. bardzo rzadko korzystam z tras. Nawet na wyprawy robię sobie ślad i jadę po nim. Po prostu chcę jechać tam gdzie ja chcę jechać i chcę jechać tędy, którędy ja chcę jechać :)
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 10:54 »
Czyli z grubsza tak jak tryb offroad po trasie :)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 11:09 »
Po śladzie nie nawigujesz tylko jedziesz.
Jakąś formą nawigacji jest strzałka wskazująca kierunek do następnego punktu śladu. Przed zapisaniem śladu w odbiorniku, celowo go upraszczam (żeby kolejne punkty były co 100-200m). Wtedy dojeżdżając do zakrętu strzałka wskazująca kierunek do następnego punktu powoli się obraca (w ten sposób jest czas, żeby rozeznać sytuację na drodze, pierwszeństwo, zasygnalizować skręt). W przypadku gęstego (dokładnego) zapisu śladu obrót strzałki jest natychmiastowy i następuje na środku skrzyżowania na którym trzeba skręcić.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 11:23 »
Robię podobnie z trasami do Visty. Upraszczam do średnio 1pkt/km i włączam tryb off-road. Zatem ta sprawa jest już jasna. Chciałbym jeszcze dowiedzieć się szczegółów o tym zarządzaniu POI bez dedykowanej aplikacji :)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 12:37 »
A nie 50 punktów na trasę i 10 000 na ślad? Tak jest w Dakocie, a wydawało mi się, że eTrexy mają podobnie.
Musiałbym potestować znowu, w instrukcji nie ma wskazanego wprost limitu.
mogę bezkarnie zjeżdżać na boki i wracać,
To z trasą nie można? ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 13:07 »
Mnie jak Dakota20 zaczęła się wieszać zadzwoniłem do Garmina, kazali odesłać i za 3-4 dni dostałem nówkę sztukę.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: GPS
« 16 Kwi 2015, 14:06 »
Witam
Mam Oregona 400. Zgodnie z instrukcją maksymalna wielkość karty to 4Gb. Miałem ostatnio dostępną kartę 32 Gb i eksperymentalnie wsadziłem. Przegrałem ok. 20Gb map i chodzi. Raz na 5-6 razy zawiesza się przy starcie gdy "wczytuje mapy", ale wystarczy uruchomić ponownie i chodzi bez problemu. Dzięki temu rozwiązaniu można trzymać wszystkie mapy na gps i nie bawić się we wgrywanie map w zależności od kraju do którego się wybieramy. Można trzymać wiele map tego samego regionu i korzystać z tej która w danym miejscu ma lepsze pokrycie.
Jak będę miał 64 Gb to też sprawdzę i podam wynik. Chyba, że ktoś już używa z Oregonem 400 karty 64Gb ?

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: GPS
« 17 Kwi 2015, 23:42 »
Hej,
Nie wiem czy temat był już tutaj poruszany, ponieważ Google ani 'Szukaj' nie pomogło mi w stwierdzeniu tego faktu.

Chciałbym się zabrać za wyprodukowanie mapy JNX Tadżykistanu, a brakuje mi tu zwyczajnie wiedzy.

1. Czy ktoś ma namiar na jakieś archiwum map rastrowych, prorosyjskich sztabówek gdzie znajdę obrys odpowiednich terenów?

2. Przydałby mi się jakiś tutorial, nazwa oprogramowania, pierwsze wskazówki bym mógł zacząć przygodę i szukać dalej. Jakiś czas temu (30 stron) Jacun pisał, że jest z tym wielka katorga. Nie wiem jeszcze czy Warto, bo są co najmniej dwa źródła map wektorowych (Velo i OSM) no, ale może mogę mieć jeszcze lepiej udokumentowany Pamir ;)

Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 17 Kwi 2015, 23:57 »
Nie wiem jeszcze czy Warto, bo są co najmniej dwa źródła map wektorowych (Velo i OSM)
Jeśli chodzi ci o velomap, to przecież powstaje na podstawie danych OSM i niczego dodatkowego poza skopanym routingiem tam nie uświadczysz.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: GPS
« 18 Kwi 2015, 00:37 »
Nie wiem jeszcze czy Warto, bo są co najmniej dwa źródła map wektorowych (Velo i OSM)
Jeśli chodzi ci o velomap, to przecież powstaje na podstawie danych OSM i niczego dodatkowego poza skopanym routingiem tam nie uświadczysz.

Skopany routing? Mógłbyś rozwinąć? Dotychczas korzystałem tylko z Velo w Kirgistanie.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 18 Kwi 2015, 00:45 »
nie próbuj tego używać na zachodzie. Pcha ścieżkami i szlakami rowerowymi z dość absurdalnie wysokim priorytetem. W Kirgistanie routing jest prosty, zbyt dużego wyboru dróg nie ma ;)

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum