Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236281 razy)

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Kiedyś wklejałem link do niemieckiego sklepu, gdzie duremy evo były w cenie 14 euro, za dwie z wysyłka do polski wychodziło 40 euro.
Evo faktycznie sporo trwalsze.
Conti TravelContact też :)

Offline Piotrek2234

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 25.02.2014
Witam

Potrzebuję w miarę szybkiej odpowiedzi: składam rower na kilkumiesięczną wyprawę, chciałem opony Mondial 1,6, ale skończyły się u dostawcy. Mam do wyboru 1,4 oraz 1,75. Co w tej sytuacji wybrać? Błotniki prawdopodobnie SKS Longboard (ale mogą być inne), rama Accent Nordkapp. Myślę o wzięciu 1,75 na tył i 1,4 na przód, czy to będzie dobry pomysł?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Zmienić dostawcę?

Offline Piotrek2234

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 25.02.2014
Też jest to jakiś pomysł, ale ogólnie zastanawiam się nad doborem odpowiednich szerokości opon. Na tył, jako bardziej obciążony i napędzany, logicznym wydaje się założenie szerszej opony - czy dobrze myślę? Do tego pozostaje kwestia błotników: te mają 45 mm, więc nie wiem, czy będą dobre do opony 1,6/1,75, czy może poszukać szerszych.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Za to w razie W zakładasz na tył chudzinę...

Offline owca

  • Wiadomości: 276
  • Miasto: Łódź/Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 18.02.2011
Też się zastanawiam nad Marathon Mondial Evo 1.4, bo 90% to asfalt.
Jeżdżę z ExtraWheelem, ważę niecałe 70kg, więc tył nie jest jakoś strasznie obciążony.
A te opony są raczej wytrzymałe.

Offline Piotrek2234

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 25.02.2014
No więc właśnie, czy Mondiale 1,4" będą wystarczające pod sakwy? Jeśli tak, to problem byłby rozwiązany. Teraz doczytałem, że nawet 1,6" są za szerokie do tych błotników.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
na asfalt tak, ale w teren (szutry) 1,4 to jest zdecydowanie wąsko. W teren brałbym w miarę możliwości 1,75-2,0 i zapomniał o błotniku.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3323
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
No więc właśnie, czy Mondiale 1,4" będą wystarczające pod sakwy? Jeśli tak, to problem byłby rozwiązany. Teraz doczytałem, że nawet 1,6" są za szerokie do tych błotników.

Na obecną chwilę ważę 100kg i jeżdżę na mondiale 1,4" drut (tył) + waga wypełnionych sakw 15kg i jeżeli chodzi o asfalt to ok., natomiast tak jak wspomniał globalbus na grunt lub szutr to "robi się nieciekawie". ale Polak prawdopodobnie potrafi... :D

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline owca

  • Wiadomości: 276
  • Miasto: Łódź/Piotrków Tryb.
  • Na forum od: 18.02.2011
Wiadomo, że są to opony stworzone głównie z myślą o asfaltach, ale 10-15km to szutrówkach to pewnie bez problemu da radę?
Ja jeżdżę na 1.6 i jak trzeba gdzieś przejechać leśną drogą czy szutrami to spokojnie daję radę, mimo że bieżnika praktycznie nie ma.

A z racji tego, że nigdy nie miałem nic cieńszego, to zastanawiam się czy różnica w terenie będzie jakaś ogromna - in minus oczywiście.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
na asfalt tak, ale w teren (szutry) 1,4 to jest zdecydowanie wąsko. W teren brałbym w miarę możliwości 1,75-2,0 i zapomniał o błotniku.

A jak byś się ustosunkował po zeszłorocznych doświadczeniach do swoich zeszłorocznych słów? :P

hmm, w stylu ultralight powinny dać radę. Jeśli masz zamiar jeździć drogami, które przejeżdżają też auta to będzie łatwiej niż tam, gdzie dawno nikt nie jeździł. Można sobie przeczytać na forum moje narzekanie na jedną jedyną drogę, którą musiałem przepchać (w Czarnogórze), na oponach 35C (supreme + zwykły marathon).

W praktyce okazało się niestety, że 35c jest już zbyt blisko ramy i rozważam kupno 32c, które da te 4mm prześwitu z obu stron.. Jest sens wykosztować się na kolejną oponę, czy lepiej założyć 28c (które już mam) i odpuścić dłuższą jazdę po szutrach w Albanii?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Nie no, słowa podtrzymuję. Jak nie masz zapakowanego tyłu to spokojnie można mieć dużo węższą oponę. Z zapakowanym tyłem to niestety często zrywa przyczepność i nie ma jak jechać.

Jakby to ująć, Albanii nie traktowałbym jako szutru, raczej zbite kamienie. Spore ryzyko snake'ów na wąskich oponach.
Inny stopień utrzymania terenowych dróg istnieje np w Chorwacji, tam to nawet szosówką spokojnie można po większości pomykać, równo i zero zapadania się.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Czy te odcinki jest sens próbować przejechać na oponach 32c tył i 35c przód ??? Realnie opony mają 2mm szerokości mniej, za to przód jest dosyć "baloniasty".

Kilometraż dotyczy drogi gruntowej.

(Peshkopi - Elbasan) Shupenze - Librazhd 57-67 km (niestety nie jestem w stanie zrobić hotlinków :|)
https://www.google.pl/maps/dir/41.5169686,20.4275054/41.1939546,20.3047889/@41.321815,20.406718,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s74616628!2e1!3e10!4m4!4m3!1m0!1m0!3e2
https://www.google.pl/maps/dir/41.5169686,20.4275054/41.1939546,20.3047889/@41.419399,20.482206,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s74616706!2e1!3e10!4m4!4m3!1m0!1m0!3e2
https://www.google.pl/maps/dir/41.5169686,20.4275054/41.1939546,20.3047889/@41.398702,20.478129,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s74616704!2e1!3e10!4m4!4m3!1m0!1m0!3e2

Rruga e Benjes - Corovode (Kanion Osum) 95 km

Kawałek w zeszłym roku był przygotowany pod budowę drogi - grunt tak gładki, że na oponach 23c pewnie nie byłoby problemów - ale trudno wykluczyć może być tak tylko przez kilka kilometrów.


http://www.panoramio.com/photo/58438705


http://www.panoramio.com/photo/52154269

Borsh - Kote 60 km

http://www.panoramio.com/photo/34172147


http://www.panoramio.com/photo/66259338
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Jako miłośnik opon Schwalbe mam pytanko — co założyć do szosówki?
Czy Durano to będzie dobry wybór?
Chodzi mi o jazdę rekreacyjną w polskich warunkach asfaltowych, czyli nieraz po dziurach.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum