Autor Wątek: GPS  (Przeczytany 311554 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 17:12 »
W przypadku alkalicznych, to po komunikacie o wyczerpanej baterii, da się przejechać góra z kilometr. Tylko jak już padną baterie kompletnie, to na nowych zaczyna szukać satelitów od nowa. W rezultacie, szybciej jest dla mnie, od razu po komunikacie, wyłączyć GPS i zmienić baterię, bo można szybciej ruszyć z ponowną rejestracją śladu

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 17:21 »
W przypadku alkalicznych, to po komunikacie o wyczerpanej baterii, da się przejechać góra z kilometr. Tylko jak już padną baterie kompletnie, to na nowych zaczyna szukać satelitów od nowa. W rezultacie, szybciej jest dla mnie, od razu po komunikacie, wyłączyć GPS i zmienić baterię, bo można szybciej ruszyć z ponowną rejestracją śladu

Raczej się opłaca wymienić trochę wcześniej - bo i śladu nie urwie na kawałku. Ale tu jest mowa o złym ustawieniu rodzaju baterii w urządzeniu. A to ma wpływ jedynie na to, że ów komunikat się pojawi odpowiednio wcześniej, natomiast nie zmieni realnego czasu pracy do samoczynnego wyłączenia się urządzenia, kiedyś robiłem takie testy z tymi ustawieniami i poza lepiej lub gorzej działającymi wskaźnikami baterii oraz czasem pojawienia się komunikatów - nie było różnicy, czas pracy ten sam.

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 17:39 »
Nie wydaje mi się, żeby powodem krótkiej pracy eneloopów był brak naładowania ich przed użyciem. Raczej stawiam na niewłaściwe ustawienie rodzaju zasilania w garminie.

Ale ustawienie rodzaju baterii - to ma wpływ jedynie na to jak działa wskaźnik poziomu baterii oraz jak szybko Ci się pojawi komunikat o potrzebie wymiany baterii. Natomiast jeśli jedziesz do oporu, aż urządzenie samo się wyłączy - to wtedy niezależnie od ustawień typu baterii pociągną tyle samo.

Tylko, że nie wiemy, jak robił to Sierra. Czy wymieniał dopiero wtedy, gdy odbiornik mu się wyłączył, czy też reagował na komunikat.

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 18:03 »
W przypadku alkalicznych, to po komunikacie o wyczerpanej baterii, da się przejechać góra z kilometr. Tylko jak już padną baterie kompletnie, to na nowych zaczyna szukać satelitów od nowa. W rezultacie, szybciej jest dla mnie, od razu po komunikacie, wyłączyć GPS i zmienić baterię, bo można szybciej ruszyć z ponowną rejestracją śladu

Po takim chwilowym wyłączeniu odbiornika, powinien on stosunkowo szybko złapać fixa. Zdecydowanie szybciej, niż wtedy, gdy go włączamy po raz pierwszy danego dnia. A szczególnie długo to trwa, gdy odbiornik nie był używany od dłuższego czasu.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 18:16 »
Po takim chwilowym wyłączeniu odbiornika, powinien on stosunkowo szybko złapać fixa. Zdecydowanie szybciej, niż wtedy, gdy go włączamy po raz pierwszy danego dnia. A szczególnie długo to trwa, gdy odbiornik nie był używany od dłuższego czasu.

A najdłużej jak wysiadamy z samolotu i biedaczek musi się odnaleźć w nowym otoczeniu :P

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 18:25 »
Po takim chwilowym wyłączeniu odbiornika, powinien on stosunkowo szybko złapać fixa
Jak go wyłączysz przyciskiem, to łapie fixa szybciej niż się włączy. Jak wyladujesz mu baterie do zera, to już tak to nie działa.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 18:32 »

A najdłużej jak wysiadamy z samolotu i biedaczek musi się odnaleźć w nowym otoczeniu :P

Nie włączasz odbiornika podczas lotu? Słyszałem, że kapitanowie po zapytaniu na ogół nie robią z tym problemu, bo jest to odbiornik, nie nadajnik i nie ma wpływu na działanie urządzeń pokładowych.

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: GPS
« 26 Mar 2018, 18:45 »

A najdłużej jak wysiadamy z samolotu i biedaczek musi się odnaleźć w nowym otoczeniu :P

Nie włączasz odbiornika podczas lotu? Słyszałem, że kapitanowie po zapytaniu na ogół nie robią z tym problemu, bo jest to odbiornik, nie nadajnik i nie ma wpływu na działanie urządzeń pokładowych.

To nie jest problem - sam monitorowałem sobie w ten sposób parametry lotu ;)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 05:51 »
kapitanowie po zapytaniu na ogół nie robią z tym problemu

Ktokolwiek pyta o to?

W starszych Garminach w samolocie kończyła się skala rejestrowanej prędkości, chyba gdzieś koło 500 km/h. Podobno było to jakieś zabezpieczenie antyterrorystyczne, żeby nie dało się takiego odbiornika zaprząc do sterowania rakietą ;) W nowszych modelach problemu już nie ma. Natomiast w etrexie 30 wkurza mnie niemożność wyłączenia czujnika barometrycznego i korzystania tylko z satelitów. Przez to zapis wysokości jest bezużyteczny.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 07:11 »
Etrex 20, w czasie lotu z Teheranu, pokazywał mi maksymalnie wysokość 1750 metrów ;)
Czarne enelopy, których używam w aparacie, w przypadku obu kompletów, pozwalały na zrobienie większej ilości zdjęć po pierwszym konkretnym ładowaniu niż na tym, co dawały po wyjęciu z opakowania.

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1029
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 07:15 »
Wczoraj "trochę" doczytałem i faktoza:
Trzeba najpierw wybrać rodzaj zasilania (u mnie domyślnie były alkaliczne lub litowe) czy to poprawi czas ich pracy-zobaczymy po kolejnych testach; myślę, że na ich żywotność znacznie większy wpływ ma temperatura otoczenia i jeszcze parę innych czynników, choćby stan naładowania zanim zostaną zaaplikowane w urządzeniu.

"Wyjechałem" ogniwa na maxa (taka ciekawostka: kiedy pojawi się komunikat w języku polskim o wyczerpaniu baterii, to jeszcze da się trochę pojechać; jeśli zaś - w języku angielskim, to ich żywotność za niedługą chwilę się skończy).

Jeszcze ładowarka nie dotarła, ale czas ładowania ok. 10 godzin skłania do zakupu w drodze nabycia jeszcze jednej pary ogniw (nie wiem dlaczego używa się skrótu myślowego "bateria" skoro wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_ogniw wyraźnie to rozróżnia-ale nie będę się czepiał  ;)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 08:42 »
Nie chodzi o żywotność. Akumulatory mają inne (niższe) napięcie niż baterie, więc w pewnym momencie urządzenie uznaje że są już całkowicie wyczerpane, choć to jeszcze nie ten moment.

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1029
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 09:26 »
Nie chodzi o żywotność. Akumulatory mają inne (niższe) napięcie niż baterie, więc w pewnym momencie urządzenie uznaje że są już całkowicie wyczerpane, choć to jeszcze nie ten moment.

Rozumiem, że jeśli piszesz "bateria", to masz na myśli te nieładowane, a "akumulatory"-to te ładowane, isn't it?   

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 09:37 »
No, tak to się po polsku nazywa.
Tak, wiem że hiper poprawnie byłoby pisać "ogniwa alkaliczne" i "akumulatory NiMH", ale nie przeginajmy  ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 27 Mar 2018, 12:11 »
Ktokolwiek pyta o to?

Nieraz stewardesy kazały wyłączać urządzenie przy starcie. W skrócie, żeby GPS działał w samolocie to trzeba siedzieć przy oknie i włączyć go jeszcze na ziemi, bo włączony już po starcie, przy wielkiej prędkości ma duże problemy z załapaniem satelitów. Nowsze modele turystyczne GPS mają do wyboru pole danych "wysokość", albo "wysokość GPS". Na potrzeby lotu ta pierwsza jest bezużyteczna, pokazuje koło 2000m, bo takie jest ciśnienie w kabinie.

Jeszcze ładowarka nie dotarła, ale czas ładowania ok. 10 godzin skłania do zakupu w drodze nabycia jeszcze jednej pary ogniw (nie wiem dlaczego używa się skrótu myślowego "bateria" skoro wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_ogniw wyraźnie to rozróżnia-ale nie będę się czepiał  ;)

To jakąś badziewną ładowarkę kupiłeś. Ładowarka z prądem 700-1000 mA naładuje ogniwa AA w 3-4h

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum