Autor Wątek: GPS  (Przeczytany 311437 razy)

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: GPS
« 19 Maj 2020, 19:43 »
Mi w Oregonie jak się włoży baterie, a nie przestawi w ustawieniach na baterie, co chwila wyskakuje na pełnej baterii komunikat, że bateria jest rozładowana i nie można zobaczyć ekranu, bo komunikat zajmuje cały ekran. Można oczywiście go usunąć klikając OK, ale za 5s wyskakuje ponownie. Jeżdżę na Enelopach i nie eksperymentowałem z bateriami poza krótkimi odcinakami gdy nie miałem naładowanych Enelopów.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 19 Maj 2020, 19:44 »
i robi się sieczka :D Czasem może ci wywalić ślad po czymś takim.
To tak jak z "bezpiecznym odłączaniem USB". Rzadko kiedy ma się tego pecha, żeby popsuło to dane na pendrive, ale czasem się zdarza (jak w pechowym miejscu następował zapis)

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 19 Maj 2020, 20:14 »
Ale ten próg (czyli wartość napięcia przy którym uznaje, że pora na padniecie) zależy od tego, co ma ustawione jako źródło zasilania. Inaczej procesor by głupiał, nie wspominając o systemie plików na karcie, zawartości pamięci, itp. Robiłaby się sieczka z danymi.

Nie, to nie ma znaczenia.
Robiłem takie testy, gdy używałem jednych baterii, a ustawienia na inny ich typ. Czas pracy był ten sam, żadnych znaczących różnic. Jedynie urządzenie inaczej pokazywało ile zostało energii oraz w innym monecie wskakiwały ostrzeżenia o niskim stanie baterii.

I to dotyczy także baterii, gdzie napięcia są inne, jak pomiędzy akumulatorkami 1,2V, a bateriami jednorazowymi 1,5V. Akumulatorki pracują tyle samo czy są ustawione na NiMH, czy na alkaliczne, odwrotnie podobnie.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: GPS
« 19 Maj 2020, 20:58 »
Ustawienie typu baterii ma znaczenie głównie dla zdrowia akumulatorów, których napięcia  urządzenie nie powinno zdrenować poniżej bezpiecznej granicy żeby ich nie zarzynać. Zwykłą baterię może wycisnąć zupełnie do spodu.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3720
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: GPS
« 19 Maj 2020, 22:53 »
Ustawienie typu baterii ma znaczenie głównie dla zdrowia akumulatorów, których napięcia  urządzenie nie powinno zdrenować poniżej bezpiecznej granicy żeby ich nie zarzynać.

Tak. To też jest ważne.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: GPS
« 20 Maj 2020, 14:43 »
Podsumowując - warto przynajmniej spróbować i sam wtedy ocenisz. Ja kupuję tutaj: https://allegro.pl/oferta/4-baterie-litowe-energizer-ultimate-r6-aa-szybko-6273283431


@Byczys: dzięki, zamówiłem 10 🙂
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 08:50 »
Czy ktoś przetestował używanie gpsa na litowych bateriach? Zastanawiam się o ile dłużej pociągnie gpsmap64 na litowych bateriach w porównaniu do alkalicznych czy NiMH?

Z moich doświadczeń, różnica jest znaczna, zarówno Garmin 62s jak i eTrex 35t pracują nawet 2-3 razy dłużej niż na zwykłych bateriach które można kupić w marketach itp.

Dokładnych wyliczeń Ci nie podam, ale pamiętam że kupując zapas baterii litowych na dlugi wyjazd, przelicznik cena/jednostkę czasu pracy urządzenia był bardzo podobny. Czyli np. placiłem 3 razy więcej za baterię, ale czas pracy był 3 razy dłuższy. Oczywiście zysk był na ilości baterii które musiałem wieźć ze sobą i ich wadze (litowe są same w sobie zauważalnie lżejsze).

Tak jak wyżej wspomniano, ustawienia typu baterii w urządzeniu ma wpływ jedynie na rzetelność podawanych danych dotyczących ich aktualnego poziomu naładowania.

Podsumowując - warto przynajmniej spróbować i sam wtedy ocenisz.

Ja kupuję tutaj:

https://allegro.pl/oferta/4-baterie-litowe-energizer-ultimate-r6-aa-szybko-6273283431

2-3x dłużej? To ile Ci działał GPS na tych zwykłych bateriach? 3h?

Ale 23zł za 4 baterie?

Mam garmina 62s, praktycznie tyle samo działał na bateriach z carrefour co na eneloopach...  A one kosztowały coś koło 2-3zł za sztukę.
Eneloopów używam tylko ze względu nie produkowania śmieci i w dłuższej perspektywie może ciut niższej ceny.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 09:21 »
Kupiłem 10 szt tych litowych baterii za 46 zł, więc tanio nie jest. Po przeanalizowaniu dostępnej w necie dokumentacji i testów skłaniam się ku szacunkom rzędu 150% czasu działania w porównaniu do akumulatorków 2500 mAh co zapewniło by mi dwa dni wędrówki na 30 gramach baterii (bo one po 15 gramów ważą) Ale zobaczymy "w praniu".
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 20:06 »
2-3x dłużej? To ile Ci działał GPS na tych zwykłych bateriach? 3h?


Mniej więcej trzykrotna różnica w cenie i czasie działania opierała się na tych bateriach z Biedy:


https://www.biedronka.pl/pl/product,id,174770,name,baterie-alkaliczne-gp-4-szt

Tutaj czas działania wynosił około 8 godzin, w trybie jedynie wyświetlania mapy i śladu, oszczędzaniu energii itp. W nocy minimalne podświetlenie. Okran wybudzałem głównie gdy zbliżałem się do skrzyżowań, rozjazdów itp.
Na litowych czas ten wynosił około doby. Pamiętam że jadąc North Cape 4000 zużywałem średnio 1 baterie na dzień, czyli jedna wymiana 2 sztuk wystarczała mi na 2 dni jazdy. Oczywiście podczas snu i na dłuższych postojach wyłączałem urządzenie.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 20:53 »
Mniej więcej trzykrotna różnica w cenie i czasie działania opierała się na tych bateriach z Biedy
Trzykrotne przebicie na czasie pracy to będzie w porównaniu do kiepskich baterii. W stosunku do lepszych to są okolice 150-200%, ja takie mniej więcej czasy notowałem na 62s


Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 20:57 »
Jeszcze chyba zależy od temperatury, litowe mocno zyskują na mrozie.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 20:58 »
im bardziej prądożerne urządzenie, tym większa różnica. Na wyścig kupowanie baterii litowych ma sens, tak samo do jazdy zimą. Nie dotyka ich efekt obniżenia pojemności w niskich temperaturach.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 21 Maj 2020, 21:08 »
im bardziej prądożerne urządzenie, tym większa różnica. Na wyścig kupowanie baterii litowych ma sens, tak samo do jazdy zimą. Nie dotyka ich efekt obniżenia pojemności w niskich temperaturach.

Eneloopy w niskich temperaturach też wiele nie tracą. Miałem to zimą na Nordkappie i może 1-2h krótsze czasy pracy były niż latem.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: GPS
« 26 Maj 2020, 12:39 »
Z 3 miesiące użytkuję Edge 83o.

Podczas intensywnego deszczu 2x mi się zdarzyło, w następstwie bombardowania wielkimi kroplami ekranu dotykowego ten najpierw przeskakiwał, świecił, świecił, przeskakiwał, następnie - wieszał. Wprawdzie nadal zliczał/wskazywał, jednak przełączyć (na widok życzony) go nie szło. Szczęściem drogi znałem.
Po 'kimś czasie, już w suchości, funkcja obsługi za dotykiem powracała.

Ustawień czułości (o ile są) od nowości nie zmieniałem.

Formułuję pytanie:
Co? zrobić, by git działał i podczas intensywnego deszczu/gradobicia.

Dziękuję.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 26 Maj 2020, 12:45 »
Własnie zmienić czułość ekranu na niższą, żeby nie reagował na minimalne dotknięcia, bo mocne kapnięcie kropli może być wykrywane jako dotknięcie.

Też to może zależeć ogólnie od firmware, ale jak jest w przypadku tego konkretnie modelu w tym zakresie to by musieli sie wypowiedzieć użytkownicy.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum