Tylko tutaj miałem tak duże straty prądu, że takie konstrukcje już z góry odrzucam. Objętościowo eż to słabo wygląda. Nie same ogniwa się liczą. Spróbuj sam, a szlag cię trafi.
Obliczenia są proste, dane dostępne w internecie. Każdy może sobie policzyć, ale jakby tego nie kalkulować, to akurat do zasilania GPSa to się średnio nadaje. Do podładowania czegoś bardziej żrącego prąd, np telefonu, aparatu, są idealne.
dwa razy mocniejsze od alkalicznych
Są dużo mocniejsze, ale tylko dla dużych prądów. Zerknij do datasheeta http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/12c4/0900766b812c4101.pdf
Zamówiłem nc 1000 plus (110 pln), nabyłem w drodze zakupu dwie czarne 2550* (15 pln/szt.) i cztery białe 2100* (11pln/szt.) -myślę, że to powinno wystarczyć na nawet dłuższe wycieczki *-tak jest na fakturze (na obudowach to odpowiednio: 2500, 1900
W pierwszych trzech łączach jest ponad 30 godzin jazdy, z poprawką na postoje, niską temperaturę i takie tam - chyba w normie. Enelopy ładowałeś, czy wziąłeś prosto z pudełka?
...- to o kant d. taki test.
Bardzo często kupując nowe ogniwa - nie są one w pełni naładowane, wiarygodny test można robić dopiero jak są naładowane w całości. Nowe Oregony są akurat bardzo prądożerne jak na Garminy, natomiast Etrex 35 10-12h spokojnie powinien wytrzymać. Mówię tu o komplecie 2 baterii, bo nie wiem jak liczysz te 4-5h pracy, czy przypadkiem nie na pojedynczą baterię.
@sierra: a ustawiłeś w garminie typ baterii na NiMH? Jeśli masz ustawione na baterie alkaliczne albo litowe to to b. szybko dostaniesz info, że "baterie wyczerpane".
Ale skoro wcześniej napisałeś (i nie wiem dlaczego usunąłeś w czasie edycji)
Enelopy z pudełka są naładowane w około 75 procentach.
Na podstawie własnych doświadczeń (gpsmap seria 60 i 64) mogę powiedzieć, że informacje o czasie pracy na bateriach garmin podaje uczciwie, a nawet nieco ten czas zaniża. Mnie udawało się te "fabryczne" czasy wydłużać. Baterie jakich używałem, to: "żółte" alkaliczne (IKEA), alkaliczne (LIDL), akumulatorki: IKEA 2540, ENELOOP 2540.
Sprawdzaliśmy te czarne (2500) i wskaźnik w Oregonie 700 "mówił", że full.
Nie wydaje mi się, żeby powodem krótkiej pracy eneloopów był brak naładowania ich przed użyciem. Raczej stawiam na niewłaściwe ustawienie rodzaju zasilania w garminie.