Cytat: maku w 22 Wrz 2021, 15:12Klasyczne Edge (nie wiem jak Explore) są tak pomyślane, ze 95% czasu patrzysz na statystyki, nie na mapę. To na co patrzysz to zależy tylko i wyłącznie od użytkownika
Klasyczne Edge (nie wiem jak Explore) są tak pomyślane, ze 95% czasu patrzysz na statystyki, nie na mapę.
Cytat: maku w 22 Wrz 2021, 15:12Navi interweniuje automatycznie przy dojeździe do wskazówki. Podejrzewam, ze w tym urządzeniu w ogóle nie ma pojęcia „ślad” jako element nawigacji. GPX wgrany przez Connect pojawia się jako kurs ze wskazówkami.To chyba się nie zorientowałeś, że wskazówki nawigacyjne się włącza i wyłącza (opcja "szczegółowa nawigacja"). Na bardzo długich śladach często są z tym problemy, do tego ta opcja ciągnie sporo prądu. Tak więc do wyboru do koloru - można mieć nawigację po śladzie ze wskazówkami, można bez wskazówek, a można mieć tylko kreskę śladu jak w turystykach; sami decydujemy co nam pasuje.
Navi interweniuje automatycznie przy dojeździe do wskazówki. Podejrzewam, ze w tym urządzeniu w ogóle nie ma pojęcia „ślad” jako element nawigacji. GPX wgrany przez Connect pojawia się jako kurs ze wskazówkami.
Cytat: maku w 22 Wrz 2021, 15:12Podstawowa mapa jest zaprojektowana pod wyświetlanie maksymalnie uproszczonych wskazówek w dużym powiększeniu. Wiec w innych scenariuszach jest nieczytelna. Automatyczna wskazówka znika po stuknięciu w ekran (jeśli nie jesteśmy na ekranie mapy).To jakiej mapy używamy (tak samo jaki ekran mamy włączony) zależy od nas. Ja mam bardzo czytelną mapę i nie ma z tym problemów. Oryginalna garminowska mniej mi pasuje, ale nie nazwałbym jej nieczytelną. Większość osób po prostu nie umie jej skonfigurować, ustawić poziomu szczegółowości itd. I też inaczej przejrzystość mapy wygląda na małym ekraniku E530, inaczej na dwa razy większym
Podstawowa mapa jest zaprojektowana pod wyświetlanie maksymalnie uproszczonych wskazówek w dużym powiększeniu. Wiec w innych scenariuszach jest nieczytelna. Automatyczna wskazówka znika po stuknięciu w ekran (jeśli nie jesteśmy na ekranie mapy).
Cytat: maku w 22 Wrz 2021, 15:12Reasumując, jest to nieźle przemyślane, ale celem nie było stworzenie urządzenia zoptymalizowanego do jazdy po śladzie GPSa.Nie zgadzam się z tym, Edge IMO jest dużo lepszy do jazdy po śladzie niż Garmin turystyczny, gdzie mamy tylko kreskę śladu. Przede wszystkim kluczowa funkcja, czyli alarm zejścia ze śladu; w turystykach wpadki o 2km na maratonach nie należą do rzadkości. Zwyczajnie Edge jest dużo bardziej zaawansowanym urządzeniem, także pod katem nawigacji rowerowej. […]
Reasumując, jest to nieźle przemyślane, ale celem nie było stworzenie urządzenia zoptymalizowanego do jazdy po śladzie GPSa.
To jest minus, że tego przeliczania przy zejściu z trasy nie da się wyłączyć, jest niby ta opcja o której zly-sze pisał, ale jak to przeliczanie się wyłączy, to dalej są komunikaty przy zejściu ze śladu; przynajmniej w moim urządzeniu. Dlatego jak zjeżdżam ze śladu na trochę dłużej to po prostu nawigację po śladzie w ogóle wyłączam.
Ja jestem tutaj pewnie w mniejszości, ale wolę fabryczne mapy Garmina na Edge'u, niż te różne kompilacje OSM.
Garmin Cycle Map
Prawda. Dlatego napisałem „są tak pomyślane, ze 95% czasu…”. Innymi słowy można używać na różne sposoby, ale projektant tego urządzenia ewidentnie miał na uwadze użytkownika, który gapi się w cel typu „Strefa tętna” / „Średnia moc z 10 sekund” a od nawigacji wymaga dyskretnej interwencji, gdy jest to przydatne. I ten projekt interfejsu użytkownika powoduje, że pewne zastosowania są naturalne, a inne wymagają kompromisów.
Zrób eksperyment:1) Nawigacja -> kursy -> zapisane kursy -> opcje -> szczegółowa nawigacja -> off2) Trening -> wyścig z aktywnością -> historia jazdy (to na pewno jest zapisane jako ślad GPS) -> JedźU mnie - w pierwszej chwili ślad na ekranie i nic więcej. Super. Po pewnym czasie… „zejście z kursu” / „znaleziono kurs” / wskazówki… O co tu biega? Mogę to oczywiście wyciszyć (profil -> nawigacja -> ostrzeżenia / komunikaty)
Więc pytanie: jak w klasycznym Edge zrobić 100% odpowiednik nawigacji po śladzie (ew. jako bonus: powrót do śladu w przypadku zejścia)?
Czyli Garmin Cycle Map? Też tak mam.Ale wiesz, że to też jest kompilacja OSM?
A skąd bierzesz aktualizacje?
Cytat: zly-sze w 23 Wrz 2021, 12:35A skąd bierzesz aktualizacje?Podpinasz pod komputer i synchronizujesz z Garmin Express.
Cytat: maku w 23 Wrz 2021, 00:06Zrób eksperyment:1) Nawigacja -> kursy -> zapisane kursy -> opcje -> szczegółowa nawigacja -> off2) Trening -> wyścig z aktywnością -> historia jazdy (to na pewno jest zapisane jako ślad GPS) -> JedźU mnie - w pierwszej chwili ślad na ekranie i nic więcej. Super. Po pewnym czasie… „zejście z kursu” / „znaleziono kurs” / wskazówki… O co tu biega? Mogę to oczywiście wyciszyć (profil -> nawigacja -> ostrzeżenia / komunikaty)Bo to dalej jest nawigacja, tylko z wyłączonymi wskazówkami przed skrętami i w razie zjechania ze śladu dostajesz informację. Cytat: maku w 23 Wrz 2021, 00:06Więc pytanie: jak w klasycznym Edge zrobić 100% odpowiednik nawigacji po śladzie (ew. jako bonus: powrót do śladu w przypadku zejścia)?Jak chcesz mieć to samo co na turystyku - to nie włączasz w ogóle nawigacji, natomiast we właściwościach kursu ustawiasz wyświetlanie śladu na mapie. Wtedy masz jedynie kreskę śladu i nic więcej.
Cytat: maku w 22 Wrz 2021, 15:12Podstawowa mapa jest zaprojektowana pod wyświetlanie maksymalnie uproszczonych wskazówek w dużym powiększeniu. Wiec w innych scenariuszach jest nieczytelna. Automatyczna wskazówka znika po stuknięciu w ekran (jeśli nie jesteśmy na ekranie mapy).Nie rozumiem zupełnie takiej teorii. dla mnie mapa nie jest wcale nieczytelna, to też zależy jakie masz ustawione te wskazówki. Czy w formie mini-mapki na cały ekran, czy jedynie wąski paseczek na dole ze strzałkami. W tej drugiej opcji mapa jest w pełni czytelna. Zresztą ja na długich ultra rzadko używam szczegółowej nawigacji (która ma swoje humory, czasem pokazuje skręty, których nie ma, bo to zależy od mapy), wystarczy mi sama mapa. I jakby nie była dla mnie w pełni czytelna to by coś takiego odpadało.
A to trzeba jeszcze mieć komputer z windowsem. A czy jest gdzieś plik img do załadowania z neta?
Wówczas nie będzie również ostrzegał o zjechaniu ze „śladu”. Czyli efektywnie urządzenie za sporo pieniędzy konfigurujemy tak, by działało tak jak podstawowy turystyk… trochę jednak bez sensu.
Ale w jednym chyba się zgadzamy: „kurs” nie działa tak jak „ślad”. Edge dokłada własną logikę, włącza routowanie, którego miało nie być, przelicza, ślady (historyczne aktywności) konwertuje na kursy, itd.
Cytat: maku w 23 Wrz 2021, 13:38Wówczas nie będzie również ostrzegał o zjechaniu ze „śladu”. Czyli efektywnie urządzenie za sporo pieniędzy konfigurujemy tak, by działało tak jak podstawowy turystyk… trochę jednak bez sensu.Twierdziłeś, że nie da się jak w turystyku, że w Edge zupełnie inaczej działają ślady - to podałem Ci rozwiązanie, gdzie masz w 100% jak w turystyku. Tam też nie ma alarmu zejścia ze śladu. Nie twierdzę, że to jest najlepsze rozwiązanie, ale jak najbardziej da się używać Edge dokładnie jak Garminy turystyczne.Cytat: maku w 23 Wrz 2021, 13:38Ale w jednym chyba się zgadzamy: „kurs” nie działa tak jak „ślad”. Edge dokłada własną logikę, włącza routowanie, którego miało nie być, przelicza, ślady (historyczne aktywności) konwertuje na kursy, itd.Nie, nie zgadzamy się. Kurs to jest jedynie inna nazwa śladu. W Edge po prostu jest więcej opcji używania tego śladu - goły ślad (jak w turystyku), ślad z nawigacją i ślad ze szczegółową nawigacją.
A co do mapy - jak widzisz z tego wątku ludzie nie podzielają Twojej opinii, a używają mapy Garmina. Da się tego spokojnie normalnie używać i wcale nie jest wymyślona pod potrzeby nawigacji szczegółowej.
Przecież ta sama mapa jest także w urządzeniach turystycznych, gdzie nie ma takiej opcji szczegółowej nawigacji.
W sumie można to chyba wyciągnąć z urządzenia, chyba, nie?
Najbliżej pojęcia „śladu” jesteśmy po wyłączeniu nawigacji (a uwidocznienie kursu na mapie). Tylko jaki jest sens płacić premium za dedykowaną nawigację rowerową celem wyłączenia nawigacji?
Ale nawet w tej konfiguracji jest problem: konwersja śladu GPS na kurs (eksperyment z wyścigiem z zapisaną historyczną aktywnością) nie zawsze jest odwzorowaniem 1-1: wiem to, bo ścigam się ze swoimi aktywnościami i widzę miejsca, gdzie wygenerowany kurs różni się od poprzedniego przejazdu.
W momencie włączenia nawigacji (np. by mieć ostrzeżenie o zjechaniu z kursu) mamy taki „ślad”, który automatycznie włącza wskazówki po zjechaniu z kursu i na dodatek przelicza. Oczywiście można to nazwać dowolnie - choćby i „śladem” - ale fakt jest taki, że to już nie jest prowadzenie po zamrożonym zapisie GPS.
Nic dziwnego: jest to kwestia indywidualnych preferencji. Mapa nie jest „wymyślona pod potrzeby” tylko zwyczajnie zoptymalizowana pod komunikaty.
W jakim urządzeniu turystycznym jest dokładnie ta sama mapa? Tylko nie myl proszę mapy ze źródłem danych, bo to różne byty.
Cytat: szy w 23 Wrz 2021, 13:39W sumie można to chyba wyciągnąć z urządzenia, chyba, nie?Niestety, te mapy są blokowane per urządzenie, próbowałem je przenosić i nie działały.Ale za to widzę, że nie jest niemożliwe uruchomienie Garmin Express na Linuchu https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=17447
Cytat: dudi w 23 Wrz 2021, 19:20Cytat: szy w 23 Wrz 2021, 13:39W sumie można to chyba wyciągnąć z urządzenia, chyba, nie?Niestety, te mapy są blokowane per urządzenie, próbowałem je przenosić i nie działały.Ale za to widzę, że nie jest niemożliwe uruchomienie Garmin Express na Linuchu https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=17447Aż z ciekawości spróbowałem. Ale mi się nie udało. Jakoś .neta 4.5 zainstowałem, ale instalacja Garmin Express wywala błąd.