Autor Wątek: GPS  (Przeczytany 311249 razy)

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 16:33 »
I znowu wrzucę grosik do kubeczka Mio - po zjechaniu z trasy zaczyna panicznie piszczeć, przez jakieś 500 metrów zachęca do zawrócenia po czym wyznacza nowy dojazd na wyjściową trasę bez jej ponownego przeliczenia.

Jak tak czytam co wydziwiają inne nawigacje dochodzę do wniosku, że dobrze wybrałem. Gdyby tylko dało się wgrywać mapy z innych regionów niż ten w którym go kupiłem, byłby ideał.

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 16:52 »
Poza tym, jeżeli jadę z nawigacją, to w zasadzie mam non stop widok mapy i pod mapą 6 pól danych w jednej linijce (jest takie cudo na connectiq).
Jak ta wtyczka się nazywa?

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5073
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 16:59 »
MapDashboard

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 18:28 »
Wychodzi na to, że w Wahoo działa to lepiej, bo (z tego co widziałem na filmikach) po zjechaniu z trasy szybko wytacza trasę do tej zgubionej (zamiast co chwilę "zawróć", jak w Garminie) i jeszcze pojazuje ją innym kolorem. Jednocześnie nie ignoruje wcześniej wrzuconej trasy.

Edge nie tylko napomina 'zawróć', (szybko) wskazuje możliwość powrotu 1wszą, 2gą, 3cią...
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 19:15 »



Ale się wiesza po 12h i mają wy.... w tej kwestii...

Ale to jest chyba przypadłość roama i tylko, nie czytałem o takich akcjach przy nowym bolcie.


Garmin owszem, przeliczy po zjechaniu z kursu, ale ile się nakrzyczy o zawróceniu, to jego.

Mio przegrywa polityką map, zarówno pod względem regionów, jak i aktualizacjami po kilku latach.

Wiem, że Wahoo nie jest ideałem, ale dalej chodzi za mną nowy Bolt ze względu na prostotę działania i mega czytelny wyświetlacz...

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 20:04 »
U mnie w edgu(530) doskonale widać mapę, wiele razy szukałem objazdu po wsiach nawet po kilkanaście km właśnie korzystając wyłącznie z mapy w urządzeniu, aby finalnie wrócić na mojego gpxa. Nie wiem jak to się ma do podstawowej mapy, bo nigdy w zasadzie z niej nie korzystałem, zawsze miałem jakąś osm-nl czy opentopomap wgraną.

Jasne, z dodatkową mapą nie będzie problemu - ekran jest czytelny. Sprawa rozbija się o mapę fabryczną. Ona jest zoptymalizowana by „interweniować” przy skrętach, nie by coś na niej planować. To pokazuje pod jakim kątem to urządzenie było projektowane.

Poza tym, jeżeli jadę z nawigacją, to w zasadzie mam non stop widok mapy i pod mapą 6 pól danych w jednej linijce (jest takie cudo na connectiq).

Także można różnie korzystać z tego urządzenia.

Ponownie, zgoda. Ale: w typowej orientacji mapy (w kierunku jazdy) na dole jest znaczek pozycji. Jedziesz szybko, masz dwie możliwości skrętu i… trzeba zwalniać, bo pasek na dole zasłania lokalizację do momentu, gdy jesteśmy już blisko manewru. Jedna z upierdliwości pasków na mapie. I to w 830, który wcale takiego małego ekranu nie ma. Do nawigowania w 100% po śladzie tego urządzenia zmusić się raczej nie da - ja w każdym razie nie potrafię. Wreszcie, 6 pól w rzędzie to małe pola. Ok, jeśli dane z czujników traktujemy jako drugorzędne. Ale wówczas płacimy 100% ceny dosyć drogiego urządzenia, by korzystać z 20% jego funkcji. Krótko mówiąc, da się Edge używać na różne sposoby, ale mam wrażenie, Garmin mocno wyrył w nim swoje wyobrażenia o docelowym rynku.
« Ostatnia zmiana: 22 Wrz 2021, 20:14 maku »

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 20:12 »
Garmin owszem, przeliczy po zjechaniu z kursu, ale ile się nakrzyczy o zawróceniu, to jego.

Gdy świadomie zjeżdżam z kursu, w pierwszej kolejności wyłączam auto przeliczanie.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 20:34 »
Sprawa rozbija się o mapę fabryczną. Ona jest zoptymalizowana by „interweniować” przy skrętach, nie by coś na niej planować. To pokazuje pod jakim kątem to urządzenie było projektowane.

Ja jestem tutaj pewnie w mniejszości, ale wolę fabryczne mapy Garmina na Edge'u, niż te różne kompilacje OSM. Jest dużo czytelniejsza, drogi rysowane są szerze i pozbawiona jest szczegółów, które nie są mi potrzebne podczas jazdy i tylko wprowadzają chaos, za to mam pozostawione te przydatne (sklepy, wc, stacje kolejowe itp.). Mówię tu o jedynej mapie na Edge'u, z jaką miałem styczność, czyli tej wbudowanej w Edge Explore, ale wątpię, żeby różniła się ona od innych modeli. Pod tym względem na prawdę nie potrzebuję informacji, że obok jest stacja trafo, ławeczka czy plac zabaw (chociaż wiem, że są tacy, co wykorzystują place zabaw do spania na dziko ;) ).

Gdy świadomie zjeżdżam z kursu, w pierwszej kolejności wyłączam auto przeliczanie.

Grzebiesz specjalnie w tym celu w menu?

Nie chce tu wyjść na hejtera Garmina, sam mam ich urządzeń kilka, różnego typu, ale im dłużej jeżdżę z Edgem, tym bardziej mam wrażenie, że za dużo czasu tracę na zastnawianie się jak je ustawić, żeby działało w sposób, jaki od niego oczekuję i zawsze mam tę niepewność, czy mnie nie zrobi w konia nagłą zmianą ustawień.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 20:52 »
Czytałem troche o nawigacjach Bryton i wyższe modele wydają się ciekawe. Podobno wytrzymałe, można wgrywać mapy, doskonała bateria, dużo pamięci wewnętrznej. Z wad to wracanie na ścieżkę dostępne chyba tylko po sparowaniu z telefonem.

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 20:53 »
Grzebiesz specjalnie w tym celu w menu?

Dokładnie tak :P Może nie przy jeździe czystko turystycznej, gdy zjeżdżam z kursu tylko na chwilę. Ale już gdy planuję interwały i spodziewam się „pomocy” nawigacji - menu i wyłączamy przeliczanie/ostrzeżenia. Bo wówczas typowy scenariusz to: uwaga podzielona między trzymaniem samego początku strefy a obserwacją otoczenia, i nagle „piiiiip! Zawróć dziadu!” połączenie ze zmianą ekranu danych. Więc nie ma innej opcji jak pogrzebać w menu. Gdyby nie niespodzianki na drodze, to bym przeliczania w ogóle nie włączał.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 21:06 »
No i to mnie wkurza w garminach. Fakt, że to ty zaczynasz się dostosowywać do urządzenia i jego upierdliwości.

Ma ktoś na forum Bolta 2?

Offline Mężczyzna Rydzu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: Wieliczka & Bieruń
  • Na forum od: 22.09.2021
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 21:26 »
Hejka.
Używał ktoś iGPS620? Jak z jakością, wytrzymałością i funkcjonalnością tego urządzenia?
Nie ukrywam, jestem amatorem w tej materii i na razie rozglądam się za jakimś licznikiem z nawigacją.
Wiem, że wśród prawdziwych ultrasów bezkonkurencyjne są eTrex,y i też mi chodzi taki po głowie, ale wolałbym urządzenie które posiada też funkcje rowerowe.
Na chwilę obecną najbardziej w głowie zakotwiczył mi wahoo elemnt bolt v2 choć cena trochę popycha mnie w stronę wspomnianego wcześniej iGPS'a.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 21:46 »
Patrząc po opiniach, to chyba lepiej wziąć używanego edge 820, na olx wisi taki za 630zł

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 22:16 »
Klasyczne Edge (nie wiem jak Explore) są tak pomyślane, ze 95% czasu patrzysz na statystyki, nie na mapę.
To na co patrzysz to zależy tylko i wyłącznie od użytkownika

Navi interweniuje automatycznie przy dojeździe do wskazówki. Podejrzewam, ze w tym urządzeniu w ogóle nie ma pojęcia „ślad” jako element nawigacji. GPX wgrany przez Connect pojawia się jako kurs ze wskazówkami.
To chyba się nie zorientowałeś, że wskazówki nawigacyjne się włącza i wyłącza (opcja "szczegółowa nawigacja"). Na bardzo długich śladach często są z tym problemy, do tego ta opcja ciągnie sporo prądu. Tak więc do wyboru do koloru - można mieć nawigację po śladzie ze wskazówkami, można bez wskazówek, a można mieć tylko kreskę śladu jak w turystykach; sami decydujemy co nam pasuje.

Podstawowa mapa jest zaprojektowana pod wyświetlanie maksymalnie uproszczonych wskazówek w dużym powiększeniu. Wiec w innych scenariuszach jest nieczytelna. Automatyczna wskazówka znika po stuknięciu w ekran (jeśli nie jesteśmy na ekranie mapy).

To jakiej mapy używamy (tak samo jaki ekran mamy włączony) zależy od nas. Ja mam bardzo czytelną mapę i nie ma z tym problemów. Oryginalna garminowska mniej mi pasuje, ale nie nazwałbym jej nieczytelną. Większość osób po prostu nie umie jej skonfigurować, ustawić poziomu szczegółowości itd. I też inaczej przejrzystość mapy wygląda na małym ekraniku E530, inaczej na dwa razy większym

Reasumując, jest to nieźle przemyślane, ale celem nie było stworzenie urządzenia zoptymalizowanego do jazdy po śladzie GPSa.

Nie zgadzam się z tym, Edge IMO jest dużo lepszy do jazdy po śladzie niż Garmin turystyczny, gdzie mamy tylko kreskę śladu. Przede wszystkim kluczowa funkcja, czyli alarm zejścia ze śladu; w turystykach wpadki o 2km na maratonach nie należą do rzadkości. Zwyczajnie Edge jest dużo bardziej zaawansowanym urządzeniem, także pod katem nawigacji rowerowej. Jedyna wielka przewaga turystyka - to zasilanie, jednak AA to najpewniejsze zasilanie na długich trasach, do kupienia wszędzie to jest ogromna przewaga urządzeń na AA. A z ładowaniem na trasie nie brakuje problemów, to częsty powód awarii tych urządzeń; szczególnie gdy jest mokro.

Wychodzi na to, że w Wahoo działa to lepiej, bo (z tego co widziałem na filmikach) po zjechaniu z trasy szybko wytacza trasę do tej zgubionej (zamiast co chwilę "zawróć", jak w Garminie) i jeszcze pojazuje ją innym kolorem. Jednocześnie nie ignoruje wcześniej wrzuconej trasy.

Ale po diabla masz liczyć na sztuczną inteligencję nawigacji w tym zakresie? Jak zjeżdżam ze śladu - to przełączam się na ekran mapy i nawiguję osobiście, patrząc na mapę. Kluczowe natomiast jest żebym wiedział, że ze śladu zjechałem, ale do tego jest alarm zejścia z śladu, który działa bardzo dobrze. Do czego mi wtedy potrzebne przeliczanie trasy? To jest minus, że tego przeliczania przy zejściu z trasy nie da się wyłączyć, jest niby ta opcja o której zly-sze pisał, ale jak to przeliczanie się wyłączy, to dalej są komunikaty przy zejściu ze śladu; przynajmniej w moim urządzeniu. Dlatego jak zjeżdżam ze śladu na trochę dłużej to po prostu nawigację  po śladzie w ogóle wyłączam.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: GPS
« 22 Wrz 2021, 22:46 »
Ale po diabla masz liczyć na sztuczną inteligencję nawigacji w tym zakresie?
To też prawda.

Ja mam bardzo czytelną mapę i nie ma z tym problemów.
Pochwal się, co to za mapa. Chętnie przetestuję, jeśli jest darmowa.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum